Kényelmes bakancs
Szöveges ítélet
Miután a nagyon szeretett Fiatomban a rozsda/autó arány kezdett egyre hátrányosabb arányban változni úgy döntöttünk, kell egy másik kocsi. Sajnos sem a feleségem sem én nem vagyok a vezetés szerelmesei, ezért olyan autót kerestünk, amely megfelelő ár/érték aránnyal bír, biztonságos, kényelmes, beleférek és bárhova elvisz. A márkával korábban nem volt tapasztalatom, igazából másban gondolkodtam.
Miután számos márkát megnéztem azt kell mondjam ez volt az egyetlen autó, amelybe mindketten beleszerettünk. A cápa fej nagyon jól néz ki és mivel nem túl hosszú kocsi, még a garázsba is belefér. Azóta tökön-paszulyon is átmentünk vele, volt,hogy egyhuzamban 10 órát és volt,hogy dugóban tötymörögtünk.
Kényelem
Az autóban mind hátul, mind elöl könnyel el lehet férni, pedig nem vagyok kisdarab. A csomagtartó lehetne nagyobb, de 3 ember egy hétre el tud menni nyaralni úgy, hogy simán elfér. Az ülések hosszú távon nem túl kényelmesek (500 km felett), főleg a deréktámasz hiányzik, de mondjuk azt párszázas tétel megvenni, nem gond. Lábam, fejem, orrom,fülem mindenhová befér.
Belső tér
Én nem tartozom a belső tér műanyagait nyalogatók közé. Szerintem tök rendben van. Ízléses, szolid, ergonomikus. Még én is tudok kezelni mindent, pedig béna vagyok. A klímaberendezést kicsit pontatlannak érzem (állati hideget csinál, 22fokon is), de igazából minden OK.
Működési tapasztalatok
Szóval a klíma lehetne kicsit patentabb, a fél fülemet nem merném feltenni arra,hogy ha 22 fokot állítok be, annyi is lesz. A váltó nehezen veszi a rükvercet, illetve az egyest, de novemberben éves szerviz, majd megbeszéljük. Az autó mind városi, mind autópályán való vezetésre tök profi, igazából a rossz budapesti utak is egészen kisimulnak. Ugyanakkor a rükverc alulmotorizált, nem jó ötlet földúton elhatározni, hogy tolatni fogunk, lehet nem fog egyetérteni az autó.
A motornak aranyos maci hangja van, kb 110 ig tök jó a fogyasztás is. A gyök kettővel való mocorgást és a 120 feletti sebességet nem kifejezetten szereti, lehet hogy unalmában/izgalmában nasizni kezd ilyenkor egy kis benzint. 120 felett átértékeli magában a valóságot és a benzin szürcsölését jó hangosan kezdi el produkálni. Az autó gyári hangszórói azonban mindig tudtak hangosabbak lenni. Mondjuk a hátul ülők ilyenkor elég csúnya fejeket vágnak.
Az autó hátsó kialakítása miatt tolatáskor nem nagyon lehet hátra látni, az oldalsó tükrök viszont nagyon jók.
Tetszik a sok légzsák, ezeket kipróbálni nem szeretném.
A kuplung egyik pillanatról a másikra tönkrement elég balesetveszélyes helyzetben
Ami jó:
- szerintem jól néz ki
- jó bent ülni, jól lehet látni városban
- jól gyorsul mind a városi, mind az autópályán való vezetéshez
- sok benne a hely nagyobb lények számára is
- igényes, de egyszerűen kezelhető belső tér
- fogyasztás városban 8 liter körül, pályán 7,5 körül alakul. Kis forgalom mellett ezekből 1 liter simán lejön.
- a kormány, illetve egyéb kezelőszervek vezetés közben jó visszajelzést küldenek, nem billeg,nem pattog (elég könnyű és jó vezetni)
- szuper a ködlámpa és a fényszórók
- mintha nem lenne kátyú Budapesten
Ami nem jó:
- szerintem a klíma nem elég precíz
- a váltó rükverc és egyes fokozatban pontatlan
- az árához képest a felszereltség alacsony
- nem tűnik megbízhatónak, a kuplung tönkrement
Hibalista
- Semmi,amit nem én húztam meg. Bár a keréknyomásmérő lehet,hogy rossz, a váltó nem olyan jó. - Udpdate: 19.000 kilóméternél egyik pillanatról a másikra tönkre ment a kuplung. cserélni kellett.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | mindegy,de Mitsubishi tuti nem |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
