A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt 1.3 Invite 95 Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Első autóm - Mitsubishi Colt 1.3 Invite

Szöveges ítélet

Kezdjük a lényeggel, ami egy 15 éves használt autónál fontos. Nem rohad-porlad sehol (nem kell hinni a rozsdásodó japán mítosznak minden esetben /főleg hogy a Colt-ot Hollandiában gyártották/), pedig csillaggarázsban állt. Karbantartást meghálálta, még mindig tökéletesen működik!

5 évvel ezelőtt vettem, első autónak 1 millió forint körüli benzines kisautó jöhetett szóba akkor. Napi 85 km-t ingázom vele, egy dízel ugyan kifizetődőbb lett volna, de tartottam egy nagyobb tételű javítástól, főleg hogy erre nem igen volt keretem akkoriban. (fél éve már dízeles autóval járok).

Az évek során nem spóroltam a karbantartással, folyadékok cseréje mindig időben megtörtént. Fékbetét csere, elől stabpálcák kipufogódob, hátsó kerékcsapágyak.....mint minden más használtautónál a kopólakatrészekkel volt teendő leginkább.

95 lóerős 1.3-as láncos szívomotor van benne. A lánc - sok mai autóval ellentétben!! - nem szorul cserére, 300e km-n túl semmi gondja. Sajnos, a fojtószelep hibája típushiba, nálam már a másodikat fogyasztja el az együtttöltött 5 év és 160.000 km alatt. Elég húzós tétel - 100.000 Ft körül van az ára + munkadíj... (más autónál a vezérléscsere is lehet ennyi). Több vételi tanácsadóban, köztük a Totalcar-on is gyakran olvasom, hogy ennél a gyakori a hajtókarcsapágy hibája. Hogy ezt a marhaságot honnan szedték (külföldi lapok-fórumok sem írnak róla), nem tudom. De bizonyítékként itt van az én 1.3-as 95 lóerős példányom a maga 320.000 km-vel :).
Ezen kívül egy injektor csere volt még. Olajat nem zabálja, nem folyatja, ez is nagyon pozitív dolog.6.2-6.5 körül fogyasztással jártam vele.
Az autó váltója már a vásárláskor is kicsit nehezen járt (erre ilyenkor azt mondják, hogy simán csak "japános"). A légszűrőbox alatti alkatrészt kell csak egy kis WD-40-nel kezelni, és már könnyedén siklik minden. Erre én is nemrég jöttem rá, egy yutube videó alapján.

Beltér: jól el lehet férni elől hátul, a hátsó üléssor sínen csúsztatható és kivehető, ilyenkor szinte egy kombi méretű rakodóteret kapunk (egy idő után már csak dönthető ülésekkel gyártották). A vastag B oszlop miatt nehéz a kilátás oldalra, nagy a holttér mindenképpen megszokást igényel. Egyes típusokon az ülésmagasság állítás sem volt alapfelszereltség. A nehézkes kilátást többen is a kocsi, negatívumaként tartják számon.
A klíma is meghálálja a rendszeres karbantartást és azt, hogy nem árt nem csak nyáron járatni: jó hatásfokkal kitűnően működik még mindig.
A központi kijelző halála ugyancsak típushiba. Valami forrasztásos javítási mód van rá, de nekem nem hiányzik a kocsiból, mert nem a gyári rádiót használom. Órát, kinnti hőmérséklet ill. fogyasztást és a gyári rádió infóit mutatná. A kézifékkar gombjának törése is típushiba, de van új 20 (!!!) euróért vagy marad pillanatragasztás. A slusszkulcsra is lehet új gumit rendelni ebayről, nem nagy összegért.
Ezen kívül aminek belül működnie kell, az teszi a dolgát még 15 év után is, hiszen kortárs autóknál ilyenkor már becsúszhat egy tönkrement ablakemelő, zárhiba, fűtőmotor, esetleg klímakompreszor hiba vagy bármi egyéb más, ami néha bosszantó és költséges tud lenni.

A kocsi külső és belső design-ről mindenki döntse el maga mi tetszik neki és mi nem. Számomra az autó egy használati tárgy, ami elvisz A-ból B-be :)

Hibalista

- Injektor - Fojtószelep (típushiba) már a másodikat fogyasztja el. - Központi kijelző (típushiba) a yutubon van fenn videó, ahogy az oroszok megjavítják. - Kézifékkar gombja (típushiba) - Csomagtartó csak kulcsal zárható, központi zár nem zárja (mióta megvan ilyen) - "Váltó egy idő után nehezen jár" ez is "típushiba", de egy kis WD40-nel a légszűrődoboz alatt befújod azt a kis alkatrészt máris olyan mint újkorában. - - Kopó alkatrészek közül az elmúlt 5 évben az alábbiak: - Kerékcsapágyak (mindkettő hátul 180 000 km környékén) Tervezett elavulás :) - Kipufogódob - - Összegezve: Mint minden autón, ezen is volt/van javítani való. de nem elviselhetlen tételekről van szó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 320000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)