Egy gitáros turnékocsija :D
Szöveges ítélet
Kezdjük ott,hogy miután megvettem,néha indult,néha nem is tekert az önindító,egyszerűen letiltott,amíg le nem vettem az akksit/visszaraktam. Már akkor zárlatgyanús volt a story..Aztán egyszercsak kigyulladt a műszerfalban a csoportkábel,de ez valószínű az előző tulaj gányolásának köszönhető.Szerencsére időben észre lett véve az égett szag,meg a füstölő műszerfal.Ezután újra lett vezetékelve egy szakaszon,és lehet,hogy ennek köszönhetőek az elektronikai anomáliák. A véleményt egy autó alapján írom,nem akarom lehúzni mindet.Ez az én történetem :D
Összességében szerethető,erős,megbízható autó,de az elektronikáját bármilyen francia autó megirigyelhetné.Rossz értelemben... 1,5 év alatt 45000km körül ment bele,a 30.000 biztos,utána sacc/kb,mivel a km számláló az órával együtt feladta a számolást. Aki a következőkkel együtt tud élni (ami néha nehéz),annak bátran ajánlom:
-Az összes jeladó,ami létezik az autóban,sűrűn beadják a kulcsot.
-Kipufogó lerohad róla,és manapság már nemigen találsz hozzá alkatrészt.Úgyhogy marad a foltozgatás. De ez természetes folyamat,az idő vasfoga...
-Beltéri műanyagok könnyen törnek.
-Gyorsan koszolódó folytószelep
-Elektronika:
1.és legidegesítőbb: Az ablakokat néha egyszerűen nem lehet felhúzni,vagy teljesen lehúzni,mert visszahúzza félig.Olyan is van,hogy a gomb funkciója megfordul (lefelé húzáskor felfelé húzza,ugyanez fordítva).
2.Izzókból többet eszik,mint olajat (ebben ott a dícséret is :D )
3.Vannak bizonyos gombok,amik néha világítanak,néha nem. De ilyen pl a digitális óra háttérvilágítása is.
4.Egyszer a tolatólámpa kapcsoló beadta a kulcsot,és előrefele menet villogott a tolatólámpám.Csodálkoztak is a mögöttem jövők,éjszaka olyan volt,mint egy mozgó karácsonyfa. Bár ez inkább mechanikai kapcsoló kategóriába sorolható.
5.Az utóbbi időkben távolsági fényszóró bal oldalon csak akkor van,ha húzva tartom a bajuszkapcsolót. (Hihetetlen,mi? :D )
Mostmár jöjjenek a pozitívumok is:
Bár szubjektív,de külsőre nekem nagyon bejön.
Bármennyire is Renault váltó van az 1.6osokban,nekem soha semmi bajom nem volt vele,sőt az áttételezését imádom. 5.ből 60-nál lepadlózod,és mintha seggberúgnák az autót,előzéshez nem kell visszarakni soha 4.be.
Fogyasztása (mióta jó a kipufogó), városon belül még mindig elég magas,10 liter körül van,de "ezek ilyenek",városon kívül 5 liter ,klímával 6,5 környéke.Ami nem rossz.Pedig én aztán hajtom rendesen :) Innen jön az,hogy a motor ha megkapja időben a friss olajat,valóban kinyírhatatlan.
Karosszériát bár csipegeti már a rozsda,összességében még egészen rendben van a korához képest.
Klímája áldás, pikk-pakk jéghideget fúj.
Motor erős,pörgős,hangjától (főleg lyukas kipufogóval:D ) megvadulsz.
A fékhatás nagyon jó,ehhez persze minőségi fékek és gumik kellenek.
Kényelem: Nem túlzás azt állítani,hogy hosszútávon ilyen kényelmes autóban még nem ültem. Úgy tudom,az ülések megegyeznek a Volvo S40-ével (meg jópár alkatrész),és ez érződik is.Frankón kézreáll minden,tényleg el lehet benne aludni,úgyhogy hosszútávra kávé!! :D
Amiért imádom az autót: Imádja a kanyarokat! Bátran be lehet ereszteni,ha jó a gumi,nem lesz baj. Elképesztően jól rá lehet érezni,hogy hol a tapadáshatár. Elég sportosan vezetek,tényleg nagy kanyartempót viszek át,ha a forgalom engedi.Viszont mivel elég alacsony padlós,szinte a földre ülsz,sok helyen leér,az orrával könnyen feltúrod a járdaszegélyt.
A gyári hangszórókban mély szinte semmi.Aki igényes erre,annak kapásból csere.Nem sokkal szól jobban a gyári swift hangszóróktól.
Csomagtere óriási,egy 412-es gitárláda telibe belepasszol fektetve a csomagtartóba,meg még két gitár befér a tetejére,egy gitárosnak ideális turnékocsi! :D
Ha el tudod viselni az autó elektronikai hülyeségeit,akkor egy szezon alatt megetetsz vele bármilyen gumit,beleraksz millió km-t,hiszen soha nem akarsz majd belőle kiszállni.Ha időm engedi,mindig hosszabb úton megyek a célom felé. :)
Hibalista
- -Kipufogót egyszer elhagytam a katalizátortól hátrafele,persze voltak előjelei :D (a 20 év) - -Katalizátor - -Akksi saru - -Oxigénszonda - -Sebesség jeladó - -Gázpedál állás jeladó - -Tetőkárpit ragasztás - -Tolatólámpa kapcsoló - -Óracsoport - -Sok sok izzó... (külső és műszerfal egyaránt)
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 255000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Ceed |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |