A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt 1,3 Invite Plus 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Japán gyémánt európai kooperációban csiszoltatva

Szöveges ítélet

Jól átböngészgettem a leírásokat és a jótanácsokat, mielőtt új autóra költöttem volna a pénzt - de nem csalódtam! Sokáig ment a "vacila", aztán kaptam egy nagyon jó tippet (nomeg a márkakereskedésben is meggyőzőek voltak)...
Az autó egy össznépi, nemzeteken átnyúló baráti és testvéri kooperáció része (pl. a lámptest elöl cseh, a váltó német, a motor (sőt, még a téli gumiszőnyeget a padlóhoz rögzítő darabka is) japán, a csomagtartó alján lévő takaró micsodák a SMARTból vannak, össze meg a vidám hollandok rakják...), de ez ne zavarjon senkit. Az összeszerelés sikerült, és a fekete pontot érdemlő váltót kivéve minden tipp-topp rajta. Nem zörög és kopog (igaz, jórészt sikerült nem magyar kátyúval bélelt utakon használni), nagyon jól visz a motor, és igencsak jól variálható. Nekem, a hátsó ülés kivevésével és az első lehajtásával befért 1 mosógép, szétszerelve 1 asztal 4 székkel, plusz 2 matrac összehengergetve, meg még tengernyi apróság a költözéshez.

Abszolút megbízható, a kötelezőn kívül semmi nem kellett neki eddig, csak az a fránya benzin. Meg az ablakmosó folyadék. Izzót cserélni igencsak érdekes mutatvány, de ha valakinek van bőven szabad napja és kellő idegrendszere, megéri rá szánni pár kellemes percet, mert roppant szórakoztató. Nekem 1 hét eltéréssel 40 ezer km-nél szállt el mind2 tompított fényem - de legalább tudom, h az izzók minősége megyegyező. :)
Úttartása nagyon jó, bár kanyarban előbb billen egyet, de aztán stabil marad és hihetetlenül jól fekszi az ívet még a magas karosszériával is.
Nos igen, a váltót sokan szidják, meg is értem, mert néha néha recseg-ropog, de nem annyira vészes. A hátramenetet nehéz csak kapcsolni vele, de ha reccsen, hát reccsenjen!
A gyári hangszórókat és CD lejátszót kicseréltettem, a gyári hangszórók eléggé gyengusok voltak - persze a 2006-os verzióról szólok. Ha új rádiót csempészünk bele, a fedélzeti számítógép csak az átlagfogyasztást mutatja; ez azért elég érdekes, több variációs lehetőséget vártam a mérnököktől, igaz, ez engem már nem zavar.
A vonóhorog jó dolog, megéri feltetetni, igaz, a magyar utángyártott csoda 8 hónap alatt teljesen "rozsdaszín" lesz, ami azért elég ciki.

Folyt.2.:
Eltelt 2 év, nomeg 68000 km. Még mindig borzasztó igénytelen, nem zörög, nem jajgat. Nem csöpög, nem morog. Már nagyon várom a 100 000-es szervízt! :D

Folyt.3.: megvolt a 73000 km is, de a motor szerencsére egyben maradt (csak mert olvastam, hogy az egyik "kollégának" szétesett). 80 ezer körül kellett egyet az ékszíjon húzni, mert hidegindításnál néha visított.

Folyt.4: Jippííí és hurrá, nomeg konfetti hulljék alá, 1 hónap híján lesz 3 éves, de megvolt a 100 000 km-s szervíz... Hát no, nem a garázsnak vettem. :) A szerelés kb. a 80-as árába került, a 120-as lesz majd talán a legdrágább, mert akkor cserélnek gyertyát és fékfolyadékot is (sok más mellett). A kupplung egy idő óta nyekereg, de ez csak valami "érintkezési" hiba valamilyen gumialkatrésznél, a váltást nem érinti, amúgy is csak zárt térben, garázsban/mélygarázsban hallani. A tütü még mindig hihetetlenül igénytelen és makulátlan, 6,4 l / 100 km lett 80000 km fogyasztásának átlaga (lásd fent, akkor cseréltettem rádiót), nomeg nemrég pakoltunk bele egy 5000 km-es franciaországi utat 4 személlyel és a tetőn tetőbox-szal.

2 gyors ejnye-bejnye a végére: az első 3 év után lejár az assistance szolgáltatás és esély sincs, hogy az ember azt meghosszabítsa, pedig ahogy az autó eddig viselkedik, biztosan nem vállalna be a gyár semmilyen extra nagy rizikót. És miért is említem az assistance-ot? Sikeresen legyalultam 30-cal egy járdapadkát, aminek a jutalma egy jobb első defekt lett. Mivel a csomagtartóban nincs pótkerék, így ilyenkor csak a trailer tud segíteni (mármint ha nincs a közelben ismerős, aki valahogy szerezne egy kereket).

