A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Carisma (1995-2003)

Carisma 1.6 Silver Line, 103 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Karesz, a lopakodó

Szöveges ítélet

Úgy érzem, hogy 4 év és 81000 km alatt elég tapasztalat gyűlt össze egy népítélethez :D
Ez idő alatt volt napi 2-3 km-es hegyvidéki használat, heti 100 km-es ingázás, napi 60 km-es ingázás, napi 10 km-es agglomerációs használat, bejártuk kis hazánkat, megjártuk Montenegrót a Szerb hegyeken át, Lengyelországot és több alkalommal Bajorországot is. Úgy gondolom, hogy elég sokoldalúan használtuk.

Húgommal közös első autónk. Én 6. generációs Civicet szerettem volna, ő valami szép, de hitvány franciát (talán Peugeot 206), úgyhogy kellett egy kompromisszum, és ez mindkettőnknek megfelelt. (Akkor még nem tudtam hogy Renault váltója van...)
Rövid magyarázat a címhez: a típusnak a létezéséről se tudtam amíg el nem olvastam a Csikós-féle Nagy elsőautó-tanácsadót. Onnantól megszűnt lopakodónak lenni és megjelent a radaron, aztán a forgalomban is elkezdtem felfedezni. A külseje nem egy dizájn orgia, gyári lopásgátlónak is kitűnő, láthatatlan az autó. Valószínűleg emiatt nincs ára a piacon, pedig mint használati tárgy, kiváló. A Karesz név egyébként a Carismából jött.

Amiket szeretek benne:
- Praktikus: Alapból egész nagy a csomagtartó, de a hátsó ülőlapok felhajtása után a háttámlák síkba dönthetők, az 5 ajtós kaszni miatt elég nagy dolgok beférnek. Például a 28” holland bringám. Egy mosógépet röhögve elnyel. Vagy egy kamerás youtubert aki reklámot forgat a mögöttünk jövő BMW X3-ról :D
- Jó az úttartása: alapvetően kényelemre hangolt a futóműve, de jó gumikkal egy-egy tempósabb kanyar se hozza zavarba.
- Csendes: több ismerősöm megjegyezte hogy alig van motorzaj. Alapjáraton és közepes városi forgalomban lehúzott ablakkal kocsikázva tényleg alig észrevehető.
- Keveset fogyaszt: vegyesben és autópályán 130-as tempóval 7,5 litert, országúton 6-6,5 litert kér. Az egyéni rekordom 5 liter volt: Nyíregyháza-Győr végig autópályán, 110-és tempóval. Vidéki nagyvárosban 8-9 litert fogyaszt, de sok dugóval és rövid távokon (Budapesten), vagy hegyvidéken 9-10 liter is lecsúszik (szerencsére ritkán használom ilyen körülmények között).
- MÁR kiforrott: 90-es évekbeli bevált japán technika.
- MÉG szerelhető: egyszerű felépítésű, szellős a motortér, ezért a legtöbb dolog könnyen hozzáférhető és logikus elrendezésű. Laikus létemre is elég sok dolgot meg tudok rajta csinálni.
- Jók a fékek: elöl-hátul tárcsák vannak és meglepően jól harapnak .

Amit nem szeretek benne:
- Francia váltó: úgy tudom, hogy az első Megane váltója került bele. A megbízhatóságára nem panaszkodom, az olajat 60 ezrenként cserélni kell és nincs vele baj. De a kapcsolási érzet franciás (értsd: szar), illetve 3. fokozatban kissé hangos a váltó. Egyesek szerint nem elég az 5 fokozat, de szerintem jól passzol a motor karakteréhez és autópályán se fogyaszt sokat, annak ellenére hogy sokat forog a motor. (2500-at 90, 3000-ret 110, és 3500-at 130 km/h-nál).
- Számomra nem túl ergonómikus: ez szubjektív szempont, de tény hogy nem 192 centis és 100 kilós sofőrre méretezték. A kormányoszlop csak függőleges irányban állítható. Ha megfelelő magasságban van, akkor a pedálok vannak távol. Ha a pedálok elég közel vannak, akkor a combom és a kormány alja között kb. 1-2 cm hely van. Így általában japánosan, majompózban, felhúzott lábakkal tudom vezetni. A háttámla is inkább 180 centis magasságig kényelmes hosszú távon.
- Külsőleg elég esetlen, főleg hátulról: a sárvédő domborulata jellegtelen és a hátsó lámpák szerintem nem előnyükre változtak a modellfrissítéssel. (De ez ugyancsak az én saját véleményem)

