A Vasmacsó
Szöveges ítélet
Hát mivel is kezdjem? Azt hogy a Colt gyönyörű ( különösen az olyan metál fekete 5 ajtós mint az enyém ) formás és teljesen egyedi kinézetű, azt felesleges lenne mondanom hiszen mindenki láthatja. De azt már kevesebben tudják milyen a Coltot vezetni. A Coltnak - akárcsak néhány embernek - kettős egyénisége van. Ha óvatos gázadással, alacsonyfordulatszámon tartva hajtjuk, akkor felölti a praktikus, takarékos bevásárló kisautó álarcát. Ebben az üzemmódban a megfelelően alacsonyfogyasztásával, rendkivűli belső variálhatóságával elégedettséggel töltheti el a Plazakat hétvégenként látogató feleségeket ( Én férfi vagyok ). Nem is beszélve a könnyű parkolásról. Ám ha akarva vagy akaratlan a vezetési stílusunk megváltozik akkor a Colt megmutatja igazi arculatát. Ha a fordulatszámot egy kicsit magasabb tartományan járatjuk akkor a kis 1.3-as motor mind a 95 LE-je neki feszül az útnak és egészen különleges vezetési élményt produkál nekünk. Már legalábbis egy átlagautós számára, persze. Ilyenkor az autó nagyon dinamikusan viselkedik, remekül gyorsul és a kanyarokban is stabil marad. Ebben az üzemmódban a Colt erősebbb motorhaggal honorálja igyekezetünket ám a motor hangjának olyan markáns színezete van hogy ezért a csekélységért igazán nem tud az ember haragudni rá. A fék is egészen kitűnő és egyáltalán az egész kocsinak fekszik ez a sportos stílus is. Ha az önkontrol kihagy észre sem vesszük és máris alázni kezdtük a piros lámpánál mellénk sodrodott áldozatot. Ha hosszabb útra indulunk a Coltnak akkor sem kell szégyenkeznie, ha akarjuk könnyedén tartja az autópályán a valamivel nagyobb autók által diktált tempót is. Az ülések kényelmesek és a belső tér rendkivűl tágas, már legalábbis a kategóriához képest. A váltóval bizony "erős kézzel" kell bánni. Ezt az ember viszonylag hamar megszokja de azért mégis meglepő, a kocsi megérdemelt volna egy finomabb darabot. Egy Japán autótól éppen nem ilyet várna az ember. Összességében a Micut könnyen meg lehet kedvelni. Hogy a negativumokat is elmondjam, ott van a már emlitett valtó, aztán a kocsihoz nem jár pótkerék, a kicsit kemény rugózás is feltűnhet és hogy időnként nehéz kilátni amikor a különböző idomok kitakarják a kilátást de azért összeségében egészen jó.
Amikor az autóvásárlás gondolata felötlött bennem akkor én is - mint gondolom jópáran mások - táblázatba szedtem a szóbajöhető tipusokat, azok legfontosabb paramétereivel együtt. Nagyúri kedvemben azt mondtam magamban: -Vagy vadiúj kocsi vagy semmi! - ezért aztán viszonylag kevés modell tudott bent maradni a budget szabta 3 milliós korlát miatt. A Colt egyike volt ezeknek és az érték valamint az azért kapott juttatás arányában
hamarosan a lista aljára szoritott minden más autót. Miután elsétáltam a szalonba némi alkudozás után sikerült, minden szükséges extrával egyetemben megvenni egy éppen olyan kinézetű példányt mint amilyet akartam, méghozzá valamivel a pénzügyi lehetőségek határán belül maradva és alig több mint egy hét várakozás után már a birtokomba is került. Vagyis mindenkinek aki Japán autót akar venni, főként rövidebb utakra és ha nincs túl nagy család és 3 milla alatt szeretné megúszni a dolgot de azért nem mindegy neki mennyire tud mocorogni a kocsika, azt üzenem, hogy bátran írja fel Mitsubishi Coltot is arra a bizonyos listára amelyen a potenciális autók adatait összeveti egymással, mint ahogyan tettem azt én is egy ismerősöm javaslatára.
Aztán ha holnap mégis magától szétesik az egész kaszni, hát azt is ide fogom írni nektek, addig is a Colt legyen veletek!
Hibalista
- Még semmi de még új.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
