Van hosszabb út, ami kanyarog?
Szöveges ítélet
Használtan vettem, mert egy baleset miatt nem tudtam kétkerekűvel járni egy ideig. Egyébként is tetszettek a Mini-k, még a régiek is, de ez a járgány a próbaúton meggyőzött.
A szempontok:
- fiatal pasi vagyok, tehát kell a sportos,
- jó a kicsi is, mert van családi autó mellé,
- télen fel kell vele tudni jutni a közeli gyakran havas lejtőn, tehát első- vagy összkerekes kellett,
- legyen benne klíma, meg kényelem,
- azért nézzen is ki valahogy.
Hát ezt sikerült eltalálni, ugyanis a járgányt azóta is imádom, és sajnálom, hogy keveset használom, mert a várost amíg lehet robogóval járom. Ezért is a kevés kilóméter az autóban.
Vezetési élmény:
Amikor viszont elszabadulok vele, akkor mindig akad egy hoszabb út amin jó az asztfalt és kanyarog. Imádom, ahogy az autó előre kérvényt nyújt be, hogy most egy kicsit el szeretne menni sugár irányban 4 centit, minden kerékkel egyszerre. Szóval semleges, és amikor csúszik akkor is jól kontrollálható. 5000 feletti fordulatszámon tartva kevés autó ér a nyomába, a váltója pedig nekem tetsző módon kemény, de a hölgyismerősök csak két kézzel tudják hátramentbe tenni. A pedálokat nem értem, ugyanis a fék jelentősen magasabban van, mint a gáz, és egyáltalán túl hosszú úton jár a kuplunggal együtt.
Kényelem:
Sokmindennel el van látva ez a példány, de maradjunk az alap Cooper S képességeknél. A kipufogó sportos hangolása és a motor behallatszó zaja miatt hosszútávon fárasztó vezetni. (130km/h ~= 3500-as fordulat 6-ban) Én átlagos méretű vagyok, így nekem elég hely van az autóban, de a kb 2 méteres barátom feje (nem vicc) a tetőablakon kilógott. Magam mögé azért én sem tudok kényelmesen beülni. A vezetőnek viszont (ha be tud ülni a kocsiba ;-)) már minden jól kézre áll, nem érzi hiányát semmilyen térnek.
A remek magyar utakon viszont ez a futómű kicsit rázós, várandós anyukáknak nem ajánlott. Zavaróak még a mindenféle zörejek: a tetőablak, ha nyitva van, a kalaptartó, pedig igazán nem nagy. Illetve a hangszórók környéke, de ezen ugye lehet javítani.
Szervíz:
Sok lehetőségről nem tudok, így a Wallis Dunához járok. Nem vagyok velük megelégedve, bár az ügyfélkapcsolati munkájuk jó: kedvesek. Viszont amikor padkéra szaladtam az autóval képesek voltak úgy kiadni az autót, hogy nem lehetett vele egyenesen menni. Nem én hoztam el, és csak kb 2 hónap múlva tudtam beleülni, amikor már a szervíz nem vállalta a felelősséget a munkájáért. Elvittem Zengőékhez futómű állításra, és ők derítették ki, miután nem tudták a futóművet beállítani (!!) hogy az alsó trapézgömbfej is cserés. Annak cseréje után, még a csapágyra is sor került. Nem tudom, hogy a Wallis melyik embere hozta vissza a futóművestől az autót, de, hogy három keréken közlekedett és rükvercben, az biztos :-(
Aztán egy felpatanó kő miatt cserélni kellett a szélvédőt. Cserélték is. Csakhogy másnap esett, én meg felmosóronggyal gyűjthettem a gumiszőnyegről a vizet, meg imádkozhattam, hogy indításra ne süljön ki a müszerfal. Persze a tetőn meg 1/2 négyzetméter kávézacc. Másodszorra azért sikerült nekik.
A szervízt egyébként is lassúnak és drágának találom, bár az elmúlt években talán javult ...
Megbízhatóság/fenntartás:
Eddig egyetlen baj volt vele, 11000 km- körül nagyon meghajtottam, majd egy meleg mélygarázsba kellett parkolnom vele. Megállás után azonnal felforrt. Az ok az volt, hogy a második hűtőventillátor zárlatos volt, és amikor azt is be akarta kapcsolni az elektronika, akkor kicsapta a biztosítékot. Minő mérnöki lelemény, hogy ugyanazon a biztosítékon van mind a két ventillátor. Garanciában cserélték. Ezen felül (bár ezért lehet, hogy engem kell okolni) 20000-nél cserélni kellett mind a 4 féktárcsát és a betéteket.
Mindezek dacára az autót imádom, és épp azon gondolkodom, hogy ráköltsem-e egy másik autó árát, "Apa kicsi versenyautójára" :-)
Hibalista
- - ~11000 km-nél hűtőventillátor csere
- (- padkára szaladás bal elsővel: felni/gumi, lengőkar, alsó trapézgömbfej, csapágy)
- (- feltörték: ablak, ajtó fényezés, zár borítás)
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Wallis Duna
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 10750 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Cooper S John Works (ha lesz négykerekes akkor az :-)), vagy Mazda MX5, vagy BMW Z3, Z4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