Folyt5.: Túl a 120e-en, és a vulkáni hamu miatt egy 2500 km-es autós római túrán is. Még mindig semmi komoly hiba - szerencsémre. A szervíz váltott Mobil1-ről AGIP olajra, nem tudom, mi lehet a 2 között a különbség... 4 év után lassan megadta magát a távirányító eleme, gyors csere után még egy csere következett, mert a cserélt elem meg 1 hónap után gyengült el, az valószínűleg gyártási hiba - 2. csere ingyenesen. Defektlyukeltömítő-folyadék (érdekes szó) kicsrélve gyári virsli pótkerékre - kb. 28e Ft. Nemrégiben tervezett első féktárcsa és fékbetét csere volt (gyári alkatrész miatt nem éppen olcsón, de nekem a fékezés fontosabb, mint a gyorsítás, így azon nem spórolok).

Folyt. 5.: mivel rendesen volt szervizelve, műszaki vizsgán átsuhant. A 140es szervíz gyors, fájdalommentes és olcsó - kíváncsi vagyok, mikor kell majd az autó kora miatt jobban a zsebembe nyúlni? Érdekes módon elkezdett 5,5 l átlag körül fogyasztani, nem tudom, mitől... :) A virsli pótkerék nagy áldás, még ha drága is, kaptunk 1 defektet, de a gyári cuccal szinte élmény volt kereket cserélni!

Folyt. 6.: EZAAAAZ! MEGVAAAN! Az első komoly hiba, végre, végre!!! 165300-nál indulnék a parkolóból, de ég ám a sárga , motort szimbolizáló lámpa! Yipppííí! Az autó megy, sőt száguld, egészen 40-50 km/h-val, de ennyi, mert leszabályoz az elektronika. Gyors telefon, jótanács: várjak, indítsam újra, mint a Bill Gates XP-jét. Indítok 5 perc múlva, leszabályozás tova, lámpa marad égve. De az autó suhan, mint ha 0 km-es lenne. A nap végére a lámpa is kialszik. Irány a doktorbácsi, ahol már bólogatnak: SZOFTVERFRISSÍTÉS! Kb. 2 perc. Ennyi. Ha ezt tudom, keresek torrenten valami mindig aktuális mitsu frissítést! :) Ez kész! :) XP-s laptop gyógyítja a tütüt... :) (Magyarázat: kb. a 2007-es modellekig másfajta szoftvert tettek az autókba, és pár autónál előfordul, hogy kéri a frissítést, de nem törvényszerű, hogy a hiba minden autónál jelentkezik. Ha jól emlékszem benzinösszetételi vizsgálatból kifolyólag van az egész hibajelentés.) A fényszóró izzója most bírta a legtovább, közel 60.000 km-t. Vonóhorog megent rozsdás, majd teszek rá vastagon temperát, egye meg a kánya! :) Távirányító elem továbbra is tré, de legalább sokat villog a kocsi, a kivilágítatlan mélygarázsban ez előny. Amúgy minden elismerésem, minden kitűnő, csak a fényezés veszít néha a mélygarázsok falaival való küzdelemben...

Folyt. 7: olvassa még vki? Mert én már alig :) 220-as szervíz is megvolt, már lassabban mennek bele a kilóméterek, és főleg városban használjuk - igen, ha valakinek gyereke születik... Így az átlag már 7 liter, plusz biztos ki fog lyukadni a kipufogó (+ el fog hunyi az akksi) a sok rövid távnak hála. A 200 ezres szervíz nem volt nagy valami. Továbbra sem értem a panaszkodókat, igaz, én megtehettem, hogy nem a "sufniban" javíttatam, talán meg is hálálja a járgány. Ülések fakulnak és koszosodik a belseje, de ez nem gyári hiba, a használat (és trehányságom) következménye. Júliustól a nagy mutatvány is: 2 felnőtt+2 gyerek+kutya. A harmadik gyerekig kibírjuk :D

Hibalista

- Tompított fények izzója. Párszor a belső világítás nem aludt el magától - szervízben csak széttárták a kezüket, teszt persze rendben. Probléma mindig elmúlt magától... - Fékpedál nyikordul egy halkat, ha felengedem, biztos elkopott, majd megjavíttatom. Egy takarólemez kilazult a kipuffogónál, hamar megjavítva. - Programmfrissítés (angolul software update :D ) - Kézifékkar gombja-típushiba. - Jobb hátsó csapágy nyekk, ilyet a szervízben eleddig még nem cseréltek.

Ide hordtam szervizbe

Auto Anteus, Veszprém

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 222800
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corsa GT 1,3 Következő autója? vmi nagy családi kellhet...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)