Urban cruiser Mitsubishi módra
Szöveges ítélet
2014-ben a diesel középkategóriás kombink leváltását terveztük. Sima, szívó benzines kombit szerettünk volna, az sem lett volna baj, ha kicsit kisebb. De sajnos a nekünk tetsző árkategóriában nem nagyon találtunk semmit. Egyszer csak kipróbáltuk a Mitsubishi ASX-et és rájöttünk, hogy nekünk ebben az árban verhetetlen ajánlat. Igaz nem kombi, de valójában nem is SUV. Fronthajtásos, kicsit magasabb kompaktnak nevezném. A helykínálata nekünk elegendő, a négy tagú családunk kényelmesen elfér benne. A csomagtere lehetne nagyobb, de okos pakolással egy nagyobb nyaralásra is elférünk benn. A motorja ugyan nyomatékszegény egy turbós motorhoz képest, de szerintem elegendő és cserébe halk és takarékos. Egyedül autópályán nö meg az étvágya, de szerintem ott sem vészes az a 7-7,5L/100 km-es átlagfogyasztás (megengedett sebességgel). Az alacsony vételár ennél a típusnál a puritán belsőben mutatkozik meg és a zajszűrésben. A belseje unalmas, klasszikusan japános. De én így szeretem. Minden kézre áll benn és nem kényes, nem tudják rongyosra lelakni a gyerekek. A zajok viszont különösen hátul nagyon beszűrődnek. A kerékjáratban mintha semmilyen zajcsillapítás nem lenne, szinte felerősödve bejön a minden gördülési zaj. Esőben már már szinte zavaróan. Ezen kívül a nagy, amúgy funkcionálisan tökéletes tükrök is fütyülnek kicsit a szélben. De ezek nekem nem zavaró dolgok, ugyanis az autó feladata nálunk a napi rutin lebonyolítása, gyerekek oviba, iskolába elszállítása, munkába járás, bevásárlás, stb. Ritkán megyünk olyan sebességgel, ahol ezek a jelenségek előjönnek és azért ott sem elviselhetetlen a mértékük.. Az év 365 napján megy, és ebből kb 300 nap egy 20 km-es körben csak. Erre a felhasználási területre messzemenőkig ideális.
Gyakran olvasok olyat, hogy a SUV teljesen értelmetlen dolog. Én azt gondolom, ez attól függ, ki mire használja. Szerintem kimondottam előny az ülésmagasság a ki és beszállásnál. Előny a gumiméret a városi, kicsit rosszabb utakhoz (215/65 R 16) és a magas oldalfalnak hála a padkázás sem azonnal a felni károsodását eredményezi. Magas építésnek hála parkolókban a szegélykőig lehet menni a kerékkel, nem lóg ki a járművünk hátul és nem szakad le az eleje kitolatásnál. Ezek szerintem nem elhanyagolható előnyök urbanizált környezetben.
Egyenlőre ennyit az első három évünkről (72.000km). Ha valami műszaki hiba merülne fel a jövőben, akkor majd frissítéssel is fogok jelentkezni, de egyenlőre jelét sem adja semmilyen elváltozásnak, fáradásnak.
Akiket a pontos fogyasztási adatok érdekelnek, azoknak itt egy precízen vezetett Spritmonitor napló: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/635273.html
Hibalista
- Eddig semmi. Minden alkatrésze gyári és működik.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 6 kombi 2.0 diesel | Következő autója? | Prius |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
