Piros és fekete
Szöveges ítélet
A totalcar TV teli tesztje (alliteracio) utan szerettem bele a MINI-be. Mivel az elozo automba mar a ho is beesett es egy fontos vizsgan is atmentem, ugy dontottem, hogy megjutalmazom magam. Mind a kompresszoros Coper S-t, mind pedig a "sima" Coopert elvittem tesztvezetesre. Az S hatalmas csalodast okozott. A futomuve olyan kemeny volt, hogy egy kisebb uthiban atmenve szinte elojott reg nem latott porckorongservem (a futomuvet egyebkent a vasarlok sorozatos panaszai nyoman a 2004-es evtol felpuhitottak), a kormany az opcios 17-es felnik miatt nagyon nehez volt, a kuplung kinyomasa is egesz embert kivant. Az S 3000-es fordulatszam alatt semmivel sem huzott jobban, mint a mezei Cooper. Hol van akkor itt a plusszt 47 loero?
Summa summarum egy Coopert rendeltem es 7 het mulva atvettem a kereskedonel. Nem volt nalam boldogabb ember az egesz keleti parton!
Azt hiszem, hogy ket ev hasznalat utan objektiv velemenyt tudok mondani az autorol.
A futomuve kivalo, eddig meg csak egyszer tudtam majdnem "kihozni az autot a sodrabol", de a DSC megmentett. A DSC egyebkent a teli vezeteshez is nagyon jol jon. Jo minosegu utakon -az amerikai utak nem ilyenek- az egyenesfutas kivalo, de a nagyobb uthibak es godrok bizony hajlamosak megdobalni az autot. A kormanyzasa extrem direkt, a szervorasegites holgyeknek talan egy picit keves -legalabbis edesanyam Micra-javal osszehasonlitva. A motor 115 loereje varosi kozlekedeshez tobb mint eleg es autopalyan sem vall szegyent a MINI. 3000-tol 5500-ig nagyon megindul, ez otosben a 110-rol 140-ig valo gyorsulast jelenti. Az atlagfogyasztasa vegyes hasznalatban 8 liter koruli, bar egyszer sikerult 6.4-et produkalnom az autopalyan. A valto nagyon pontos es rovid uton jar, az ujabb modellekben mar Getrag van az angol Midland helyett. Az ergonomia kifogastalan, minden kezreesik, egyik kapcsoloert sem kell nyujtozkodni. A sportulesek 500 km-es ut utan is kenyelmesek. Az autot a mai napig megnezik es ha az uton egy masik MINI-vel talalkozom baratsagosan atintegetunk egymasnak.
Hibalista
- Az elektromos ablakok es a toloteto hajlamosak a bekoszolodasra es ilyenkor -az auto presztizsehez meltatlan- szornyu nyikorgo hangot adnak.
Ide hordtam szervizbe
Keeler MINI, Schenectady, New York
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort LX wagon | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
