A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt 1.3 Invite Plus 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Fürge Ürge

Szöveges ítélet

9 éves Fiestámat cseréltem le egy modernebb autóra. Alapvetően nem volt semmi gondom a Forddal, de már szép lassan egy valag pénzt költhettem volna az alkatrészekre (100e km), ezért inkább eladtuk.
Ford után Ford lett volna a második autó is. De szerencsére közbeszólt a sors, és nem mivel nem volt kedvem 3 hónapot várni a Fusion-ra, más szállítóalkalmatosság után néztünk.
Így utólag nem is bántam meg.
Olvastam előre pár cikket a Colt-ról, de konkrét elképzelésem nem volt róla, annyi volt a cél, hogy a kocsi ára ne lépje nagyon túl a 3 M-t, és legyen benne klíma, meg CD, mert az nagyon hiányzott a Fiestából.
Gyorsan le akartam tudni a vásárlást, ezért beugrottunk egy Mitsu szalonba, és megvettük a szalonautóként kiállított zöld példányt. Erre nem kell várni, míg legyártják, meg hasonló hülyeségek. Köszönhetően türelmetlenségemnek, 1 hét alatt sikerült a papírokat elíntézni, úgyhogy hamar birtokunkba vehettük az autót.
Említésre méltó tulajdonságai: változószelepvezérlésű, 16 szelepes motor, ABS-EBD, sebességfüggő szervokormány, immobilizer, magasságában emelhető vezetőülés (hasznos!), félautomata klíma, fűthető visszapillantótükrök, 4 lufi, 6 hangszórós (picit gyenge hangszórókkal szerelt) CD-s rádió, hűtött kesztyűtartó, 15" alufelnik Bridgestone gumikkal, színrefújt lökhárító és ajtóvédő csíkok. Ja, és 970 kg súly!
Eddig minden tökéletesen szuperál rajta, nagyon meg vagyunk elégedve a választással 11000 km után.
Ami tetszik:
Robbanékony, gyors, sokszor csábít a kötelező (?) sebességhatár túllépésére mindenhol. Kifejezetten tetszik a motor hangja. Nálam 180 volt a vége. (Mondjuk ennyit a Fiestám is ment). Van olyan vezetési élményben részem, mint a Fiestában volt, a futóműve azonban feszesebb, megérzi az út egyenetlenségeit, pl. egy nagyobb kátyúban, durva.
Design - nekem minden tetszik benne, különösen a zöld háttérvilágítás a kijelzőkön. Egyszerű, egyszínű, és ami a legfontosabb: kíméli a szemet sötétben. Más autónak szinte hányadék (pl. piros) a kijelzője. Mutat mindent amire szükségem van, a vízhőmérsékletet azonban nem. De ez nem is nagyon érdekel.
Váltója egy sokat szidott váltó (valami getrag), sokan a hátramenet reccsenést emlegetik. Aztán miután itt olvastam erről a típushibáról, véletlenül kipróbáltam, hogy mielőtt rükibe teszem, 1-esbe kapcsolok. Mindig. Így soha nem reccsen. Valszleg így nem is kell majd cserélni. Remélem. Kezelése picit nehezebb mint a Fordé volt, de könnyen megszoktam, határozottabb mozdulatot igényel.
A műszerfal ergonómiáját is megfelelőnek tartom, én tudom rendesen az összes kapcsolót kezelni.
Nem tetszik: a fénykürt szarul van megtervezve, ha villantani akarok, hót ziher hogy reflektoron marad. Előretolva kéne működnie a refinek, és magam felé a kürtnek (ahogy a Fiestában is működött jól), egyébként a reflektor nagyon jól bevilágítja az utat, és jó a fényereje is.
A hátsó ablaktörlő szintén gány módszerrel készült, a vizet barom i szarul spricceli, vezetés közben igen leköti az embert, hogy úgy nyomja rá a vizet, hogy a törlőlapát használja is azt, ne csak lefojjon az ajtóra. Ilyen locspocs időben a hátsó ablak pedig hamar koszos lesz, talán köszönhető annak, hogy nincs hátsó sárvédő. De miért is? (spóroltak). Az szelvédőtörlőnek viszont van egy jó tulajdonsága: 100km/h felett a szakaszos törlés gyorsabbá válik automatikusan. Nagyon hasznos tud lenni, szakadó esőben előzéskor.
Nincs pótkerék, csak javítókészlet. Miután vettem téligumikat, be kellett szerezni még emelőt, meg kerékanyakulcsot.
Ülések: alapvetően kényelmesek, de elég puha tömésűek, a szervízben jelezték, hogy valami az ülésben alulról el fogja nyírni a tömést, majd vihetem cserélni. Kösz. Remélem, még gariba...
Hátul: egyelőre gyerkőc ül, nem panaszkodik. A csomagok meg...
Jól pakolható, kiszedhető az üléssor, 72cm-s TV-t hoztam egyszer vele, izgultam hogy befér-e a hátsó ajtón, de nem hagyott cserben. Heti bevásárláshoz is partner.
5 személlyel + csomagokkal már húzósabb, de ilyen alig fordul elő, max. 3-an használjuk.
Fogyasztás: nos, ez épp attól függ, milyen a kedvem, meg hányan vagyunk.
A pozitív rekordom, rövid távon (20 km) 4.9l/100, betartva a sebességhatárokat. Ezt 1x tudtam produkálni eddig. :-) Normál tempóban az átlag 6 - 6.5 között van, némi sportossággal.
Negatív rekord: 4 felnőtt+gyerek, csomagokkal, 8.6l (autópálya, 140km/h, enyhén szólva leterhelten), viszont egy 400km-es szintén autópálya, 140km/h, DE 2 felnőtt+gyerek: 7liter. Ez már tetszett.
Nem tetszett az, amit 1x 98-as benyával (csak próbaképpen) művelt, ti. a normál vezetési tempónál 1 literrel többet evett meg belőle. Többet nem is kap(ott) ilyen, marad a 95.
5000 km-nél lecseréltem az olajat benne. Változást nem vettem utána észre, csakúgy mint az olaj szintjén, nem eszi az olajat.
Összességében ez egy szerethető, jó kisautó, nem bántuk meg a választást.

