Cooper Ass
Szöveges ítélet
Meglepődtem, amikor megláttam, hogy 2014 utáni Cooperekről nulla ítélet van, ami egyébként jelentősen nehezítette az autóválasztási döntésemet :D
Aztán több hónapnyi tökölés után megjött Németből a szalonautó. Már volt Minim, összehasonlítva az előzőekkel sokkal jobb a 2014 utáni széria, és valószínűleg még egy lapáttal rátesz a kényelemre az ötajtós hosszabb tengelytávja.
Kényelem:
5-ös bömös után iszonyat fapad ülések, meghalsz, annyira spártai. Semmi se motoros, még ha egy táska húszezressel mész be a szalonba, akkor se adnak ilyet, csak a Clubman-ben. Viszont még hosszabb úton se sajog a hátad-segged meglepő módon. Gerinctámasz van ugyan, de a max állása ott ahol másnak a minimum.
Pakolni kb. 2x annyit lehet, mint az R52-be, és nem csak törpeszabásúak férnek el hátul.
Menés:
A lényeg. Ha akarod megy, ha akarod nem. Alapjáraton kb annyi hangja van mint egy hibridnek, nagyobb gázon viszont üvölt, durrog, elváltásnál hörög a kipufogó. Kicsit beteg a gázpedál érzékenysége, vagy nincs menés vagy elmebeteg módon megindul. Alapvetően jobb ha bevágod manuálba az (automata) váltót és úgy kapcsolgatsz ha menni szeretnél. Akkor viszont összeáll a kép, kevés ennyire egyben lévő autóval volt eddig dolgom mint a Cooper S-sel. "Proper track car"
A kipufogó-motorhang nevetséges, legalábbis az Abarth-om után, itt még el fog kelleni némi herélés.
A futómű ég és föld az előző szériához képest, még 18-as kerekekkel is normálisan együtt lehet élni az autóval, legyen szó Bp-ről, országútról, autópályáról.
A farát dobálja néha ide-oda. Vigyázni kell vele terhelésváltásnál, de ez a hotheccs vonal a rövid tengelytávokkal már csak ilyen.
Elektronika és extrák:
Az adaptív tempomat nem radaros és elég idegesítő, összevissza piciket fékezget. Kb. émelyegsz tőle és max. 140-ig lehet bekapcsolni, afölött marad a normál tempomat.
A Harman Kardon Hifi nagyjából egy bmw-s alap hifinek felel meg.
Led fényszórók kanyarkövetővel viszont must have.
Minden egyéb elektronikai biszbasz szerintem a full useless kategória
Fogyasztás és egyebek:
Kb. 9, persze lehet 7-8, de akár 6 is is ha le vagy szedálva. Iszonyat hamar felvált minden sebességnél, elég pszichopata a start-stop is, eléggé rámentek a spórolásra a gyáriak. Ez mondjuk városban tök jó, viszont hiába kapcsolsz sport módot, akkor is kb. ugyanazok a beállítások maradnak meg. Ha menni akarsz és gyorsan, sport+manuál és váltófülek. Értelelmszerűen ebből a körülményből adódik, hogy csak a sport automatával érdemes CooperS-t venni (hacsaknem TE pont a manuál híve vagy és szeretsz a kiskörúton minden elváltásnál boyracerként bólogatni, nagykuplunggal-gázfröccsökkel tolatni és az előgyújtást is kézzel állítod, mert az a férfias :D).
Update 90e km után:
Életem egyik legjobb autója, visszatekintve se bántam meg a választást. Amiket nagyon szerettem:
- Motorikusan nagyon patent, a mostani Clubmanemhez képest csodás géphangja van, minden nap hiányzik, hogy tiltáson durrogtatva végigváltsam hatodikig az Erzsébet hídon. Soha semmi baja nem volt, pedig tényleg a lelke is ki volt taposva, máshol is ezt olvastam, hogy a B48 jelű motorok golyóállóak, nem véletlenül
- Fogyasztásban végig 10 alatt maradtam, bármit csináltam.
- Meglepően jól pakolható, ebből a szempontból a napfénytető is egy must-have extra
Amit nem szerettem:
- Iszonyat fapadok az ülések, gyakorlatileg nincs semmi csillapításuk, amiből hosszú távon azért elege lesz az embernek
- Összkerék sztem már ennél a lóerőnél is sajnos kötelező lenne, és sztem ez az autó leggyengébb pontja
- Gyári gumik a futottak még kategória, PS4 beszerzése erősen ajánlott, 215-ös felmegy rá súrolás nélkül
Összességében:
Imádtam az autót, újra venném, ha lenne belőle összkerekes
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest: halál flegma, paraszt társaság, minimális igényesség sincs bennük, mintha szívességet tennének, hogy egyáltalán hozzámszólnak. Kizárólag a kötelező munkákat csinálják meg az autón, még akkor is, ha egy halom pénzt rájuk öntesz.Az első lökhárítóm újrafényezését harmadik visszavitel után se sikerült korrektül megoldaniuk.Légszűrő-box csavarjait nem csavarozták be időszakos szerviz után.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 5 (F10) | Következő autója? | Clubman JCW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
