Fekete gyémánt
Szöveges ítélet
Kezdem azzal, hogy főleg városban használom (használjuk), így viszonylag kicsi autóra volt szükség. Ami szóba jött: Peugeot 206, 207, Yaris, Ibiza, Colt, Jazz, Fiesta. A Peugeot kiesett szinte rögtön ( főként a nyíregyi szalon érthetetlen hozzáállása miatt, köztudottan nem sok autót tudnak értékeíteni, de egy grammot nem engedtek, még ajándékba sem adtak volna semmit, stb...). Az Ibiza is hamar kiesett, megtudtam, hogy jön ki az új, és nem akartam fél év múlva óriásit bukni a kifutó modellel. Néztem a Fiestát: még kívülről csak-csak, de a belseje...hát nagyon nem jött be! Maradt a 3 japán, én a Colt-ot választottam, megfogott mind a külseje, mind a belső kialakítása.
Jöjjön az ítélet:
Külső: előlről van benne egy kis Merci A osztály, összeségében pedig a C2-eshez hasonlít szerintem. Nagyon bejön: főleg a gyári 15"-os alukerekekkel és króm kipufogóvéggel, no meg a fekete metálfényt még rátesz egy lapáttal.
Belső: Elől meglepően tágas a hely, ha az ülést egészen hátratolom, nem lehet teljesen benyomni a kuplungot (190 centi vagyok). Viszont mögöttem hely nem sok marad, de aki átlagos méretekkel van megáldva, vagy egy női sofőr mögött hátul is aránylag el lehet férni hosszútávon is. Egyébként a hátsó ülés sínen mozgatható, szóval vagy lábtér vagy csomagtér effektus. Az ülések kényelmesek, ebben a kategóriában meglepően hosszú ülőlappal.
Motor: 1.3, 96 lóerő. Jól hangzik, figyelembe véve, hogy a kocsi nincs egy tonna. Nem egy erőgép, valaki írta, hogy mini Evo, hát azért az erős túlzás. Gyakorlatilag úgy megy, mint egy alsó-közepes 1.6-os, 1.8-as autó. Viszont tud meglepetéseket okozni, hiszen aki nem ismeri (elég sokan), azok 1.1-es, 1.2-es motort tippelnek: van meglepetés, mikor az 1.6-os G Astra-s látja, hogy a kis vakarék még 180-nál is ott van a fenekébe! Amúgy a motor hangja az nagyon durva, olyan hangja van 4000 és 7000 között, mintha tényleg 1.8-as, 2.0-es lenne.
Felszereltség: ebben az Invite szintben benne van minden, 4 légzsák, félautomata klíma, gyári mp3-as hifi, abs, ebd, eps, táv. központizár, el. ablak stb...szóval tényleg ami manapság elvárható egy kocsitól, azt tudja is.
Fogyasztás: a bejáratási időszak alatt nagyon jól evett (4 literes fogyit írt a computer, ha 3000-nél felváltottam), ezt követően már oda-odalépegetek neki, most olyan 7 liter az átlag. Szerintem korrekt.
Hiba: Semmi, szerintem nem is lesz, ahogy már írtam japán autó, ráadásul új, mi baj lehetne??!!
Egy hiányosság: a korábbi Colt-okhoz, még az 1.1-esekhez is 4 tárcsafék járt, most meg csak dobok vannak hátul...ezt hiányolom: gyakorlatilag így is jól fognak a fékek, inkább csak esztétikum miatt nézne ki jól!
Bátran ajánlom mindenkinek, nagyon jó a gép!
Hibalista
- Semmi: japán autó + zsír új!
Ide hordtam szervizbe
Még közel 1év a kötelező szervíz, de majd akkor a nyíregyi Auto SZ&B-hez fogom vinni: nagyon kedves, hozzáértő, korrekt társaság! Ajánlom mindenkinek!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mini, Merci A osztály, Colt, Audi A3, BMW 1-es |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
