A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (1992-1995)

Colt 1.3 Gli 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mitsubishi Colt - őszintén

Szöveges ítélet

Üdvözlöm az olvasókat!

Volt már néhány autó közelebbi megismeréséhez szerencsém, de amit mindenképpen ki kell emelni, az a jelenlegi autóm, egy 1994-es évjáratú, 1.3-literes, 75 lóerős Colt. A tulajdonosi szeretetet félretéve sok jót el lehet mondani erről az autóról. Kezdük az elejéről. Az autó elölről tipikus japán, húzott szemek, lapos orr és szemre (japánosan) gyenge karosszéria. Hála istennek még nem tapasztaltam az utóbbit, remélem nem is fogom. Ennek a IV-es Coltnak elölről egy egészen kicsit "bugyutább" a kinézete mint bátyának, a 95-tól gyátrott V-ösnek. Az ötösé sportos, mivel lejjebb engedték és szögletesebbé tették a mérnökök az első lökhárítót és egy kicsit hegyesebb orrot faragtak az autónak azzal, hogy lejjebb engedték a motorházat is, de összességében vitathatatlan, hogy a 92-től 95-ig gyártottak, jobban sikerültek. Ha már a lökhárítóról esset szó, el is kell kezdeni a hibák sorolását. A ködlámpa nélüli modellek lököhárítójában a csúnya műanyag lyukacsos kialakítás nem a legszebb ponja az autónak. Ha nincsen ködlámpánk, érdemes rakni bele, mert nagyot dob rajta... ugye minden idősödő autó szenved a kerékívek rozsdásásával, viszont én még nem láttam olyan Coltot, aminek az eleje rohadt volna. Muszály adnom még egy jópontot neki egy kicsit hátrébb haladva, mert amint elérjük az ajtókat, rájövünk, hogy azok sem "rohadósak". Viszont egyből visszavonnám az előző pontot, mert a küszöb egyszer megadja magát. Főleg a hátső kerékívhez közel. De ne rohanjunk hátra! Nézzük oldalról: nagyon kellemes. Egy háromajtós, nem nagy viszont egy kellemesen sportos autó. Szép! Jól áll neki a három ajtó. Az autó teteje szépen ívelő vonallal utazik a harmadik ajtó felé, ami igazán jó "popsit" kölcsönöz az autónak. Hát elértük a hátulját az autónak és el kell mondanom, hogy hajlamosak rohadásnak indulni a hátsó kerékívek, ezekkel is előbb-utóbb számolnunk kell. Viszont bármilyen karosszériás gyorsan és baráti áron újjá tudja varázsolni ezeket. Ami a legszebb egy Coltban, az a hátulja. Midenképpen javaslom, hogy a gyári 13 colos virsli kerekeket cserérjük egyel nagyobbra és szélesebbre, mert nagyon sokat dob rajta! Például egy 185/50 R 14-el már kinéz valahogy. Tehát nagyon el lett találva a hátulja. Viszont tapasztalataim szerint, elég gyengén vannak felfogatva a lökhárítók, modhatjuk, hogy "japánosan" gyengén. Viszont az autó hátsó lámpái szépek, akár a hátsó ajtaja. Na és hát a motor. Igaz hogy csak 75 lóerő, de ahhoz képest mondhatjuk hogy megjárja! Nem mondanám gyengének, mondjuk a nyomatéka nem túl nagy, dehát tudjuk hogy a lóerőből élnek, ezek viszont pótalják az egyébként kevéske, 108 Nm-es nyomatékot, amit 3000-es fordulaton ad le. Ismét a "japános" kifejezést kell használnom, mert ez elárul mindent. Megbízható, pörgős motor, ami tényleg szereti és igényli a magasabb fordulatszám tartományokat. Ezt meg is hálálja a maga módján. A hálája nyerte el a sokaknak ismert „rizsrakéta” jelzőt. A kopóalkatrészek cseréjével és rendszeres olaj illetve szürőcserékkel gyakorlatilag halhatatlanná tesszük az egyébként nem túl nagy és „extrás” motorral rendelkező autónkat. A saját autóm nem rendelkezik sem motoros ablakkal, sem klímával és egyéb hibaforrásnak helyet adó berendezésekkel, de őszintén nem is hiányoznak. A motor után a legjobb pontja és tulajdonsága az autónak, az a váltó tökéletessége és pontossága. Így, majd 14 évesen bármilyen új autó mellé oda mernék állni ezzel a váltóval. Feszes, kemény, pontos és gyors. Tökéletes! Ami a legnagyobb baja az autónak az, hogy elkerült egy olyan utakkal rendelkező országba, ami egyenesen sértő és felháborító a gömbfejeknek, a gátlóknak, a kormányműnek. De hát ez van. Fizessük szépen a teljesítményadót és hogyha ügyesek vagyunk és szépen fizetünk, lesz sok-sok szép út hazánkban, ahol kihasználhatjuk a pörgős, gyors, kanyarokban kiválóan kapaszkodó, megbízható spotros autónkat, a Mitsubishi Coltot……

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 1992

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)