A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (1995-2004)

Colt Colt 1,3 Premium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodás gyémántfegyver

Szöveges ítélet

2005 szeptemberében vettem meg életem első autóját, egy legutolsó szériás Colt CJ0-t a hasznaltauto.hu-n történt kitartó keresés után. Bár nem kifejezetten erre a típusra vadásztam (sokáig a Toyota Corolla és a Honda Civic között vívódtam), egy pillanatra sem bántam meg, hogy a "nevető harmadik" Mitsu mellett döntöttem, sőt mivel ez a márka mindig is közelebb állt a szívemhez, mint a másik kettő, nagyon örültem, amikor erre a kihagyhatatlan vételre bukkantam (nem én egyedül, csak én értem oda elsőnek, szombat reggel nyitásra, és én döntöttem a leggyorsabban, elnézést a hoppon maradt reménybeli vásárlóktól).
A kihagyhatatlan ajánlat: első (svájci) tulajdonostól, 10 hónaposan, 18 ezer km-rel, sérülésmentesen. Utóbbi felől voltak kételyeim, de a vásárlást megelőző igen kimerítő vizsgálat - két autószerelő ismerőssel, mikronmérővel, épp csak hogy szét nem szedtük - során bebizonyosodott, hogy hihetetlen, de ezzel még tényleg nem dodzsemezett senki. A próbaút során egyetlen apró malőrre derült fény: égett a légzsák visszajelzője. Mivel az átvételre ezt a hibát kijavították, és azóta sem jelentkezett újra, ahogy semmi más sem, nem "regisztráltam" hibaként.
Az azóta eltelt bő egy év szinte csak örömet okozott, a motor kifogástalan. 1,3 literhez képest "állatul" megy, végsbessége óra szerint 190 km/h, ha levonjuk a hivatalosan bemért 4%-os "csalást", akkor 182, több nem is kell. Fogyasztás? Az is igen kellemes, évszaktól és forgalomtól függően, nagyrészt városban használva, 32 és 38 liter között változik... 600 kilométerre, általában ennyi után szoktam teletankolni, ez a legmegbízhatóbb fogyasztásmérés.
A váltó is japánosan precíz, szerintem félreváltani szándékosan sem lehetne vele, a téli reggeleken megtett első 1-2 kilométer leszámítva nagyon könnyen jár.
A futómű: hát, az talán nem kifejezetten a magyar utakra készült, az alulról érkező ütések hangja és ereje is közvetlenebbül jut az utastérbe, mint mondjuk egy német autónál. De van jó oldala is, az úttartás. A kanyarokban olyan, mint egy gokart, a kormány hihetetlenül direkt, élvezet felsőfokon. Aki először ül Colt volánja mögé, vigyázat: lehet, hogy a mi szemszögünkből nézve indokolatlan, hogy az előttünk haladók fékeznek egy húzósabb kanyar előtt, ami nekünk simán menne "telibe" is, de ők nem "versenygépet" vezetnek!
A karosszériáról és a helykínálatról nem sok érdekeset lehet írni: ez egy háromajtós kisautó, nyilván nem családok számára készült, egyedülállók, fiatalok, gyermektelen párok elférnek benne, nekik nyaralásra, nagybevásárlásokra is bőven jó. Az ülések elöl kényelmesek, hosszú távon sem fárasztóak, az üléspozíció a kasztni kialakításából adódóan is a gokart-feelinget erősíti (mellesleg nekem szimpatikusabb, mint az utóbbi évek egyeterűsítési láza a kisautóknál is. Nézzük csak meg a mostani Coltot: lehet, hogy nagyon kényelmes, de szerintem igen ronda, főleg, ha mellé állítjuk a CJ0-t. A kettő úttartását pedig össze se hasonlítsuk, nem nehéz első pillantásra kitalálni, melyik a jobb!).
Az egyedüli kellemetlen élményem, amikor tavaly novemberben, egy piros lámpánál megállva, mögöttem jövő autóstársam fenomenális reakcióideje és elhibázott kikerülési kísérlete csattanós véget ért. Szerencsére anyagi veszteség nem ért, de az élmény megrázó volt, amikor életem első autójának jobb hátulját "romokban" láttam.
Azóta szerencsére sem ilyen, sem más kalandom nem volt az autóval, és az eltöltött 13 hónap után őszintén állíthatom: ez bőven megérte. Egy aggodalmam van: általában az ember első, "tanuló" autója egy ütni-vágni való, mindig lerobbanó bontószökevény, amely után felszabadultan ül át valami másba, mert annál nem kunszt jobbat találni. Nekem ennél jóval nehezebb dolgom lesz majd, ha elérkezik az idő, amikor másik autó után kell néznem. De szerencsére az még messze van, mert a most kétéves gyémántfegyveremtől néhány évig még biztosan nem válok meg semmi pénzért.

Hibalista

- ???? Mitsubishi!

Ide hordtam szervizbe

Hogy hordtam, az túlzás. 1 év alatt 1 törés, és egy kötelező szerviz. Sajnos mindkétszer Duna Autó.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 18200
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? nem volt Következő autója? Majd az új Lancer
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 1995

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)