Csini megbízható
Szöveges ítélet
3hónapja használom, szüleim Opel astrajaból ültem át, azt hiszem elég nagy előrelépés egy 60lovas 1.4es tetűlassu kombiból átnyergelni egy autóba. Ez sem egy állat autó, ami városi powerkodásra való de 90lovából 4000 felett azert nemi dinamika előcsalogatható, bár nagy megindulásra ott sem kell számítani, elég lapos a nyomatékgörbéje, 6500ig pörgethető, 5000től már a hangja is előjön, végsebességét még nem próbáltam de gyári adatok szerint 195nél szabályoz le. 100as tempónál 5ikben 2800at forog ami kényelmes országútra baráti 6,5ös fogyasztással párosul, ez városi használat során felkúszik 10literre amit kicsit sokallok, lehet az 1.8as vmivel jobban fogyasztana, talán a nagyobb motorral jobban elbírna a kasztnival. Nem sok az a 90 ló de azért kicsit csalóka, kategóriájában a több lovas autóknál jobb a gyorsulása, az 1,6 Vectra, Toledo, 406 vagy 316 bmwknél jobb gyorsulai adatai vannak, az 1.8 vectraval es 1.8 406al is felveszi a versenyt bár kétségtelenül nem erre lett kitalálva. Az autó gazdagon felszerelt, klíma, 4légzsák, 4elektromos ablak, elektromos tükör, füthető tükör, immobiliser, szervó, abs blablabla, csomagtere meglepően nagy lehet pakolni rendesen, bár hátrányként említhető h nem lehet kilátni hátulra igazán, inkább csak érezni lehet a hátulját. (mióta megvan nem nagyon szoktam utcánkból kitolatni egy jó 50méteres szakaszon, astraval kedvenc szórakozásom volt:)) Váltó egy az egyben a renaulttól lett kölcsönözve (ez nem jó hír), kicsit lötyögös, kicsit pontatlan, 1est menet kozben nehezen veszi be de azert meg lehet vele baratkozni kis utakon mozog es kenyelmesnek mondhato osszesegeben. Fékek sem harapnak igazan de egy családi sedan féknek tökéletesen megfelel, nem rallipályára lett tervezve (mégha némi identitásbeli azonosságot keresünk az evoval akkorsem, sajnos az azonos név ellenére semmi hasonlóság nincs a 2 autó között maximum a kocsi orrán a jel) Futómüve nekem tetszik, kanyarokhoz sokkal jobban ragaszkodik mint az astra, ahhoz h a farat csusztassam eleg kemenyen akarni kell már, elöző autóval (kicsit erős kifejezes ra:)) elég volt egy motorfék és némi dinamikusabb kormánycsavarás, viszont hátrány, hogy az úthibákat jobban megérzem, a sportosan keménytől azért messze van. A szervo egyébként, kényelmes könnyen tekerhető, elég nagy a kormány és az autó fordsulóköre is meglehetősen nagy, az autó kicsit alulkormányzott, hajóskapitányfilingje van az embernek egy parkolóban való helykeresgélésnél. Megbízhatóágát nézve az autó 2ik volt a Carina után az ADAC statisztikákban, annak ellenére, hogy nem japánban lett összeszerelve sok gond nem lehet vele, a volvo s40essel egy gyártósoron készült (bár hollandia nem tartozik azok közé az országok közé ahonnan technikai cikkeket szívesen veszek, ez főleg mondjuk a mediterrán országokra vonatkozik, akik inkább maradjanak a focinál vagy a bortermesztésnél, mellesleg a volvo sem a megbízhatóság mintapéldánya sőőt), amivel gondok lehetnek az az olasz kozpontizar es az egyeb európában gyártott felszerelések, mint klíma és egyebek. Kocsi vonalvezetése egyszerű, letisztult, hátulról, főleg a hátsó lámpák szépek és egy-két sör után sportosnak is mondhatók, bár az már belemagyarázás inkább:) Természetesen elfogult vagyok, mint első autómmal de nekem jobban tetszik, mint az újabb carisma, szebb a vonalvezetése, bár elöl kicsit butus a tekintete. Belülről meglepően tágas, 5 személlyel is lehet vele utazni, bár Horvátországba nem ülnék hátul középen semmi pénzért:) 4 természetesen az ideális, elöl a tárolórekeszekben sok kacat elfér, kifejezetten előny a felnyitható könyöktartó, hihetetlen mennyire praktikus tud lenni. Mikor vettem meg a Carina, 323f es aVectra jöhetett volna szóba, megbízhatóság miatt a Vectrát kilőttem, bár a formája tetszett nagyon, főleg a visszapillantói:DD, a Carina 96os lehetett volna legfiatalabb azt azert lottem ki, 323fet meg kicsit kicsinek találtam és drágább is volt, szóval maradtam a Carismánákl és utólag örülök neki, hogy ezt a típust választottam egyenlőre meximálisan meg vagyok vele elégedve, amennyiben 3 hónap alatt következtetseket lehet levonni egy autóval kapcsolatban. Remáélem ha mondjuk egy-két év múlva kérdezem meg magamtól, hogy megérte e megvenni akkor is igen lesz a válasz. Mindenképpen ideális választás kispénzű, józanul a földön járó embereknek, akiknek számít a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költség a külső, kényelem és a teljesítmény mellett, azt hiszem ennyi pénzért, ilyen idősen ez a legjobb választás a családi sedanok piacán.
Hibalista
- Hátsó szilentblokk kattog, mar megvetelkor olyan volt, típushiba, lengőkart majd lassan cserelni kell, autószerelő ismerös alkatreszaron megcsinalja, elorelathatolag 8-10e
- Egy öngyilkoshajlamú dalmata beugrott elem, lokharito reccs, karosszeria munka meg hegesztes ingyen szivessegbol, fujas 10e.
Ide hordtam szervizbe
Anti, mindent nagykeraron es munkadij nelkul, faterral 20eve baratok:D
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra 1.4 | Következő autója? | Lancer Evo, Galant (álom) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
