Nagybet?s AUTÓ
Szöveges ítélet
Két éve vettük, hogy tehermentesítse jó öreg Lancerünket.Nem volt kérdéses, hogy ennél a mrkánál maradunk.
Biztos nem a Carisma a formatervezés gyöngye, de az eddigi karik közt ez a legszebb.A sötétített lámpatestek, az újított h?t?rács adott valamit a kocsinak, amia z el?z?kb?l hiányzott, stílusos a megjelenése.És a mosolya maradt a régi.
Amit?l nem igazi mitsu, az a technikai csemegék hiánya.De nem érz?dik ez sem az autón, a vendégdízel remek.
2003-ban viszont tényleg az egyik legjobb autó volt a kategóriájában.a 102 lovas motor megnyer?.Húz, kipörög, szép a hangja, elny?hetetlen, már ha egy kétéves autó elbírja ezt a jelz?t.A nyomaték csúcsa 2000 felé jelentkezik, 3500 fölé felesleges húzatni.De nem is baj, hogy gyilkolás helyett feljebbkapcsolásra bíztatja a sof?rt.A gyári végsebesség-adat 190, 4000-es fordulatszámon, leszabályzás 4500t?l van.Itt persze van hangja, de egyáltalán nem zavaró.Egyszer kiszedem bel?le, amit tud:).És jól is gyorsul.Egy mai, 150 lovas dízel biztos otthagyja, de megnézem 10 év múlva, melyik hogy van. Klímával is teljesít.A váltó nem okoz meglepetést, nem jobb-rosszabb a többi, rendesebb autónál.
Az útfekvése az, ami mindenképp felemeli: ideális egyezség a sportos és lágy közt.A kátyúkat elnyeli, akár a gyors kanyarokat.Nem érhet meglepetés, ami megnyugtató.A 195-ös, 15 colos kerekek az úthoz ragasztják a kocsit.
A csomagtartó 440 l-es, létezik nagyobb is, de legalább ki lehet bel?le látni.Eddig mindig elfértünk benne.
Az utastere számomra egyedülálló.Nagyon kényelmes ülések el?l, amiben kiáll az ember hátából a fájás.Hátul két személynek tánctere van, az esetleges középs? viszont sürgeti a sof?rt, nem ott a legjobb.De kevés autót találtak ki kifejezetten öt személyre.Elég magasak az ülések, egyszer?en jó bennük.
Semmi gondunk nics vele, remélem sokáig így lesz.
A felszereltsége kiemelked?: 4 légzsák, könny? felni, kézzelvarrott b?r kormány, tempomat, fed.számítógép, meg mittoménmi.CSAládi autónak els?rend?, de vezet?knek is ajánlom a megjelenése miatt, bár azok gondolom újat vesznek, és ezt bizony már nem gyártják soha.
A Carisma az az autó, amit apró dolgok tesznek naggyá.Eddigi legszebb külseje sok bels? értéket takar, ellentétben az olyan autókkal, melyeknek szenzációhajhász formája, kiforratlan elektormos ketyeréi után keser? csalódás a felbukkanó hibák halmaza.
2006. 02.06.
b?vítés:
lassan 50 000-nél vagyunk, még mindig nincs semmi gond. lendülestes autózással, rendes terheléssel hat alatt jött ki a fogyasztás folyamatos mínuszban egy múltheti túrán, ez szerintem nagyon korrekt. Láttunk ?zikéket, a féknek és ABS-nek hála nem símogattuk meg ?ket. Otthonunktól 1 km- re széthasadt a gumiabroncs, ha ez egy 120-as kanyarban van, most nem itt gépelek... az úttartás egyébként pazar, úgy fogja az utat, mint sz*r a gatyát. a pótkeréknél meg óriási hely van még, egy liszteszsákot lehet odaszámolni.Emberek!ha valaki autót akar venni, számoljon egy ilyen csónakkal!
A kényelme is remek. Ha beülök egy kocsiba hátul, úgy nézem meg, hogy miylen kényelmes, hogy menynire bírom magam alá rakni a lábaimat (utálok nyújtott lábbal ülni) és hogy az els? ülés sínje zavarja-e a lábam. Nos ebben rendesen hátra lehet húzni a lábam, és máig nem találom, min csúszkál az els? ülés (magyarul nem zavar). Hogy rosszat is írjak: a fékek sztem túlvannak egy kézifékes járaton:) nem olyan harapós, mint eddig, csak jó.
A ma kapható autókat játékból hasonlítgatom ezzel, hát formában, ár/értékben és felszereltségben is versenyképes máig, talán motorokat gyártanak már er?sebbeket. De nekem momentán nincs hiányérzetem emiatt:)
Ja, és él?ben szebb! Nem vagyok a nagy lámpatestek híve, nem tetszik, ráadásul sérülékeny, rossz, ha szembe világít (Focusok és corollák kíméljenek). Rám nem haragudhat senki.
Hibalista
- ülésmozgató foggantyú elvált a helyér?l.Visszarakták, és kész.
- a hátsó helyzetjelz? biztosítéka kiégett. Rohadék.
Ide hordtam szervizbe
Szegedi Mitsu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lancer | Következő autója? | egy turbo Outlandernek örülnék... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
