Kb. ilyen lovat akartam...
Szöveges ítélet
2006. augusztusában vettem a kocsit - megbízhatót, sportosat, kis méretűt (a nagyrészt urbánus használatra tekintettel), olcsón fenntarthatót kerestem, a Colt az előző kívánalmaknak többé kevésbé megfelel. Olaszországból hozta be a díler, a papírjai szerint igazoltan hölgy tulajdonostól (Serena Lucchini - csakis bombázó lehetett:)) A megbízhatóságára nem lehet panasz, megfelel a japán kocsikról alkotott sztereotípiának, a sportosságot leginkább a mokány formája próbálja megjeleníteni, plusz a fogyasztása, ami városban nyáron 7,5-8 (dinamikus stílus), télen 9-10,5, (kilométeres utak esetén) országúton/autópályán 6,2-6,6 - pedálpasszírozás függvényében. Az olajfogyasztása viszont épphogy csak megüti a kimutatható mértéket. A 3 szelepes motor 75 lóereje kielégítően mozgatja a kocsit, bár a valahol száz és száztíz között tanyázó Nm mennyiség eléggé vérszegénynek tűnik bizonyos szituációkban - szóval pörgetni kell, ha sietünk, de azért a kilométeróra szerinti százas sprint megvan kevesebb mint 12 sec. alatt, egy személlyel. Minden további normál, vagy annál nagyobb terjedelmű utas ólmos súlyként nehezedik a Colt dinamikájára. A vezethetősége jeles; kellő ellenállású a kormányszervó, ergonomikusak a pedálok, jó szögben áll a kormány, a váltó készségesen klattyan be a megfelelő fokozatba (leszámítva időnként a rükvercet), az első ülésekbe jó érzés belehuppanni. Elöl egyébként kategóriájának átlagánál tágasabb, a hátsó szekcióban viszont feltehetően a kibocsájtó ország polgáraira szabott a férőhely. A hátsó ajtók hiánya okán megközelítése gyakorlatilag egy üregbe történő bemászáshoz hasonlatos - túlsúlyos, idős, valamint kosaras személyek hátratelepítésével lehetőleg ne kísérletezzünk. A csomagtér nem túl nagy, de az osztottan dönthető üléseknek köszönhetően akár ikeás bevásárlás is lebonyolítható. Az enteriőr dizájnja meglehetősen puritán, szigorúbban; unalmas, a korrekt közepest megérdemli - a műanyagok relatíve jó minőségűek, a szövetek kevésbé. Van ugyanakkor benne távirányítós központi zár, immobiliser, villanyos ablak meg légkondi, ülés és kormány magasság állítás, más egyebek mellett - szóval a felszereltségre nem lehet panasz. Hja! azt leszámítva, hogy az 1999-es autóban még opció volt a légzsák, merthogy ebbe a példányba nem szereltek - ez miatt viszont pontlevonás jár. További pontlevonás jár - de lehet hogy én helyezem magasra a lécet, végülis ez nem egy Lexus - az autópálya sebességnél hallható nagy zaj miatt - 80-90-ig halk, vagy legalábbis tolerálható, azontúl, pláne 130-tól azonban elég lármás. Az úttartása megfelel az átlagnak, tempós kanyarvételkor hajlamos becsóválni a farát. A rugózása feszes, az aktuális trendnek megfelelő. Kevés fogyatékosságával együtt is szerethető kocsi, megbízható, kényelmes, optikailag elkülönül kategóriájának masszájától, nincs igazán rossz tulajdonsága. Egyedülállóknak, pároknak jó választás. Ajánlott típus.
2009.11.22. Kiegészítés: a kanyarvételi bizonytalanság tempós haladáskor, új gumik (Uniroyal RainExpert) felrakását követően megszűnt.
Hibalista
- Amióta nálam van, csak a szokásos: szűrő-, olaj-, abroncs-, izzócsere.
Ide hordtam szervizbe
remek és korrekt szegedi szerelő, de önző módon nem reklámozom... olyan kevés van belőlük:)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 73500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Opel Corsa | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