Összegezve, szerintem a Carisma egy nagyon jó közlekedési eszköz, ami sajnos vagy nem, de alulértékelt. (Huszonéves egyetemistaként ez kapóra jött, mert olcsóbb volt, mint sok hasonlóan felszerelt, hasonló korú, méretű és futású kocsi). Akinek használati tárgy az autó, annak nem lesz vele baja. Kulturált, kényelmes, gazdaságos, és megbízható. De aki autóbuzériával fertőzött, annak lehet hogy ingerszegény lesz. Szeretni nem szeretem, de nagyon elégetett vagyok vele. Annyi biztos hogy a következő autómban kicsit több lesz a “tűz” :D

Hibalista

- Kopó-fogyó alkatrészek: - - 226000 km: első féktárcsák és fékbetétek, hátsó fékbetétek - - 243000 km: első hajlékony fékcsövek, hátsó féknyergek - - 250000 km: kuplung, kuplung munkahenger csere -100.000 Ft - - Minden évben kellett valamit cserélni a futóműben. De a magyar utak minősége és egy tizenéves, 200000+ kilométert futott autónál ez nem ért váratlanul. Viszont Al-ko első lengéscsillapítónál érdemes tudni, hogy a rugótányér a gyárinál nagyobb méretű gumiba beleér. Nekem vennem kellett 2 új gumit előre lengéscsillapító csere után (195/60 R15 a gyári, én 195/65 R15 gumival vettem). - - Olajcsere 15 ezrenként (városi használatban 10 ezrenként) 5W40, most épp Eneos Hyper, de eddig jónak tűnik. - - 234000 km: vezérlés csere -30.000 Ft. Szakszerviz szerint a gyári készletnél 90000 km, utángyártottnál 60000 km az intervallum. De a gyári Mitsubishi alkatrész Dayco gyártmány. Akkor most mi van? - - Ezeken kívül: - - 220000 km: váltó kulissza. Szerintem ez a lehet a felelőse a pocsék váltásérzetnek (azon kívül hogy francia), ugyanis műanyagból készült. A kocsi vásárlásakor szét volt kopva, az eredetvizsga után 10 perc szerencsétlenkedéssel sikerült hátramenetbe tenni. Első szerviznél kicserélte a szerelő, azóta jó. Párezer forintos tétel. - - 265000 km lambda szonda csere -30.000 Ft. Az előző tulaj egyszer már kicseréltette. A legolcsóbb utángyártott volt benne, kb fél évet bírt. A felkeresett szakszerviz szerint “németes” az autó elektromos rendszere, Bosch gyártmányút javasoltak, amit be is szereltettem. 2 év és 40 ezer km alatt semmi panaszom nincs rá, az előtte 9-10 literes vegyes fogyasztás 7,5 literre csökkent. - -ablakemelő kapcsoló: Az autó tizenéves korára jellemzően eltörik, utána gyakorlatilag kopóalkatrész. Vásárláskor cserélve lett, 2 évet bírt. Nem emlékszem, mennyi volt, kb 1-2 ezer Ft. - - 281000 km: hátsó féktárcsák és betétek, egy gyújtótrafó kb. -60.000 Ft - - 293000 km: 2 hátsó fő fékcső -50.000 Ft - - 301000 km (jelenleg) önindító: másfél-két évig tartott amíg kilehetle a lelkét, ez az egyre gyakoribb emberi erővel történő indításban nyilvánult meg, de ez elkerülhető lett volna, ha nem halogatom eddig. A felújítás 30.000 Ft volt.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő, abban az autószalonban dolgozott évekig, ahol a kocsit eladták. A konkrét autó is többször megfordult a keze alatt, még mielőtt hozzám került.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Fater megboldogult Swiftjét szerelte, innen az ismeretség. Viszonylag gyorsan dolgozik, olykor kicsit drágán de elfogadható minőségben.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 81000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Édesapám Suzukija, 2002 Swift 1.3 16V Sedan Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Carisma 1995 (1995 - 1998)

További ítéletek (118 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)