Megbízható japán szerető
Szöveges ítélet
Az autóhoz 2000 nyarán sikerült hozzájutni. Előtt egy Lancer kombink volt, mellyel 6 év alatt olaszt-görögországot 2* megjártuk + rengeteget utánfutóztunk, a legkisebb gond nélkül. Ezek után döntöttünk, hogy a Mitsubishi márkánál maradunk. Az igazság az, hogy annak idején egy kicsivel volt az ára az 1.6 Passsát alatt ( 3 000 e), az elmúlt 7 évben viszont az értékvesztése sajna óriási ( 1.200 e most), de a megbízhatósága mindenért kárpótol +rengeteg extrát adtak hozzá (ABS, SRS, klíma, 2 Airbag)
Nekem kivülről rendkívül tetszik, legömbölyített forma, ami még szerintem ma is időtálló, a gyári könnyüfém felnivel is jól néz ki, bár a 14" kerekek nem valami nagyok, de majd kap egy szép új 15" garnitúrát. Amióta nálunk van csak garázsban tartottuk, aminek az eredménye, hogy a majdnem 10 éves autón a rozsda legkisebb jele sem látszik, nagyon egyben van, remélem még egy 10-est kibír.
A belső tér nagyon kényelmes, 189 cm mögött is kényelmesen el lehet férni.Jó fogású a kormány,kényelmesen puhák az ülések, elég jól hűt a klíma, kicsit régifajta a fehér műszerfalvilágítás, de legalább nem zavarja a szemet, a gyári rádió is tűrhető. A plüss kárpítra ügyelni kell, sikerült még a nagyobb szennyeződéstől megóvni, szerencsére. 4 személy részére teljesen kényelmes, a csomagtartó mérete is megfelelő, kiváló családi autó. (A vezető ülés egy kissé megsűllyedt, de saját drótozással visszakapta eredeti tartását, szerintem mindez a sok autóban töltött hancúrozásnak köszönhető a barátnőmmel :-))
A motor teljesítményével nagyon megvagyok elégedve. 90 paci a papír szerint, de jóval többnek érezni. Rendkívül jól gyorsul, 1500-2000-nél kényelmesen lehet váltogatni, 100-nál 2800-at pörög, 145-nél 4000, 180-nál 5000-t. Szerintem jól megy, 160-180-as tempót kényelmesen lehet vele autókázni. Egyetlen gyenge pontja a váltó, hát azt eléggé eltolták, de meglehet szokni, olyan akadova veszi néha az ötödiket, a lényeg hogy határozottan kell vele váltani. Futómű kellemesen, jól elnyeli az úthibákat, sőt a kanyarokban is lehet engedni neki, jó gumikkal nagyon megbízható. Mióta nálunk van, szerencsére sérülésmentes (eltekintve, hogy beltolattak egy picit.)
Összességében elmondhatom, hogy a család minden tagja megvan vele elégedve, mindenkinek csak ajánla tudom az autót, nagyon megbízható, kényelmes, persze ehhez hozzátartozi, hogy amióta nálunk van odafigyelünk rá, megkímélt állapotban van (vasárnapi autó). Nem bántuk meg, hogy megvettük, nem csalódtunk a márkában.
Az idén vettünk mellé egy 1,6 IV Golf-kombit, hát, mit nem mondja, rendeset csalódtunk a németekben (olyan lomha), a Golf mélyen a Micu mögött kullog, azért a japán technika az teljesen más idősíkban mozog.
Hibalista
- Lassan 10 év elteltével megadta magát az önindító - komplett generállal 18 e-ból kijött. Ezen kívül csak a szokásos műszaki vizsgára való felkészítés történt (olajcsere, szűrő, féktárcsa stb) Teljesen megelégedett vagyok vele.
Ide hordtam szervizbe
Az elmúlt 7 év alatt egyetlen egyszer volt a gyári szervízben, mikor is az egyik reggel a szomszéd szépen beletolatott a jobb hátsó sarkába. Hátsólámpa csere + lökhárító + mindez fényezése + munkadíj = 270.000 A számlát természetesen a biztosító fizette, de ennek fényében nem igazán hordtuk szervízbe. A szemközti maszek mester korrekt baráti alapon mindíg megcsinálja a műszakira való felkészítést.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lancer | Következő autója? | japán az biztos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