Időközben az 1 éves szervízen vagyok túl, a fent már említett helyen történt meg.
Olajszűrő és desztillált víz anyagát, valamint az átvizsgálás díját (9500 Ft!) véve 12.5 e ft volt a végszámla.
Ez jó.
Ami nem jó, hogy azért volt ilyen olcsó mert: nem cserélték ki a levegő és pollenszűrőt, a távirányító elemét, fékbetéteket sem ellenőrizték, bár sokat motorfékezek és 1 éves autón jónak kell lennie,igaz, nem ártott volna.
Más nem volt, összességében "elégedett" vagyok, mert most nem lett volna kedvem tízezreket a szervízben hagyni.
Más azóta nem változott, talán koszosabb lett az autó, mert nem puceválom hetente. A belseje hajlamos a koszolódásra főleg, a műanyagok igénytelenek és ahogy haladunk az időben, egyre csúnyábbak lesznek.
Gondolkodom egy Kia Ceed-en komolyan. Több pénz ugyan, de minőség is...

Update: 2009 május: 63000 km, még nincs 3 éves a verda. Továbbra is megbízhatóan működik, nemrég esett át a 60,000-res szervízen. Szükséges alkatrészek cseréje, 5W30-as Castrol TXT Softec Plus olaj - 40,000 Ft-ból megvolt minden. Áldoztam pár ezret még a kipufogó cinkspray festésére, mert ette már nagyon a rozsda - hogy ezt milyen szar anyagból csinálták??? Talán 1-2 évig bírja még...
Motor: nincs változás, bár mintha 3600-3700 körül furcsa sípoló hangja lenne, ami később megszűnik - nemtom mi ez, de mivel ritkán járok arra mostmár, nem zavar...
Beltér: amortizálódik, bizony, már kedvem sincs állandóan puceválni - meghát gyerkőc is felnőtt már, értelme sincsen.
Kültér - egyre több apróbb karcolás, parkolóban másik autónak ajtó odavágása, gyerek biciklivel nyomothagyása - dehát úgyis csökken az értéke, most már 2 milliót se ér - szarok rá...
Fogyasztás: mivel már ritkán sietek, és gyakran városban járok, és főleg napi 2x20 km-t, 5,0 - 5,5-ből megúszom. Ha országút, akkor 6, autópálya pedig 6,5-7. Érdekes módon a klíma hatását (max. 2-es fokozat) nem veszem észre a fogyasztásban, ezért azon nem "spórolok" (mint a Kollégám ;-) Szerintem ez elfogadható, annak ellenére, hogy nem nagypapásan vezetek, szeretem a kigyorsításokat, viszont sokat motorfékezek (eddig nem mentem bele senkibe).
Ennyi, 100,000-nél szeretnék még írni, de akkorra már valszleg valami más, nagy családi autóm lesz: augusztusban már 5en leszünk!!! :-)

Hibalista

- hátsó ülés zárszerkezetét rontottam el, gariban kicserélték. :-)
- Ékszíjat kellett húzni, visított indításkor
- Első tompított izzók gyakran kiégnek.

Ide hordtam szervizbe

Géringer Komárom: 1x voltam a fenti zár miatt, a bregyó, egyébként kedves, szerelő sokat izzadt a zárszerkezet cseréjével, az első lehetett neki, (de tényleg baromi bonyolultan van megcsinálva, hadd menjen a rezsióradíj-számláló) mert én mutattam meg pár -egyébként logikus- dolgot. Aztán 3 óra alatt sikerült összeraknia.
Meg 1x olajcsere is volt 5000 km-nél, simán ment (még szép).

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Virágh Feri - Tata, Környei út - haver, megbízható :-)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 63000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta 1.2 16V 75LE Következő autója? Kia Ceed combi v. Focus C-Max vagy más családi 1terű
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)