Nekem ? volt az els? "Gépsárkány"
Szöveges ítélet
Nos, hosszú hónapok óta olvasgatom ezt a hihetetlenül értékes és hasznos fórumot, és most elszántam magam arra, hogy írásommal adózzak els? autóm emlékének, mert nagyon hálás vagyon neki.
A történet 10 éves koromban vette kezdetét, amikor el?ször ültem abban az autóban, amely kés?bb az enyém lett. Az els? hölgytulajdonosa még Nyugat-Németországból hozta be, az akkor egész jó felszereltséggel rendelkez? vasat. A szüleim az autót tíz éves korában vették meg a hölgyt?l, azért mert szerették volna lecserélni anyu kispolskiját. A vége viszont az lett, hogy mivel az autó nagyon jól ment, apám kezdett vele járni. Akkoriban még elég durván vezetett az öreg, szóval évekig nagyon durván nyomta neki. Szerencsére lelkiismeretesen ápolta és szervizeltette is. Én az érettségi után kaptam meg a „gépsárkányt”, amikor már 15 éves volt, és olyan 155.000 km volt benne. Ezután még hat évig használtam hóban, es?ben, sárban. Gyakorlatilag rajta tanultam meg vezetni.
Egy hihetetlenül megbízható „jószágról” beszélünk. Engem egyszer sem hagyott ott a hat év alatt sehol…illetve egyszer igen, egy éjjel a belvárosban elszakadt a kuplungbowden (olyan 200.000 km környékén:). Egy percig sem fogom tagadni, hogy imádtam ezt a „gépsárkányt”, hiszen rengeteg fiatalkori emlék köt?dik hozzá, imádták a lányok (letisztult kockaforma:)), imádták a haverok, kényelmes kemény ülések (amelyek azonban egy kicsit alacsonyra kerültek), remek f?tés, és bármilyen körülmények közötti megbízhatóság. Amikor kezdtem már jobban vezetni…hát onnantól kezdve kapott t?lem is rendesen. Nagyon tudott ám menni ez az „ezeröcsi”! Alacsony építése, széles kockaformája miatt olyan volt a súlyelosztása, alacsony súlyponttal, hogy élmény volt vezetni. Kemény és sportos volt a futóm?ve. Ezért elég érzékeny volt a magyar utakra…gömbfej, gömbcsukló csere szinte évente. Nagyon jó volt az úttartása és különösen télen a hóban viselkedett nagyon fickósan, nagyon klasszul lehetett csapatni vele a hóban. A legjegesebb úton is sokkal irányíthatóbb volt, mint a mai kis autók.
Err?l jut eszembe nem is volt olyan kicsi…egyszer a muterral hazahoztunk vele egy 72-es tévét dobozostul…hátsó üléssor lehajt…így már nem is volt olyan kicsi! Egyszer pedig öten utaztunk le vele a barátokkal + egy tonna csomaggal Vas megyébe nyaralni!:)
Senkit sem szeretnék sztorikkal fárasztani, elég legyen annyi, ha a kicsi Colt mesélni tudna az együtt töltött éveinkr?l, akkor hamar bestseller lenne:).
A végs?kig kitartó megbízhatóságon kívül azért voltak hibái, amelyek nagyrészt nem a gyártónak tudhatók be. Az évekig tartó kemény hajtásnak köszönhet?en egy id? után sajnos ráfért egy motorgy?r?zés, amely után már soha többé nem lett a régi. Ment, ment rendesen, de a teljesítményhez, s?t kés?bb a finom vezetéshez is több naftát igényelt. Ez a cip? súlyától függ?en lehetett akár 12 liter is…bár ez az utcai harcokra jellemz?:).
Ami az ilyen korú japán autókra jellemz? az a rohadás…ez sajnos a „lelkemet” sem kerülte el. A végén már mindenütt rohadt, f?leg az alváza, illetve a motortér belseje. El?fordult olyan is, hogy kiszakadt a bal hátsó lengéscsillapító…de még így is eljutottunk a szerel?ig. Ami viszont a japán autóval nem rendelkez?knek els? hallásra furcsa, hogy a bels? kárpitja olyan min?ség? volt, hogy a 20-22 éves autó úgy nézett ki mintha 5 éves lenne. A másik dolog pedig, hogy ebben a korában is minden elektronikus kütyü kifogástalanul m?ködött benne.
A végén már a kora miatt nem akartam több pénzt költeni rá…a kertben állt egész télen. A történet azonban happy end-re végz?dik, mert a következ? tavasszal apám munkáért cserébe odaadta egy fiatal háromgyerekes k?m?vesnek, aki nagyon örült neki és felújítatta. Remélem azóta is boldogan használják családostul. Könnyes búcsú volt…azonban egy hideg téli állás után is, ócska motorral, harmadikra beröffent és még mindig m?ködött rajta minden.:)
Soha nem fogom elfelejteni...nekem "?" volt az els?!:)
Hibalista
- Mivel hat évig volt nálam a természetes kopó alkatrészeken kívül:
- - motorgy?r?zés (a fiatalkori hajtás miatt) 80e
- - váltó (csapágy cserék) 30-40e
- - rohadás miatt, hátsó lengéscsillapító, lakatos munkák
-
Ide hordtam szervizbe
A XIII. kerület egyik gyártelepén dolgozó kis csapat. Lelkiismeretesek, ügyesek, hozzáért?ek, ?szinték, nem lenyúlósak...remélem még sokáig megmaradnak a családomnak. Ja, és nem dolgozonak drágán, bár ez a felhasznált alkatrészekt?l függ.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Corsa...csak átmenetileg egy drágább japánig:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
