Precíz, szűk műszer
Szöveges ítélet
Feleségem autója. Előtte volt már egy előző generációból származó, "gömbölyűseggű" Coltja, azzal sem volt probléma, így érthető, hogy maradt a típusnál. A két generáció között a fő különbség a dizájnban van: az előző hátulja szebb, ennek az eleje dögösebb. Ködlámpával, gyári küszöbbel, tetőspoilerrel, alufelnikkel kifejezetten pofás. Bent japán egyen-belső fogadja a vezetőt. Legalább rendesen összerakták... Viszont jó vezetni, a váltó külön élmény.
Az autó Gyöngyös és Budapest közötti munkába járásra szolgál, napi 150-160 km az adagja, amit hibátlanul teljesít. Klíma nélkül ne vegye senki, a kis utastér nagyon hamar átmelegszik. Az 1,3-as motor elég bele, amivel ha nem is egy sportkocsi, de a hétköznapokban fürgének érzi az ember.
Gyorslista a pozitívumokról:
- megbízható
- korrekt fogyasztás (sztráda, 130: 6,1-6,2; 150: 7; város: 7; országút, 90-110: 5,5)
- kényelmes ülések
- jó üléshelyzet
- sportos útfekvés, stabil, jó aktív biztonságot adó futómű
- régi vágású, "japános", igen kiváló váltó
- pörgős, finom járású motor
- praktikus utastér könyöklővel, pakolóhelyekkel
- rendes összeszerelés
...és a rosszabb oldala:
- igen szűk utastér, különösen hitvány hátsó helykínálat
- drága márkaszerviz
A listákból látható, hogy ha a helykínálatával megbarátkozik az ember, és talál egy elfogadható szerelőt, különösebb meglepetés nem érheti.
A szememben van még egy, nem elhanyagolható hátránya: az autót a ´90-es évek közepének biztonsági elvárásainak megfelelően építették, így hiába van benne 4 légzsák, nyugodtabb lennék, ha a feleségem valami nagyobb jószággal járna. A Corollámra nem tudom rábeszélni (nekem városba elég lenne a Colt), ellenben az 1er tetszik neki, úgyhogy előbb-utóbb könnyes búcsút veszünk a kocsitól. Pedig egy szerethető, élvezetesen vezethető, takarékos, ügyes kis autó.
Hibalista
- Úgy vettük, hogy a szivargyújtó csatlakozója nem volt összedugva. 2 perces "javítás". Ezen felül csak olajcserék, izzócserék, és egy pár fékbetét-csere történtek.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, Zay utca - iszonyú drága. Mitsubishihez első dolog legyen keresni egy korrekt maszekot.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Zaja Zoltán, Domoszló - lelkiismeretes maszek. 20 km-re lakik, de megéri elhordani az autót.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | BMW 1er |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
