BMW i3, csak szebb és kevésbé praktikus
Szöveges ítélet
Hyundai Ioniqban gondolkodtam sokáig, de úgy voltam vele hogy ha nagyjából ugyanannyiba kerül egy elektromos Mini Cooper, akkor azért érdemes lehet kipróbálni. (persze nem itthon, hanem külföldön sikerült jó áron megszerezni)
Mivel volt i3-asom (REX-es, legkisebb akksis), ezért nagyjából sejtettem mit várhatok: a hajtásrendszer ugyanaz, csak a Miniben elöl van a motor és a hajtás. Megbizhatóságban pedig az i3 is elég jó. A BMW-ben nem szerettem a magas épitési módot (bár jól kilátni belöle, a Miniben ezzel szemben félelmetesen rossz), nem szerettem a keskeny és drága gumikat, a kétküllős kormányt, a fapad üléseket. A Miniben mindezek jók, főleg az ülés. Viszont hiányzik az első csomagtér ahova a töltőkábeleket lehet tenni, és a csomagtartó is sokkal kisebb. Nagyjából ugyanaz a méretű akku van benne mint a középső (94Ah) méretű i3-ban, ezért a hatótáv is ennek megfelelő, télen 150km, nyáron 190-200km, ami bőven elég a városban. Úgy tudom a Miniben alap az 50kW-os DC töltés, (AC pedig 11kW), mig az i3-ban van olyan amiben nem volt DC töltési lehetőség.
A 184 lóerős teljesitmény nagyon jól viszi ezt a kis kasztnit, csak 100 felett fogy el, és sajnos 150km/h-nál vége is.
Amit hiányolok és jobb lett volna a faceliftest választani, az a kormányfűtés, és a napfénytető. Utóbbi a kilátás miatt (a közlekedési lámpákat nem lehet látni normálisan). szükséges extra.
Ami miatt nem szeretem az a rugózás: nagyon érezni a rossz utat, hihetetlen kemény. Persze egy versenypályán ez előny lenne, csak ott meg elmelegszik és elveszi a teljesitményt.
Nagyon jó hogy az applikáció ugyanazt tudja mint az i3: prekondicionálás, töltöttség ellenőrzés (ez az első Ioniqhoz nincs).
Szerencsére kevésbé elterjedt, nem úgy mint az i3, és sokkal jobban néz ki. Viszont praktikusság/kényelem szempontjából az i3 a jobb választás.
Hibalista
- A klimakompresszor hangja rettenes, a szervizben összehasonlitották egy évvel újabbal, annak valamivel halkabb volt a hangja. A gari persze már lejárt, de eddig nem olvastam tömeges kompresszor halálról, és mások autóin is nagyon hangos.
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Ampera (2012) | Következő autója? | Model S |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
