A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mini » Mini (2001-2006)

Mini Cooper 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A dögös megbízható

Szöveges ítélet

Ott kezdeném, hogy sosem akartam Minit. Tipikus csajos autónak gondoltam, de mikor meg lett a jogsim ez volt otthon 2. autóként, így ezt kezdtem el napi szinten használni. Az még egy fapados facelift előtti One kivitel volt, szövet ülésekkel, gagyi kormánnyal, az egyetlen extra ami volt benne az az ülésfűtés, na de az olyan gyorsan és úgy melegítette a seggemet mint még soha semmi. Voltak tipikus Mini hibái, de mindig pöccre indult, elvitt mindenhova és haza is hozott, nem evett sokat amit pedig út közben kaptam tőle az eldöntette velem, hogy az első saját autómnak is ilyet szeretnék. :)

És itt akkor rá is térnék a mostani autómra, ami egy facelift utáni 2005-ös ritkábbnak mondható Checkmate kivitelű 1.6-os szívó Cooper 116 lóerővel.
Olaszországi előélete miatt szinte teljesen rozsdamentes, a csomagtartó díszléce felett kezd előjönni egy kis rozsda, de sajnos ez típusbetegség náluk. Nagyon szép királykék színű, full bőr belsős kivitel kék belső elemekkel. A beltér annyira meg van vigyázva, hogy szinte olyan mintha most jött volna le a futószalagról, és én is igyekszem ezt az állapotot fenntartani. 150.000 km-el vettem, most léptem át vele a 200.000-et 3 év használat után.
Mikor hozzám került voltak vele bajok, orrán száján folyt az olaj, esedékes volt már egy kuplung csere is, úgyhogy egyszerre egy nagy szervízzel kezdtünk, motor ki, összes tömítés csere, plusz a fékek se voltak már túl jó állapotban úgyhogy abból is kapott 4 új tárcsát és betétet is, és a gyertyákat is kicseréltük benne. Azóta a magyar utak minősége miatt 2 toronycsapágyat kellett még cserélnünk, de ezen kívül csak a kötelező karbantartásokat kell megadnom az autónak. Én hepciás vagyok az ilyenre, úgyhogy 8-9ezer kilóméterenként mindig megkapta az olajcserét, és most, hogy elértük a 200ezret kapott megint 4 új gyertyát is. Olajfogyasztása szerintem említésre se méltó, 2 olajcsere között nagyjából 4-5 deci fogy el belőle, úgyhogy egyszer szoktam kicsit rátölteni félúton, hogy mindig maxon legyen azért. Hozzá kell tenni, hogy én tényleg úgy használom, ahogy kell, hideg motort ugye sosem forgatunk 3ezer fölé. :) Olajból mióta nálam van, mindig Valvoline 5w40-et kapott, mindenki másra esküszik, nekem ez bevált.

Egyébként...

Nagyon megy az autó. De tényleg nagyon, más 1.6-osokhoz képest ég és föld a teljesítménye, és az az ordító hang ami a motortérből jön, ha forgatva van, egyszerűen imádnivaló.
4000 körül jön meg nagyon az ereje, és nyugodtan bele lehet forgatni a 6500-ba, szereti és bírja is. (Ha jól tudom valahol 7000 és 7200 között tilt)
Fogyasztása szerintem teljesen baráti, én vegyes használat mellett olyan 7 és 7,5 liter között jövök ki mindig valahol. 50 literes a tank, ezzel úgy 650-700 kilómétert el lehet menni.

Elmúlt 18 éves, de mai napig nem akarják elhinni, hogy ez nem egy új autó annyira időtálló formája van. Viszont amennyire csajos és városi kisautónak nézi mindenki (és néztem én is), be kellett látnom, hogy nem az. Városba dugózni, és bevásárló kocsinak nem is ajánlanám, sokkal jobban szereti a hosszabb utakat, én napi 50 kilómétert használom munkába járáshoz, arra tökéletes. (Ha viszont valaki mindenképp városozni akar, akkor talán a One jobb választás lehet.) Aki a kényelmet és a praktikusságot keresi egy autóban, ő se feltétlen vegyen ilyet, mert nagyon feszes és kemény a futóműve, pattog a magyar utakon, minden úthibát megérzel vele. A csomagtartó mérete nagyon elenyésző, és belül se tudsz elrakni értelmesen még egy fél literes kólát sem, valamint azt is meg kell szokni, hogy nagyon mélyen ülünk, úgyhogy hátfájósoknak sem túl ideális a be és kiszállás. :)
Viszont aki egy jót akar autózni, szeret visszaváltogatni és nem zavarja a menet közbeni szélzaj nagyobb sebességnél, az imádni fogja ezt az autót.
Ez egy kis zsebrakéta, még a szívó változat is, nem arra való, hogy dízel prémiumokkal versenyezz egyenesben a pályán, hanem sokkal inkább arra, hogy egy szerpentines úton letolj magad előtt mindenkit, mert ott jön ki igazán az erőssége.
Sok típushibája van, de a legtöbb orvosolható, ráadásul sok bontott alkatrész is van hozzá, úgyhogy egész baráti áron meg lehet úszni néhány javítást.

Mindenképp meg kell még említeni a Minis közösséget. Ha szembe találkozol valakivel, mindig rádvillog vagy integet, parkolóban keresik, hogy másik Mini mellé tudjanak állni. Rengeteg találkozó van minden évben az ország minden pontján, és baromi jó érzés konvojban gurulni másik 10-20 (van hogy több) autóval, főleg a Balaton környékén. :)

Összegezve, bátran ajánlom mindenkinek, de ne a kínálat aljából válasszunk, mert akkor bizony hamar rá lehet költeni a kocsira mégegyszer a vételárát, és az se mindegy milyen szerelőhöz visszük, mert akik egész életükbe Citroeneket és Opelokat bütyköltek, nem biztos, hogy ehhez is érdemben hozzá tudnak szólni.
Minden parkoláskor öröm visszanézni rá, milyen jó kiállása van, és mennyivel vagányabb mint a sok tucat fehér és szürke NPC autó amiket manapság a legtöbben választanak.
A hab a tortán a 160 lóerős S és a 200 lovas JCW változat kompresszorral, de ezek tényleg csak azoknak akik hobbiautóként szeretnék használni, kicsit költségesebbek is, és a mindennapokhoz bőven elegendő egy sima Cooper is.

Szoktam nézegetni más típusokat, de valahogy mindig ott kötök ki, hogy nem akarok másba átülni, talán idővel majd egy újabb Minibe. :)

Hibalista

- Olajfolyás, kuplung, toronycsapágy

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mini Mini 2001 (2003 - 2006)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)