A japánok belehúztak
Szöveges ítélet
Ha valaki olcsó és megbízható autót keres akkor ezt a típust érdemes fontolóra vennie.
Kereskedésben néztem ki az autót, gyakorlatilag semmit nem lehetett tudni az előéletéről, mivel egy Ausztriából behozott autóról van szó, cserébe az ára is olyan volt, hogy még ha egy roncstelep szökevény is lenne, akkor sem bukok rajta sokat, így megvettem. Az első köröm a lennt említett autószerelőhöz vezetett olajcsere + vezérléscsere meg egy alapos átnézés végett. Vártam a telefont, hogy hív a szerelő és elmondja, hogy a méh telepen is erősen elngondolkoznánk, hogy bevegyék nemhogy forgalomban közlekedni vele, de nem ez történt. Elvégezték a kötelező szervízt és mondták, hogy majd 10000 km múlva hozzam olajcserére legközelebb, minden rendben van a kocsival. Finoman szólva is meglepődtem, hogy egy kis értékű külfölről behozott majdnem 20 éves autó (ismeretlen előélettel) ilyen jó állapotban van.
El is kezdtem bele gyűjtögetni a kilométereket. Sose hagyott ott, legyen szó 3km fővárosi dugóban araszolásról vagy 300km autópályázásról. Az utolsó kapcsolóig minden hibátlanul működött, és nem kellett attól rettegnem a -20 fokban sem, hogy beindul-e. Azért még év közben a gyertyákat és szelepfedéltömítést lecseréltettem, biztos ami biztos. A 75 lovas 1.3-as benzines, 2 fővel kényelmesen elmegy. Alacsony forudlaton kicsit nyomatékszegény, de ha pörgetem kicsit, egész jól megy. Fékek jól adagolhatóak, még ABS nélkül is meg lehet vele állni normálisan (sose féltem attól hogy blokkolt kerékkel fogok belecsúszni egy tartálykocsiba).
Elöl kényelmes, könnyen megtaláltam a megfelelő vezetési pozíciót (180cm). Nem egy családi kombi autóról van szó, így a hátsó helykínálat szűkös, de alkalmi utakra azért be lehet ülni oda is. A hátsó üléssor teljesen előrehajtható, így egy nagyobb csomagtér kialakítható ha szükséges.
A sok pozitívum után azért nézzünk néhány apróbb hátrányt. Autópályán jön-megy, de cserébe van menetzaj bőven (gps szerint 130nál), ez alatt ~100-110 nem vészes a dolog. A motor is kb. 130ig tűnik pörgősnek, utána a gyorsítás már nem az igazi, de még bőven vállalható. A kicsit "japánosan" kemény futómű nem feltétlen áldás a kiváló minőségű magyar utakon. Az üzemenyanyag fogyasztás jelző mintha kicsit aránytalanul mozogna, mikor tele van, gyorsabban megy lefele, majd az utolsó negyedben mintha megállna az idő és nem fogyasztana semmit menet közben, de valószínűleg egyedi problémáról van szó.
Összességében viszotn egy nagyon pozitív csalódás. Szerethető kis autó, alacsony fenntartási költségekkel, és ami fontos, nagyon megbízható.
(UI.: az értékelést az autó életkorának és értékének megfelelően írtam, nem pedig egy Ferrariról akarok bárkit is lebeszélni a Colt javára.)
Hibalista
- Semmi extra a "kopó" alkatrészeken kívül. Vezérlés+olajcsere 47 000, szelepfedéltömítés 4000, gyertyák + gyújtókábelek 14 000
Ide hordtam szervizbe
DL&P BudakalászNagyon korrektek, gyorsan dolgoznak, csak ajánlani tudom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 161000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Stilo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
