Gyönyör?, belül kissé puritán élményautó
Szöveges ítélet
Szinte senki nem ismeri fel, ritkaság márka- és fôleg típustárssal találkozni az utcán. Aki ismeri, az legyint, hogy "Honda" Rover orral. Részben persze igazuk van: igazaból a régi "angol" 5 ajtós Civic az autó alapja. De semmi több azonosság.
A (nekem 4) ajtós 45-ös Rover sportos kiadása, a Rover remekül sikerült nyomatékos ÉS pörgethetô V6-os motorjával, mint csúcsmodell a ZS-ek közül. Gyönyörü hanggal rendelkezô és megbízhatóan tartós motor, mely repíti ezt a viszonylag könnyü kasztnit. Rövid utakon járó kemény váltó (sajnos csak 5 gangos) jár hozzá, viszont Hondásan precíz. Sportosra hangolt a megerôsített futómü, illik hozzá a 205/45/17-es felni-abroncs kombináció, csak ezek a budapesti mocsokszarfos utak ne lennének! Az embernek a szíve fájdul belé, fôleg a keresztbordákon.
Az erôsen ´90-es évek eleji kissé puritán müszerfalat és belsôt remek oldaltartású (és egyben kissé rövid ülôlapú) színre hangolt félbôr ülésekkel dobják fel, tökéletesen megtervezett kis átmérôjü bôrborítású sportkormánnyal és váltógombbal kiegészítve. Minden fontos extra széria, de semmi elektronikus kényeztetés. (még egy alap digitklíma vagy "boardcomputer" sincs, nem mintha lenne idô a gombokat nyomkodni a kanyarokban, és az ember csak frászt kapna a pillanatnyi fogyasztástól)
Apropó:
az autó igazán a szerpentíneken él, meglepôen harmónikusan vezethetô egészen forszírozva is, csak göröngyökre ne hajtson az ember. (A 4x4-es turbo utcai rallyautókat nem számítva az egyik leggyorsabb hegyi autó, és még szép is szerintem emellett, de nagyon!)
Negatívumok? Na jó, autópályán 160 felett nagy a szélzaj, és 190 cm-nél magasabb, és 90 kilónál nehezebb sofôr vagy utas ne akarja bepréselni magát, ha lehet.
Normálisan közlekedve, néha megmutatva 11, sportosan 15 literes átlagfogyasztás (lazán).
Összegzés: Rajongásig szerethetô praktikus méretü (és az utolsó lapos építésü kompakt) élményautó, a közhiedelemmel ellentétben megdöbbentôen megbízható, kissé egyszerücske beltérrel. Összetörni és rossz úton használni nem szabad, imádni (már csak az emblémáját is) viszont nem túl nehéz.
Vezess egy kört egy MG-t, és végig mosolyogni fogsz!
Hibalista
- Eddig semmi, 2 izzó cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Wallis, udvariasak, értenek hozzá, igen rugalmasak.
A rendelt alkatrészek viszont nagyon lassan jönnek.
(esetemben 1 tartalék felni)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Mondeo V6 24V Ghia | Következő autója? | MG ZT?, Jaguar X?, Lexus IS 200?, Ford Focus ST?... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |