Akinek ez nem elég...
Szöveges ítélet
Kett?s érzésem van vele kapcsolatban. Az egyik, hogy nem tett jót neki, hogy Európában szerelik össze, ett?l függetlenül pedig igencsak megérte az árát.
Egy 1.6-os Coltból ültem át bele, így gyorsulás helyett inkább lassulásélményem volt. Nagy a kaszni, a motor ugyanaz a fejlesztés, mint a régi Colt Lancer motor, csak 113 lóról kb. 90-98 lóra visszafogva.
A váltó francia, középállásban lötyög (ezt valamelyest lehet orvosolni a váltórudazatban kikopó m?anyag cseréjével, de minek, 20e km után ugyanúgy fog lötyögni) És lassú, gyorsan képtelenség vele váltani.
Klíma nélkül fekete m?szerfalas Carisma csak az egyenlít?i expedícióra készül?knek ajánlott.
Amit nagyon szeretek benne az a kényelem és az érzés, hogy el merek bátran indulni bármikor vele Európába, nem félek, hogy cserbenhagy majd valahol. Hosszú ül?lapok, jó fogású, precíz kormány, lágy, franciás rugózás. Hátul hatalmas csomagtér. Családi autónak vettem, és annak tökéletesen, minden szempontból megfelel.
Ami nem tetszett: itt ott zörögnek dolgok, és nem a m?szerfalban. Például nyiszog hátul a futóm?; ha nem pontosan feszesek el?l a szíjak, hajlamosak csattogni, a hátsó ülések zárja pedig folyamatosan nyiszog, (szigetel?szalaggal kb 1000 km-re megszüntethet?, aztán újra kezdi). A futóm? hangos rossz úton, huppog, hátul ezt a zajt a csomagtér valószínüleg fel is er?síti.
És egy nagyon komoly tapasztalat. El?l francia eredet? fékek vannak. Eddig 2 garnitúra betétet használtam el, a "jobbik fajta" utángyártott kategóriából. Most belekerült eredeti Lucas betét. Hát az általam közepesre min?sített fék életre kelt, megsz?ntek el?lröl a keményebb betét okozta surlódások, biztosan és határozottan fog, ezért minden Carisma tulajnak ajánlom, vegyen bele eredeti betétet. (2* annyiba kerül, de olcsóbb, mint egy lökhárítócsere)
Mivel ADAC listán 2. helyen is szerepelt, komolyabb meghibásodás nem valószín?, hogy lesz vele. Ha pedig gyerk?c van a családban, akkor a lassabb közlekedés miatt a motor rugalmatlansága sem t?nik majd fel. És mivel nem lopják, a Casco-n meg lehet spórolni az éves nyaralásravalót is.
Hibalista
- Klímakapcsoló, hátsó dobfék, központi zár boxban található kapcsolója, szíjak,
Ide hordtam szervizbe
Duna Interservice - Füredi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Colt 1.6 GLXi | Következő autója? | Lancer/Galant |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
