Addiktív hatású brit sportlimuzin
Szöveges ítélet
Három Rover után szereztem meg álmaim autóját. A 2004-es modellfrissítés feledteti a 10 éves alapokat, hihetetlenül dögös és meglepően modern az összhatás. A szép formájú új lökhárítók, fényszórók, sárvédő szélesítések, kopoltyúk, gyönyörű 17-es alufelnik nagyot dobnak az autó kinézetén. Belül is friss a hangulat, pedig a műszerfalnak csak a felső borítását cserélték és Audi TT stílusú légbeömlőket helyeztek el rajta. A motor a régi, 2,5-ös V6-os, 177 lóerejét egyenletesen adja le, alul leheletnyit nyomatékszegény, 2500 felett rákapcsol, 3500-től 7000-ig veszettül húz. A futómű az egyik legjobb, amit elsőkerék-hajtású autóba szereltek, az elérhető kanyarsebesség az átlag autókénak legalább másfélszerese. Sajnos a kemény sportfutómű fővárosunk útjain több kellemetlenség, mint öröm forrása, de azt hiszem, ez nem az autó hibája... A felszereltség jónak mondható: bár hiányoznak egyes modern kényelmi és biztonsági extrák (fed.komputer, esőérzékelő, navigáció, stb), de van digit klíma, bőr/Alcantara sportülések, tolatóradar, elektromos extrák. Mindenhol feltűnést kelt az autó, gyönyörű küséjét megcsodálják. A piros lámpánál 7,7-es gyorsulásával kevés ellenfele akad, s bár egy hatodik sebesség elkelne, az autópályán sem vall szégyent (óra szerint valamivel 240 Km/h felett van a vége). A 12-23 l körüli fogyasztás nem nagy ár a fenti teljesítményért. Hátul kevés a láb, és a tetőablak miatt a fejtér, viszont 470 literes a csomagtartó. Az autó az eddig eltelt két évben általában megbízható volt, igaz a kuplung főhengert és a a szoftverhibás gyári hi-fit ki kellett cserélni. 53000 km-ig tartott az első fékbetét. Tanácsos a márkaszervizben ismeretség, így olcsóbb a karbantartás. Nemrég sajnos megnyomták a hátulját, viszonylag gyorsan megjött hozzá a z elketrész. Az vegyen ilyen autót, akinek egy brit sportautó birtoklásának semmihez nem hasonlítható érzése megér néhány apró kényelmetlenséget, a páratlan vezetési élményért cserébe lemond néhány divatos extráról és a márka enyhén szólva bizonytalan jövője sem riaszja el.
Hibalista
- Gyári CD-s rádió
- Kuplung főhenger
Ide hordtam szervizbe
Wallis Pest. Azért kapott 10-est mert ismerős intéz mindent.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Rover 45 1.8 | Következő autója? | MG ZT?, Jaguar X-type?? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |