A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (1995-2004)

Colt 1.3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletességhez tett japán látogatás

Szöveges ítélet

Őszintén szükség megoldás volt, mert a Renault-val voltak problémák, és ez volt egy alternatíva. Össze volt törve, de működő képesen kaptam meg. Iszonyúan jó kocsi volt, 100 km/óráig nem éreztem ellenfélnek senkit. Az 1.3 motor 75 lóereje(igen ennyi volt akkoriban a 3 szelepes motor ereje) mindenre elég volt. Igaz, ha 4 ültünk benne, akkor már komótosabban indult el.
Sajnos nem cseréltem benne olajat mikor megvettem, így egy Esztergom-Budapest Pilisen keresztüli táv után, melyet fékezés nélkül - értsd fékpedál lenyomása nélkül - sikerült megoldanom, elkezdte enni az olajat. Utána hiába cseréltettem 10 ekm-ként, már fogyasztotta, nem durván, de fogyott. Azt gondoltam a R11 után ez kevesebbet fog fogyasztani, mert kisebb a motorja, igen 6,5 helyett ez 6 l evett 100 km-en. Ez alá csak egyszer sikerült vinnem, mikor Esztergomból Komáromon keresztül Győrbe mentem az 1 úton. Komárom és Győr között olyan kihalt, hogy a madarak csicsergése is behallatszik a kocsiba. Akkor sikerült 5,9 l fogyasztás.
A gyári rádiója ki volt belezve, viszont a szervó túl könnyű volt. Egyszer jött egy Hondás Srác és kérdezte tudnék-e segíteni, kérdeztem miben, hogyhogy miben hát neked is Hondád van?!- volt a válasz. Nem ez Mitsubishi(ejtsd:mi-cu-bi-shi)! Hátra lépett 2 lépést. Majd megszólalt, Ja, bocs, tényleg.
2 alkalommal is költöztem vele. Hát belülről nagyobbnak látszik. Iszonyú lapos, vagy 4 alkalommal én is bevertem a fejem beszállás közben.
Felszereltsége fullosnak nevezhető. Motoros tükör, első ablak, szinezett üvegek, központi zár, állítható magasságú ülés, 2 légzsák, fejtámlák hátul is. Egyedül a klíma nem volt benne.

Akkor a konkrét hibákról, ami miatt úgy döntöttem megválok tőle.
3000 fordulat fölött volt egy kicsit erősebb kipufogó hangja, ez rövid uton jó volt, de hosszabb túrán már fárasztó. Nem volt benne légzsák, és az övfeszítők se voltak eredetiek, így mindig meg kellett venni a vizsgát. 2 alkalom után a 3. már nem vettem meg, ugyanis felütötte a fejét a rozsda is. Bár előtte 1 évvel lett alvázvédőzve, de elindult a hátsó kerék ív közepén. Az 1 szinkronja egyszerűen nem volt jó. Menetközben nem akarta bevenni a fokozatot.
3 ajtós volt, és hiába a nagy duma a pontosan visszatérő ülésekről, ez nem működött nálunk.
A műszerfal nem működött. Csak a hőfok és az üza jelző mutatott.

Megbizhatóság teljesen japános, a gyorsan kopó fékekről csak annyit, hogy 80000 km alatt nem cseréltem fékpofákat elöl.

Mielőtt mindenki hülyének nevez, hogy visszatértem a franciákhoz, egy jó lehetőséget kaptam, és így 10 év után se bántam meg. Jó volt a Colt, de a Clio is jó! Végül is a nevük majdnem megegyezik!:-)

1 év múlva láttam párszor a kerület másik végében, jól járt, aki megvette. Jó kis autó!

2018.07.14.

Szóval életem 2 igen komoly "magam alá csinálása" hozzáfűződik.

1. Nekem új volt még a kocsi, és 3 félig tükör gumi is volt rajta, mikor lezárták a 10-es főutat, mert megcsúszott az ürömi rézsű. Induljunk neki a Pilisnek, 2-3 centis hóban. Feljutottunk, azt ne kérdezze senki, hogyan, de párszor visszacsúsztunk, -gurultunk, de elfordultam Esztergom felé az elágazásnál. Lefelé úgy tűnt nem lesz baj. Azután egy kanyarból kijövet elkezdett fickándozni a kocsi. Nem emlékszem, hogy hirtelenkedtem volna bármivel is. Ez is egy kis U-kanyar a hegy oldalában, mint a többi, és a töredezett aszfalt sem volt másképp.(2 év múlva kicserélték a burkolatot az egész úton.) Kb. a második ellenkormányzásnál éreztem itt nem maradok az úton. Arra figyeltem, hogy a póznát kerüljem ki – pár centivel sikerült elkerülni – majd az árokban parkoltunk. Az ajtót óvatosan kellett nyitni, mert a póznán nem akartam összetörni!:-) A hó nem engedte, hogy sérüljön az eleje. Mivel nem sok autóval találkoztunk, így azt gondoltam, hogy 1 órát fogunk az árokban parkolni.
2 percen belül jött egy kis teherautó, akinek volt vontató kötele. 4. percben megjelent egy hókotró Unimog, aki nem tudott kihúzni, mert legutóbbi vontatáskor letört a sószóró nyúlványa. Akkor maradunk – gondoltam. Már kikerült minket mikor megállt a sofőrje, leszállt, és hátrajött a kocsija végéhez. - Most jutott eszembe, hogy egy állítható sószórót szereltek fel akkor. - mondta, és már hajtotta fel, hogy a vonószemhez jobban odaférjen. Negyedórán belül az autó az aszfalton volt. Volt nálam pár ezer forint, de senki sem fogadott el semmilyen pénzt a segítségért.
Utána tűz a munkahelyemre, csak negyedórát késtünk!
Az akkori főnököm 1 órát kért cserébe a késésért!:-) Sose legyen rosszabb!

2. Talán 2 évvel később, már rendes gumikkal Esztergomban laktunk. Tél volt ismét, de nem friss hó, csak hideg és latyak. A kórház felé a széles úton a Tesco-tól a város felé megelőztem a haverokat, de olyan 60 körül mentem. Vissza akartam húzódni a másik sávba, mikor a kocsi hátulja elkezdett kisodródni. Ellenkormányzás, de a kocsi hátulja egyre jobban sodródott, és közel állt, hogy megelőzze az elejét. Itt elvesztettem a reményem, hogy tehetek valamit is. Fékkel nem mehet ilyenkor sokra az ember, így nem is használtam. Ekkor egy pillanatra, mintha megállt volna az egyik hátsó kerék. Abban a pillanatban kormányoztam, és a keresztben sodródó autó ismét egyenesbe állt, és az út megfelelő oldalára került. Onnan 20-al mentem hazáig. Haverok meg napokig rajtam röhögtek, milyen „bátor, nagymenő” vagyok.

Szerencsém volt, vagy a sors viccelődött? Mindenki döntse el maga. Én több lettem a 2 esettől, az biztos!

10 éve eladtam és múlt hónapban láttam az úton. Most 23 éves, és valaki még mindig használja! Jó kocsi!!!

Hibalista

- Rossz volt a jobb első lámpám, de nem találtam, így maradt. - Hátsó 2 lengőkar ki volt rohadva. Ez 60 eFt-ba került. - Bal első kerék dőlése tűrésen kívül esett, mondták majd enni fogja a gumi oldalát. 4 év és 80 ekm után mondhatom tévedtek!:-) - Szélvédő repedt volt mikor vettem, ki lett cserélve egy utángyártottra. Valami 30eFt volt szereléssel együtt. - Elektromos műszerfal. Egyszerűen elment minden info. Az üza jelző csak amiatt maradt, mert az mechanikus volt. - Kirohadt a hátsó kipufogó dob. Haver hegesztette 10 eFt-ért. - Fekete motortér tetővel vettem. 3 év után lefényeztettem 26 eFt-ért. - Nem volt benne ablakmosótartály és motor. 15eFt-ért vettem egy bontottat.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 11 Következő autója? Clio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 1995

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)