Japán megbízhatóság
Szöveges ítélet
Első autóm, de megpróbálok "szerelemmentesen" nyilatkozni róla; egy ismerősőm édesanyjától vásároltam meg (2003-ban és a mai napig használom), így nagyjából tisztában voltam az autó előéletével. Nő lévén az autón felületi sérülések voltak, de komoly "műtéten" nem kellett átesnie, nem volt lebiztosítózva.
Kanyarstabilitása egyszerűen hihetetlen, nagyon pörgős kis városi autó (75 Le-höz képest), autópályán max 170 km/h-ig nyúztam persze Németországban ;) , inkább a 130 km/h szereti. Fogyasztása városban:7-8 L. Autópályán (110-120 km/h) 5,5-6 liter. Átlagos használat mellett, nagyon megbízható 5 év alatt egy komolyabb hiba jött ki de ennél a típusnál szinte egyedülálló a szakik szerint: a gyújtás elosztófej meghalt benne, ennek folyományaként a kis komputer (kesztyűtartó mögött) is megkergült. Autószerelőm kicserélte a fejet (50.000,-Ft anyagárban), de a komputerrel nem tudott mit kezdeni. Elintézte, hogy (nem nevezem meg, hogy melyik) szakszervízbe "hátulról" bemenjen az autó és ott frissítették a komputer ephron tartalmát (vagy mit). Állítólag úgy kell elképzelni, mint a mobilnál a szoftverfrissitést. Utána pöcc-röff megint...
Ezen kívül semmi szervíztapasztalatom nincs, a kötelező dolgokat leszámítva nem költök rá. 12-15000 km-enként cseréltetem az olajat (japán autó lévén szigorúan 5W40-est rakatok bele a szerelőm javaslatára). Műszaki meghibásodások: bal első fényszórónál vezetékégés (pici), égőcserék, illetve az ülésem elkezdett nyikorogni. Idézem a szerelő szavait 1-1 átvizsgálás után: "Nem lóg rajta semmi." Apró zavaró hiba: zsebzörgések hallhatók benne, de ez ilyen kemény pattogós japán autónál szinte természetes, minimális autórádió hangerővel kiküszöbölhető.
Amúgy: 190 cm-emmel vígan elférek benne, elöl tágas, de így mögöttem hátul felejtős, de az nem érdekel túlságosan. Az autó alacsony, majdnem olyan mintha az úttesten ülnék, de nekem nagyon bejön, különösen ha egy lány ül be és lepillantok úgy derék-fenék tájban :))) Alapkategóriás autó felszereltségét tekintve, 1996-ban a japán alapfelszereltség: 2 légzsák, immobil., szervó (...) riasztót, trükkös indítást, mp-3-as lejátszót és 2 hangfalat tettem bele (hátra), amihez a vezetékezés is megvolt, így a zene kisebb légtér miatt jól szól erősítő nélkül is, de nem bömböltetem.
Nem tudom milyen lesz a következő autóm (az új annyira nem tecccik), de ez marad a családnál míg rám nem rohad. Egyetlen dolog hiányzik a klíma, nyáron a piros lámpánál megrohadok. Állítólag 300.000,-Ft. szereléssel együtt és aztán klíma mellett nem megy a verda, ezért kihagyom. Ismerettségi körömben szerzett tapasztalatok alapján (szinte mindenki szív az autójával) erősen ajánlott kategória, sőt a "darázs seggű" előző kivitel is, viszont - közhely - szinte mindegyik törve és órázva van, nagyon nehéz jó állapotút kifogni ezekből.
Hibalista
- Gyújtás elosztófej
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 89000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
