Becézni nem fogom, de megcsalni sem
Szöveges ítélet
ADAC listán kategóriájában 2. helyen szerepelt - nem tudom, melyik évben. Ez a helyezést azonban egyértelm?en a japán motornak és az elektronikának köszönheti. Mert sajnos az európai alkatrészek jóval s?r?bben romlanak el, mint japán társaik. Ez nem saját tapasztalat, szervízeseket kérdeztem az általános hibákról.
Hát amik idegesít?ek tudnak lenni azok a kapcsolók.
Minden európai kapcsoló egyszer bemondja az unalmast. Az angol klímakapcsoló, az olasz ajtókapcsolók, a ködlámpa, és a központi zár kapcsolója is vagy legalább tisztítást, vagy cserét igényelt. Hátsó fék 50.000 Km-nél szétesett, a ferrodo levált! a pofáról (BOSCH - konstrukciós hiba, csere).
Váltó: a Renault Lagunából származik, egy m?anyag kütyü cseréjével lehet csökkenteni a kotyogást (10-20e km-ként lehet cserélni), de sosem lesz bel?le Galant vagy Colt váltó.
A szíjak visítottak, olasz gyártmány volt istenadta, 50e km után úgy nézett ki mint ha egy menyét végigharapdálta volna.
A motort imádom, igénytelen, jól húz, bár a kaszni 1100 kilója 4 emberrel és a klímával már er?tlenné teszi.
Max 8.5-öt evett nálam, városban, télen.
Hosszú távon - Olaszország, autópálya - 7.2 - 7.5 - 4 emberrel, megpakolva.
Nagyon kényelmes autó. Az el?z? hozzászólásokat is meger?síthetem, többszáz km után is fitten száll ki az ember, az ül?felület hosszú, tartja a combot, a deréktájt pedig jól támasztja a kagylós háttámla. Hátul kategóriájához képest több lábteret ad, az én 184 cm-hez beállított vezet?i ülés mögé be tudtam ülni, hogy a térdem nem ért hozzá a vezet?i ülés hátlapjához.
Hátul a csomagtartóra nem lehet panaszom.
Légkondi kötelez? - nálam is fekete a m?szerfal -, de én be tudom állítani rajta a kellemes h?fokot, itt írta valaki, hogy nem sikerült neki, hát a meleg-hideg szabályzót középre állítva és a klímát ECO állásba rakva kellemes 23-25 fokot lehet az autóban létrehozni.
A futóm? lágy, ez eddig a leglágyabb Mitsum, pontos a kormányzás, jól osztották el a súlyt is, nem érzek alul vagy felülkormányozottságot.
Rossz úton is kényelmes, nem ráz, csak pozitívan tudok a futóm?r?l nyilatkozni. A hangja ellenben - kátyús úton - öblössé válhat, persze ez nagyban függ a gumiktól és attól, mennyire van megrakva hátul a raktér. Ha üres, nagyobbat tud szólni. :-) Mindenesetre ez elég zavaró tud lenni a városi használat során.
Vannak nyiszogások, nyöszörgések, de összességében én szeretem. Ha ezt az autót a japánok rakták volna össze, valószínüleg ezek az apróbb hibák is kiküszöbölhet?ek lettek volna.
Összességében nem cserélném el más európai autóra, sem S40-re, franciára meg pláne nem.
Hondára, japán Mitsura, Subarura szó nélkül. :-)
2006. május. Újragondoltam sok mindent. Volt szerencsém vezetni Mazda 6-ost, Toyota Corolla 1.4 D-4D-t.
A Mazda 6-os egy nagyon szép autó. Nagyon jól megy. Fantasztikus a váltója. Jó érzés levezetni benne 800 km-ert. És amikor a 800 km után beültem az "öreg" Carismába, hát... nem volt rossz. Sőt! Jó érzés volt! Nem éreztem a sok évnyi különbséget. Puha ülés, kellemes környezet, gázadásra elindul, fékre megáll. Komolyan meglepődtem. Ez a kocsi hiába konzervatív, hiába egyszerű, de lelke van, és nem női lelke, hanem nagybetűs lelke van.
A Toyota sajnos .. nehéz szívvel mondom, de érzetre nincs úgy összerakva, mint egy Mitsu. Pedig szentül hadakoztam, hogy a családban a szülőknek ez legyen az új autó.
Hát remélem szeretni fogják. Én pedig Mitsubishit veszek következő autónak is.
Ja igen, hibalista: egyedül az akkumulátorral küzdtem egy kicsit, szegény 7 éves, de azért jól bírja... talán a télen kicserélem majd...
Hibalista
- kapcsolók,
- hátsó dobfék
-
Ide hordtam szervizbe
Duna Interservice Füredi út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Mitsubishi Galant |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
