Használható, hűséges, megbízható
Szöveges ítélet
Amikor megvettem füligérő szájjal száguldoztam vele haza, a motor direktbefecskendezéses, a Mitsubishi ´95-ben kezdte el gyártani, 129Le, megy ahogy kell neki, plusz szép hangja van. Indul mint egy svájci óra, a legnagyobb hidegben is, mondjuk egy benzinestől ezt várhatjuk. A fogyasztása az rendkívül jónak mondható, ha éppen nem kerül elő a "digitális lábam", akkor 5,5 l/100km országút 100km/h klímával a rekkenő hőségben, városban 7-8 l. Ha megerősödik a jobb lábam, akkor városban 10 környékén fogyaszt, ami még mindig jó, mert halad rendesen. A futóműve kicsit kemény, szóval az úttartása az jó , de kényelmesnek nem nevezhető. Amit imádok benne még, egy izzócsere 3 perc úgy hogy egy csavarhúzó sem kell, simán hozzáférni bármelyikhez. A légszűrőcsere is pár kattintás és kész, szóval igazán szerelésbarát.
Ami ellene szól, nem igazán izgalmas autó, bár igazság szerint ahogy egyesek vezetnek eléggé izgalmas a közlekedés maga:) A gyári kerékméret 14" ,ezt kissé keveslem a 195ös gumikkal 1,2 esőben 3-nál is elkaparja az abroncsokat. Kopóalkatrészeken kívül nem cseréltem rajta szinte semmit. Nos, akinek japán autója van ,az ezt tudja. Amire figyelni kell, jó olaj, hidegen nem parkettázni és kb ennyi. A **l-os 95ös benzint nem szereti, egyszer tankoltam bele, na attól nem is indult hírtelen, mondhatom megijesztett rendesen. Most így 200000-hez közel elmondhatom, hogy teszi a dolgát rendesen, használható, ha lemosom akkor szép is. A csomagtartó mérete kielégítő, ez egy 5 ajtós kivitel,szóval szállítottam már benne szekrényt, tv-t kisebb hűtőt, nem erre találták ki demegoldotta a gondot, hátul még nem ültem benne ,de eddig nem volt panasz a helyre.
Hibalista
- 1.,A futómű nem igazán békél meg a jómagyar utakkal, a jobboldali talpasokat kb évente kell cserélni, de nem csoda. (ok, hogy a japánok a Carismát Európára tervezték, de max Németországig jutottak mikor az utakat nézték, úgyhogy nem mondtam újdonságot)
- 2., Nem ég a műszerfal közepén egy led, végülis lassan 10 éves a kocsi, ez az egy led nem ég, hát szégyeljék magukat a japánok:)
- 3., Egy csapszeg szép kis zajt ad a motorban, inkább zavaró minthogy csinálna valamit, ezáltal kicsit dízeles a hangja. (Tényleg, benzinkúton a kutasok már vagy 3x megakarták tölteni gázolajjal, azóta nem engedek a közelébe kutast, mázli hogy a cső nem fér bele.)
Ide hordtam szervizbe
Egyszer voltam vele márkaszervízben, amikor megtolták az orrát egy vonóhoroggal, ott jól összetákolták, meg összekalapálták, majd kiszámláztak a vétkesnek 290e Ft-ot a javítás+festésért. ...és gyönyörűen kitakarították a kocsit, ebben profik:D A gond csak ott volt ,hogy fél év és megint letolattak, megint vonóhoroggal és amikor egy ismerősömhöz vittem el Gál Imre Miskolc Turbószervíz, akkor lebontás után látszott, hogy a fél lökhárítómerevítő szétrozsdált hála a "precíz" kalapálásnak. Úgyhogy azt ki kellett cserélni, de azt én fizettem. Nos Imrééknél valóban meg lett csinálva a gép. Ennyit a szak"meg márka" szervizekről..
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 81000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta 1.4i ´93 | Következő autója? | Honda Accord 7gen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
