A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mini » Clubman (2019)

Clubman John Cooper Works 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Works 4 ALL

Szöveges ítélet

Még fiatal a gép, viszont egy ítélet sem volt anno, ami nekem segítsen dönteni, úgyhogy jöjjenek az eddigi fél év / 20e km tapasztalatai:

Ötajtós Cooper S-ből ültem át, ami ide hozott, az az összkerék és az erősebb motor (306LE), nagyobb kasztni volt. Nem csalódtam, de nem is mondom, hogy óriási a váltás- ár/érték arányban a JCW verzió korrekt ajánlat. Főleg, ha nem akarsz előítéleteket kelteni a szomszédokban, de egy autóban akarsz utazós/csapatós/picit offroadozós gépet tartani három különböző helyett. Igen, simán lehet vigyázva erdőben dagonyázni vele.

A legkönnyebb talán az F56 Cooperekkel összehasonlítani:
- Motorikusan elég vegyes a kép. Sokkal nyomatékosabb, erősebb, de azért az odafigyelést igényel, hogy nyomatékos tartományban legyél. A gyengébb verzióknál tudod, hogy nem fogsz teret ugrani, itt viszont hozzászoksz és könnyebb elbízni magad - ennek az oka elsősorban az, hogy mire megfújja magát a kis turbós motor, lábon kihordasz egy sünt és elmorzsolsz 10 miatyánkat. A hangja sem olyan csodás, mint a régebbi verzióké, ellenben jóval kulturáltabban jár. Elég zavaró, már-már csalódás, hogy 1-2-3-ban vágja a felső fordulatszámtartomány nyomatékát (nyilván, hogy ne vágd tönkre a váltót), ami miatt úgy érezheted, hogy fent kifullad a motor. Ez azért okozhat meglepetéseket. Amit imádok, a hidegindítás hangja, főleg mélygarázsban.
- Váltója már sport módban sokkal okosabb, mint az előző széria, de csapatni úgyis csak manuálban fogsz
- Összkerék csodás, bár nagyon bolondbiztos hangolású. Sport módban default 50-50% elosztású, nagy tempónál kapcsolja csak le a hátsó tengelyt. Az átlagautók többségét röhögve körbe lehet autózni, de egy vidéki csapatásban is elég jó partner. Tök jó, hogy van elől sperr, de ahogy beavatkozik, az kicsit zavaró, megszokást igényel. Viszont örömteli, hogy ezzel a kombóval működik a Colin McRae féle mondás (if in doubt, flat out), és a sperr miatt ez egy jóval értékesebb kombó, mint amit mondjuk egy S3 vagy A35 AMG kínál ugyanebből az évjáratból. Driftelni persze nem ezzel fogsz, de úgy veszel be kanyarokat, ahogy nem szégyelled - általában inkább a félelmed a határ.
- Fék szintén nagyon el van találva, nagy tartalékok, király adagolhatóság, minimális fáradás, abszolút arányos a motorerővel, futóművel - és szerintem ez a legjobb jelző az egész autóra vezetési élmény szempotjából: arányos.
- F56 kőkemény kormányművét szerintem teljesen átdolgozták, végre hozza azt a szintet, ami elvárt lenne, ez az egyik olyan pontja, amit imádni fogsz - nem túl nehéz, de jó visszajelzésű, nagy tempónál arányosan változó. Pont félúton van az audi szuperkönnyűsége és néhány bmw túltolt érzékenysége között.
- A gyári kerekek már hálistennek jobbak az előző széria Pirellijeinél, de esőben még mindig visszasírom a PS4-eket
- Elektronikában sokat fejlődött, de azért érezhetően vissza van butítva az adaptív tempomat (még mindig csak kamera-alapú), és az adaptív led is. Minden másból (is) érdemes a maxot belepakolni, akkor kapod meg pl. egy 3-as BMW, vagy egy GOLF R közepes felszereltségét.
- Sokkal hihetőbb az ASD (kamu motorhang), bár Sport módban eléggé túl van tolva
- A belső ugyan csak egy Golf mérete, viszont baromi jól pakolható, kétszer költöztem azóta vele, voltunk 4-en síelni, bármit IS be lehet pakolni
- A tengelytáv miatt ez már normális utazóautó, F56-hoz képest mondhatni autobahn-bomber, de azért ne számíts olyan komfortra, mint egy átlagos formájú sedanban. A hatalmas, szinte függőleges szélvédő miatt jelentős szélzaj van, annyit lehet enyhíteni a hangzavaron 150 fölött, hogy green módba rakod és zárja az egyik kipufogót + kikapcsolja az ASD-t (hangszórókból jövő motorhangot). 150-160 körül kényelmesen lehet órákig utazni.
- Fogyasztásban 10 körül mozog, de nem biztos, hogy én vagyok a legjobb referencia, városban és azon kívül is ki szoktam használni minden lehetőséget a haladásra, így 10 körül van (gép szerint 9.7). Ne legyen illúziónk, városban veretve 20-25-re simán felmegy - nem ezzel fogsz Wolt futárkodni.

Trafikkal vigyázni kell, könnnyen jönnek a csekkek. Kicsit hamarabb is van százon, mint a gyári adat és ha nem vigyázol, olyan tempóval mész a belvárosban, amiért rosszabb helyeken az autód is elveszik.

Hibái:
- Connected drive mobilappos funkciói egyáltalán nem működnek
- Aktív kipufogóvég néha beragad
- Nem hiba, de mégis hiányzik, hogy az adaptív futómű magasságot is állítson

Hibalista

- Egyelőre semmi

Ide hordtam szervizbe

Budapest Motors

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2019
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Cooper S Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mini Clubman 2019 (2019)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)