Hűséges szolga
Szöveges ítélet
Toyota Versoból ültem át az ASX-be. Kénytelen voltam, mert a Verso alacsonyabb felépítése miatt nem tudtam volna használni a garázst. Annak ugyanis túl meredek volt a lejárója és az első alkalommal le is húztam az alját, majd az első lökhárítót is megsértettem. Az ASX-et így újonnan vettem, kizárólag a magas felépítéswe és a viszonylagos (akkor) megfizethetősége miatt. Ezen kívül csak arra törekedtem, hogy japán vagy dél-kóreai legyen. Bízom a ferdeszeműek minőségbiztosításában... Sok autóm volt már, csak Toyota vagy három egymás után. Soha sem csalódtam bennük. A családban azonban, volt már Mitsubishi, az is gond nélkül végezte a dolgát, így a cserénél nem vállaltam be nagy rizikót.
Nekem kényelmes. Mert elől ülök. A hátsó sor már nem annyira lenne az, a támla dölésszögét nem találták el. Igaziból az is jó lenne, ha 1 sebeséggel több volna a váltóban, mert csendesebb lenne. Bár így, 5 sebességes váltóval sem sokkal hangosabb, mint a hatsebességes Toyota Verso. A motor a régen bevált 2 literes egyszerű benzines szívómotor. Így nincs óriási gyorsulás, nincs óriási nyomaték. viszont van szép íven, fokozatosan gyorsulás azért elég nyomatékkal. Olyan igazi, megszokott 20 évvel ezelőtti érzés vezetni. Szinte vissza a múltba! De mi volt rossz akkor? Sok tekintetben örülök, hogy ilyen autót mertek csinálni 2019-ben! Gombokat, kapcsolókat, 5 sebességet, szívómotort. Nincs tapipad, holttérfigyelő, sávtartó, egyébb nevetséges vezető pótló. Nincs semmi felesleges. Vagy te és az autó. És ez a jó! Én szeretem vezetni. Olyan, mint az igazi múltban gyártott japán autók mindegyike. Egyszerű és ezért (is) megbízható. Ugyanakkor valahol mégis modern. A motor így is tudja az európai környezetszennyezési normát, szuper a ledvilágítás és a fogyasztása is nagyon jó! Országúton 5 liter, városban 8-8,5. Átlagban 6-6,5 liter környékén el lehet járni, ha figyel az ember a jobb lábára. 3 éve hajtom, nem megyek sokat vele, nem barát, inkább szolga. Mindig, mindenhol számíthatok arra, hogy szolgálni fog. Egy megbízható, hűséges szolga. Hűség van, szerelem nincs. Szerintem nem is lesz.
A szervizelése eddig csak márkaszervízben történt. Ezzel kapcsolatban két dolgot nem értek. Az egyik, hogy miért kerül 100 ezer forintba egy rendes, éves szervíz? 1-1,5 óra munka, 4,2 liter olaj és szűrők. Borzasztó. A másik az, hogy ha már márkaszervíz, akkor azt gondolná az ember, hogy mindent úgy csinálnak, ahogy azt előírja az adott gyár. Ehhez a motorhoz előírják a 0w-20 motorolajat. Véletlenül sem azt raknak bele. 5w-30, 5w-40, minden van, csak az nincs, amit elsődlegesen előírnak számára. Miért??? Egyetlen márkaszervíz sem ezt rakja be automatikusan. Kérni pedig nem kérem, hiszen a hordóban mindig olyan olaj van, amit éppen szeretne a vevő...
Az autót annak ajánlom, aki egy egyszerű közlekedési eszközt keres, nem divatcikket, erőtől duzzadó gépjárművet. Ez a típus egy megbízható, egyszerű, problémamentes autó.
Egy darabig még megtartom. A garázs adottságai miatt utódja is csak nagy hasmagasságú autó lehet. De hogy milyen, az még kérdés. Ilyen árak mellett, nekem nem éri meg, hogy ezen gondolkodjam...
Hibalista
- Semmi. Szinte új!
Ide hordtam szervizbe
márkaszervíz...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Verso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
