Földi rakéta
Szöveges ítélet
Minivel való első találkozásom 2014-re tehető, addig csak úgy gondoltam rá, mint cuki nőies autó, retro beütéssel, de mást nem ébresztett fel bennem.
Viszont, amikor először próbálhattam a legújabb F56-os Coopert automata váltóval, azonnal instant szerelem lett.
Okok:
- iszonyatosan jó kedvű autó, megmosolytagtató (kacsintás beszállásnál a műszeren, különböző gegek a menüben és fényár, repülőgépeket idéző kapcsolókkal)
- hihetetlen menetteljesítmények, amelyek városban egyszerűen verhetetlenek - még a 1,5 literes motorral, automatával is úgy ugrik, hogy a többi közlekedő csak néz, a vezető meg viháncol
- a 2.0 benzinmotorral a morgás, a durrogás és a menés is fenomenális :) Autópályán is hihetetlenül rugalmas
Szóval 2017-ben jött az alkalom és vásároltunk egy 5 ajtós, manuális Cooper S-t, amit lehetetlennek tűnik megbánni. A manuális választás hosszas gondolkodás után történt, remek a váltási érzet.
Az autó úgy hozza a Mini-s értékeket, hogy a plusz 2 hátsó ajtó megkönnyíti a pakolást, lehet embert is szállítani (bár nem hosszú úton, pláne nem az én 186 cm-es magasságomra beállított ülések mögött) nem csak tengerimalacot és nem mellesleg igen jót tett a 15 centis toldás a tengelytávba, mind a csomagtartó, mint a hosszabb tengelytáv miatti stabilitás szempontjából.
Nyilván, fenntartani költségesebb egy átlagos kisautónál, cserébe a futóműve és menetteljesítményei lekörözik szerintem a legtöbb ma kapható kommersz kisméretű járgányt.
Amúgy a kocsi némi sajnálatomra meglehetősen vonzza a tekinteteteket és a rosszindulatú balkáni lelkületű honfitársakat is, legutóbb a 6. kerületben egy véglény megpróbált belerúgni az ajtóba egy teljesen normális és szabályos parkolás során. Szerencsére csak apró karcok lettek az eredménye, egy polírozás lehozza.
Olajat 8000-10 000 km-ként cserélek benne, ennyit megérdemel.
Hogy negatívumokat is említsek: a 192 paci elkéri a városi 9-10, autóúton a 7 litert.
Hibalista
- Kopó-fogyó (hátsó fék már 33 000-nél) alkatrészeken kívül csak a navigációt kellett frissíteni, mert nem akart elindulni.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Motor Pest - drágák, de rugalmasak, szakmai részről nem tudok nyilatkozni. Márkaszerviz, így ki tudja...
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Budapest Motors - nagyon rugalmasak, mivel csak kötelező szervizek (plusz óvatosságból időközi) voltak, hibafeltárásról, szakmai hozzáértésről nincs tapasztalat
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Leon FR | Következő autója? | Cooper S vcagy SE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
