Hátfájósan, de elégedetten
Szöveges ítélet
Az előző és egyben első autóm egy Opel Vectra 2.0i volt. Arról is írtam ítéletet, de ez az autó teljesen más.
A Mitsubishinek óriási előnye, hogy azért nagyjából japán; bár a holland összeszerelés és a francia váltó rontja az összképet. A motor hibátlan, mármint megbízhatóság szempontjából. Olajfogyasztása rendben van (1 liter/10.0000 km), nem ad fura hangokat. A 90 lóerős teljesítmény kicsit kevésnek tűnik első hallásra és sajnos a valóságban is az. Azért egy 1.6-os 16 szelepes motorból (pláne japánból) ennél sokat többet ki lehetett volna hozni. Alacsony fordulaton kevés a nyomaték, 4000 felett indul csak meg. Ráadásul nagyon érzékeny a súlyra. 4 személlyel és megpakolt csomagtartóval (és ne adj Isten, klímát üzemeltetve) nagyon visszaesik a teljesítmény. Hát, kérem, ez nem egy fürge és izgalmas motor. A fogyasztás viszont rendben van. 8 liter körül el lehet vele járni, akár városban is.
Középkategóriás autóról beszélünk. Az autó utastere viszonylag tág. Hátul is kényelmesen elfér egy 180 cm magas ember. Az első ülések viszont borzasztóan kényelmetlenek. Én 98 kg vagyok, 185 cm. 1 év alatt nem tudtam az ülést úgy beállítani, hogy fél óra után ne kezdjek el fészkelődni benne.
Az átlagosnál szélesebb vállú embereknek nem javaslom. Nagyon szűk az ülés, az oldaltartás viszont jó. A Vectrában sokkal kéynelmesebb ülések voltak, még úgy is, hogy azok szét voltak ülve rendesen.
Ezt leszámítva nagyon ergonomikus minden. Azt is mondhatnám, hogy nagyon szimpla a műszerfal elrendezése. Minden kézre áll. Igazából kicsit unalmas is. Azt adja, amit elvár az ember. Se többet, se kevesebbet.
Az autón hátul dobfékek vannak. Illetve az első tárcsafékek is igen kicsinek tűnnek. A fékerővel nem vagyok teljesen megelégedve. Sportosabb éjszakai vezetés (pl a Hungária körúton) csak nagyon óvatosan javasolt, ugyanis a fékek intenzívebb használat esetén nagyon hamar melegednek, és drasztikusan visszaesik a fékhatás. Szóval csak óvatósan! Hétköznapi használat során viszont biztonságosnak mondható.
Manuális klíma van a kocsiban. Működik, nincs vele gond. Jövő tavasszal ki kell takarítani a radiátort, mert nem fúj be elég intenzíven. De teszi most is a dolgát. A fogyasztáshoz azért 1-2 litert hozzátesz.
Az autó utastér fűtése nagyon jó! 2-3 perc alatt felmelegszik a hűtővíz, és már jön is a meleg levegő. A hőfok mutató úgy áll a skála közepén, mint a cövek. Tisztára Toyota feelingem lett ettől eleinte. Azokban tapasztaltam ugyanezt.
A futómű megfelelően van kiegyensúlyozva a sportosság és a kényelem között. Az autó szerencsére ragaszkodik az úthoz, nehéz kihozni az egyensúlyából, nem billeg. A legtöbb kátyút elnyeli, szóval jó.
Összeségében ez egy jó autó, ésszerű választás. Némi motorteljesítmény még ráférne, továbbá az autó belsőtér, de főleg az ülés tervezőjét beültetném 1 hétre egy Carismába bosszúból...
Hibalista
- Csak 1-2 apróság. - Ilyen például a szélvédőmosó gépháztetőn található "lukacskái". Néhány hét alatt eldugulnak, nagyon idegesítő, mert csak nagy nyomású sűrített levegővel lehet kitisztítani. Nem tudom, hogy az előző tulaj tett bele vmi furcsa szélvédő mosó folyadékot vagy gyárilag ilyen sz*r. - - Aztán itt van a remek francia váltó. Egyest nem mindig veszi be. Ilyenkor újra kell kuplungolni és nagy nehezen megtalálja a helyét. Bár ezt csak hidegen csinálja. Állítólag egyszerű és olcsó javítani, de annyira nem zavar, hogy ezért szervízbe vigyem. - - Indexkar. Nem mindig ugrik vissza egy-egy irányjelzés és kanyarodás után. Állítólag típushiba. Nem kifejezetten folglalkoztat ez sem. - -------------------------------------------- - 2009, július. Update: - Mostanában az immobiliser elkezdett sz*rakodni. Néhány hetente produkálja, hogy ráadom a gyújtást, indítanám a motort, majd ekkor áramtalanítja az egész autót. Csak az segít ilyenkor, hogy fél órára leveszem az akksi sarukat, majd vissza. Ilyenkor sajna elfelejt az alapjárati beállításokat a computer, és 20-30 km után áll be a normálra. Addig pedig 200-as fordulat környékére leengedi, majd vissza 800-1000 környékére. Pár hétig ezután megint jól működik, de nincs mese, újabb néhány hét után újra kezdődik ez a "játék". Asszem kiköttetem az immot, mert marha idegesítő ez a rejtélyes hiba. - -------------------------------------------- - 2010, március. Update: - Tavaly augusztusban véglegesen elromlott a gyári immobiliser, az autó nem indult. Kiiktatni nem lehetett a szerkezetet, csak cserélni és újra programozni. Csak gyári alkatrésszel lehet javítani, így ez 60e Ft-ba fájt. Nem esett jól. Ráadásul 1 hétig vártam a cserealkatrészre, addig nem volt autóm. Röhej. De megkaptam "ajándékba" a márkaszervíztől a kiszerelt immo vezérlőt, amin ez állt: BOSCH, Made in France. Így már érthető, hogy miért krepált be... - Az autót úgy kaptam vissza a szervíztől (Mitsubishi Varró, Budapest, Nagykőrösi út), hogy nem volt küszöbborítás az ajtó alatt. Miután kinyitottam a csomagtartót, ott találtam meg a hiányzó alkatrészt, amin le voltak törve a rögzítő fülek, és visszagányolták vmi ragasztóval. Persze nekem kellett ezt is visszapattintani. Ezek hívják magukat szakszervíznek... - - 2009 őszén még elromlott a jobb első elektromos ablakemelő is. Elkopott a szerkezet, cserélni kell majd. Jelenleg egy léccel van az ajtó belsejében kitámasztva az ablaküveg, hogy be ne essen. :) Majd egyszer kicseréltetem...
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelő
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Márkaszervíz (immobiliser vezérlő csere miatt)
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i | Következő autója? | valamilyen kombi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
