A japán munkás keze munkája legyen áldott!
Szöveges ítélet
A Colt harmadik generációját fogyasztom, mindet használtan vettem. Ezutóbbi ´96-os 1.6 GLX 16v céges autó volt, boldog-boldogtalan hajtotta (gyilkolta...), viszont nem volt törve (csak lökhárítósérülés, meg szembántó horpadgatások a teljes kasztnin körbe) és csak 400ezerbe volt. Az előéletét nagyon jól viselte, a hasonló évjáratú Astrák (nem akarom fikázni őket, de az első generációjuk félelmetesen sz@r volt és a mostani is gyenge közepes) pl. már rég kifújtak a cégnél, míg a Mitsubishi bírta a kiképzést. Na jó, egyből kellett egy kuplungcsere és az utángyártott már messze nem az eredeti! A Mitsu váltók híresen jók, nekem is ez a tapasztalatom, ez is pontos, meg nem érzik kopottnak, de kissé karcol. Hogy ez a kulung hibája, vagy a váltóé, nem tudom. Állítólag típushiba, de a hátsó futómű a felfüggesztéseknél mindkét oldalon korrodált, lakatolni kellett. Ezen kívül az autó teljesen rozsdától mentes. Az utastér meglepően jól tűrte a sanyarú éveket, a kárpitok extratartósak, a műanyagok is korrektek, sőt alig tapasztalhatók zörgések. Leginkább a futómű dübörgése hallatszik be, emlékszem, ez már újonnan is feltűnt, azóta csak erősödött. Érdekes módon ez az előző modellnél nem volt ilyen hangos, a motor viszont ennél van jobban hangszigetelve. Apropó, motor: szinte igénytelennek is nevezhetném (nem az!!!), annyira tűri a mostoha bánásmódot, bírja a magas fordulatot, bár kicsit sokat kér enni. Sajnálom, hogy a teljesítményét visszavették az elődhöz képest (113-ról 90 LE-re) és több sújt is cipel (915 helyett 975 kg-ot, plusz még tízet rajtam :-)). Ennek az okáról már több legendát hallottam, az EURO-norma-teljesítéstől a nyomatékgörbe-egyengetésig. Ha valaki tudja az igazit, légyszi írja meg az sti@levele.com e-mail címre! Szívesen vennék még néhány extra lóerőt - nem mintha ezzel nem lehetne elboldogulni... Lélekkihajtáskor a futómű sokáig semleges marad, aztán kissé hajlamos a farcsóválásra, a fék enyhén fáradékony. Amióta megvettem és átesett a kuplungcserén, stb-n, az olaj- és szűrőcserén kívül nem kellett hozzányúlni. Számomra a minőségérzet átlag feletti egy 10 éves, alsó kategóriás, nem kímélt autóhoz képest és tényleg van összehasonlítási alapom. Az is igaz, hogy ezt még a japcsi munkások rakták össze, akik közelebb ülnek. Hasonló minőséget, hasonló használati körülmények mellett csak Hondánál tapasztaltam... Ja, és ha valaki olvassa ezt és tud képet, leírást, tuningcuccokat (egy projektoros fényszóróért anyám pizsamáját is eladnám) egyebet a Colt ´96- generációról, légyszi írjon (sti@levele.com)!
Hibalista
- kuplungcsere, hátsó futóműnél korrózió, ülésmemóriaállító-pöcök törése (mindkét oldalon)...
Ide hordtam szervizbe
Tímár Motors, Újpest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Álom: Subaru (Impreza? Forester?), vagy egy EVO |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
