Csak az izzó ne égjen ki!
Szöveges ítélet
Vásárláskor elsődleges szempontom a megbízhatóság volt - a Swift (ebben legalábbis) magasra tette a mércét. Úgyhogy a Jazz-t néztem ki.... de hirtelen befutóként a Colt nyert az olcsóbb árában lévő több extrával. A megbízhatóság csak hosszú távon értelmezhető, a Mitsunak pedig még mindig jól csengő neve van.
Nos, eddig a legnagyobb gond az volt, hogy az óra pár órával korábbi időt mutatott egy darabig, aztán meggyógyult magától. Aztán szinte egyszerre égett ki mindkét tompított izzó, a csere viszont meghökkentően nehéz, főleg akinek nincs harminc centi hosszú, és ceruzavékonyságú ujja. Egyéb hiba egyszerűen nincs, még a gyakran leírt ismeretlen eredetű zörgések sem akarnak előjönni. A 20000 km-es szervíz is csak az olaj- és pollenszűrő cseréjéről szólt, ennek ellenére elment vele egy délelőtt.
A ferde A-oszlop tényleg nehezen megszokható, sokat takar, ahogy valaki már leírta, nem árt kicsit himbálózni nézelődés közben, nehogy meglepetés érje az embert. Ugyanez vonatkozik az elektronikus gázpedálra - meg kell szokni.
A sebváltó viszont hibátlan, a többször emlegetett recsegés-ropogás szerintem a rossz használat következménye. Bizony, kicsit öregurasan kell használni, nyugodtan, esetleg egy gondolatnyit üresben meg is állni vele, ahogy régen tanították, akkor tökéletesen működik, hidegben is. Ezért a pénzért nem versenyautót kapunk, ahol fontos a tizedmásodperc alatti sebességváltás.
A hat literes átlagfogyasztás (teli tankos módszerrel, kútnál mérve) a gyakori pesti utaknak köszönhető, ha nem megyek pestre, 5 - 5,5 az eredmény. Országúton, 90-nel, hosszú távon volt 4,8 is.
A fékek szuperek.
A hátsó ülés tologathatósága ötletes, minimális csomagtaró mellett tényleg jó nagy hely van hátul. Ne feledjük, Angliában a Colt supermini-nek számít... Viszont az ülés rögzítése összecsukva, a piros gumipókkal..., több mint gagyi. Ugyanaz az érthetetlen kategória, mint a fent említett izzócsere. Remélem, azért túl sok ilyen meglepő és mulatságos dolog nincs ebben a kis autóban.
A hifi hangminősége nem egetrengető, aki elmélyülten akar zenét hallgatni, ne supermini-be üljön....
Mindent egybevetve a mindennapi 60-80-100 km-es utakra, nagyobbrészt egyedül utazva, néha csomagokkal megrakva - eddig - tökéletes és gazdaságos útitárs.
Hibalista
- mindkét tompított izzó kiégett....
Ide hordtam szervizbe
Zay utca
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Lancer |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
