A hálás utitárs.
Szöveges ítélet
Először is, leszögezem, hogy imádtam az autót!
2008-ban vettem, Budapestről. Túl sokat nem gondolkodtam, kinéztem az interneten a legolcsóbb és legdrágább között fekvő darabot, és elmentem megvettem. Nem értettem hozzá, meg sem néztem, csak kipróbáltam... (Amatőr voltam) Akkor voltam 20 éves, ez volt a második autóm, előtte egy Mazda 323 volt.
Az első dolog ami problémát okozott, az a fékezésnél remegő kormány. Később kiderült, a féktárcsák voltak elvetemedve. 20 db. ezresből kijött a két féktárcsa és a betétek. Ha már a féknél járok, akkor elmondom, hogy nem a hatékonyságáról híres. A hátsó dobfék folyamatosan nyikorgott. Cserélve is volt, de hamar elkezdett nyikorogni. Aztán jött a futómű. Az összes szilent, első lengéscsillapítók, és talpasok. Nagyjából vásárlás után 100-120 Ft ráköltéssel tökéletes lett az autó. Nagyon vezethető, stabil a kanyarokban és ami számomra nagyon fontos, hogy viszonylag dinamikus. Nem egy versenyautó volt a maga 90 lóerejével és 137 nm-el. A maximum forgatónyomatékot 4200-as fordulatszámon adta le. Ezért eléggé pörgetni kellett. Mindemellett a fogyasztás stabilan 7 - 7,5 L/100 km volt 20-80% város / országút viszonylatban. A legdurvább fogyasztás egy Horvátországi nyaralás során jött elő. 4 kerékpárral a tetején, és 4 személlyel + csomagokkal 12 L/100 km, és nem ment többet 120 km/h-nál.Visszagondolva, talán azért vettem ezt, mert egy ismerősnek is ilyen volt, és soha nem volt vele gondja. Persze eléggé tetszett is.
Éveken át nem volt nem tervezett kiadás az autóra. Nekem az autó nem csak egy tárgy, hanem családtag. Ebből adódóan költöttem rá becsületesen. Egyszer hagyott cserben, amikor nem indult az önindító miatt. Annak a felújítása 10 ezerbe került.
Az 1.6 OHC 16V motor nagyon igénytelen, és a világból is kimehetsz vele. Olajcsere 10 ezerből megvolt. Olaj (Castrol magnatech) + szűrő + levegőszűrő.
Az összes szokásos Carisma betegség előjött. Eltörtek az ablakemelő kapcsolók, a szellőzők, kopogott a kézifék zsinór tartó, eltörtek a kilincsek és nyiszorgott a központi zár. Sajnos ebben közreműködött az is, hogy nem volt garázsa.
7 év alatt nagyjából 3szor zúztak le. 2x hátulról piros lámpánál, 1x pedig oldalról. Valamint elütöttem egy fél állatkertet. A lökhárító sűrűn volt cserélve. Bontóból nehéz volt karosszéria alkatrész szerezni, mert szinte mindenhol csak ripityára törteket találtam.
A váltó természetesen pontatlan volt, de meglehetett szokni. (Kár volt elrontani Renault váltóval) Ott is elkopott a szokásos műanyag persely ami a váltórudazatban volt.
Az utastér viszonylag tágas, kényelmesen elférnek hátul is az utasok. Viszont minden műanyag rezeg benne. Én minden rést kitömtem rezgéscsillapítóval, aztán már csendes volt.
Összességében a véleményem erről az autóról az, hogy nagyon megérte megvenni és köszönöm neki az elmúlt 7 évet.
Hibalista
- -Lengéscsillapítók 20ezer. - -Felső holtponti jeladó 56ezer újonnan, de bontottan csak 6ezer. - -Önindító 10ezer. - -Kilincsek 5ezer. - -Ablakemelő kapcsoló 15ezer. - -Szilentek 3ezer/db. - -Talpasok 20ezer/db. - -Kipufogó dobok. 15ezer / db. - -Fékek 20ezer. - -Fényszórók 12ezer/db utángyártott.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam márkaszervizbe. Egy ismerősöm szerelte.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 323 / 1989 | Következő autója? | Mazda 6 2.0 CD-TE |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
