Magasított gördeszka
Szöveges ítélet
Csalódás minden téren, ár/értékben nagyon könnyű jobbat találni. Lancerből ültem át, az is nagyon alacsony komfortú kocsi, de sokkal olcsóbban indult. Sajnos nem tudtam befolyásolni, hogy ne ASX legyen. Gondoltam nem lehet rosszabb, próbáltam pozitív lenni, de ez a Lancert is alul múlja.
Városi, rohangálósnak jó lenne, ha nem lehetne minden felfestést, zebra csíkot megszámolni, mikor áthajt rajtuk az ember. Úthiba, csatorna fedél, hupli két héten belül mindegyikre véreres szemekkel fogsz figyelni, annyira túl van feszítve a rugózás. Ehhez jön a billegés (feszes futóművel!!!) és a csúszás, körforgalom max 20 km/óra. Esetlen, de cserébe zajos 0-150 km/óra között használtam, folyamatosan zavaró motor, szél és vagy futómű zaj. Nem találtam komfortos utazási sebességet.
Bár nehéz lefullasztani (Lancert könnyű), de gyorsulás nulla (1-es, 2-esben sem!). 117 Le ebből semmit nem érezni, nagy neki ez a doboz. Váltó út hosszú, fokozathoz kevés megvezetés, zajos motor.
Komfort nulla. Ülések kényelmetlenek (túltöltöttség középen gerincnél, nincs oldal támaszték -> fájó hát pár hét után), állíthatóság nem folyamatos, két állítási pont között nagy a lépés háttámla dőlés és magasságnál egyaránt. Hátsó ülések meredekek. Utas oldali túl magas, ezen felszereltségben nincs utas oldali ülés magasság állítás, előre csak ~170 cm alatti utast, mert magasabbak haja, majd feje eléri a tetőt.
Csomagtér. Előny a sedan Lancerhez képest, hogy a csapott hátúság miatt könnyebb pakolni. De a kocsi magassága miatt nincs mélysége a csomagtartónak. Összességében kisebb csomagtartó. Lenyitogatva, ügyeskedve megoldható több minden, de a hétvéginél hosszabb kiruccanásokat felejtsük el. Persze több fős családi utazást is.
Szolgáltatások
- Meredek emelkedő/lejtő állóra fékezés után megtartás (időalapú), DE csak előre, tolatáskor nem. Ez így zavaró, nem tudni mikor akarja tartani a kocsit mikor nem. Inkább idegesít, mint hasznos.
- Tempomat, oké ezt felejtsük el, annyira spóroltak, hogy igazából kormányra rakott díszítő gombok lettek. Az elv oké van egy gomb tempomat bekapcsolása, van egy billenő gomb le és fel és a törlő ("cancel"). A működés és visszajelzés katasztrófa. A "cruise" felirat megjelenik és ennyi. Nincs visszajelzés, hogy aktív vagy sem, mennyire van állítva (km/óra), mi volt az utolsó/cél érték beállítás, léptetéskor mennyit lép. Kb. két hét után nem használod, többet nehezít, mint segít.
- Refi kapcsoló, az új trendnek megfelelően a fénykürt és a refi kapcsolást a kapcsolási út dönti el, de nincs köztes visszajelzés. Fénykürt helyett refi fel kapcsolás lesz, szóval fénykürt elfelejtve.
- Központi, kijelző két részre osztott, nem túl szép csak színes, bár ez lenne a legnagyobb gond.
- Tolató radar (sonar). Nagyon közelről jelez, rövid a maradék távolság. A visszajelzés zavaros a központi jelzőn, pl.: nem tudni melyik szenzorhoz van legközelebb az észlelt tárgy. Amúgy ágakat, drótkerítést, póznát nem jelez.
- Szélvédő párátlanítás (levegő irányítás) bekapcsolása esetén mindig bekapcsolja a klímát. Akkor is, ha csak átirányítom, hogy nem kapjak hőgutát vagy huzatot. Idegesítő.
Röviden egy préselt falapon ülsz, amit 4 guruló rumos hordóra raktak és a rumos hordó feliratok miatt túláraztak. Bármelyik másik gyártó jobb ennél.
Hibalista
- csapágy; kormány, futómű szilentek
Ide hordtam szervizbe
Mitshu Vp
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lancer | Következő autója? | Optima |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |