Cserbenhagyásos lázadás
Szöveges ítélet
Első pillantásra tökéletes választásnak tűnt tömzsi formájával, viszonylag dinamikus (1,8 160le) motorjával, úgy cuzammen rallyautós kinézetével.
A felszereltségre nem lenne panaszom (bár a zr160-nál nem extra a fényezéssel megegyező színű félbőr sportülés, a 17" felni), meg egyébként sem vagyok luxusfüggő, úgyhogy semmit sem hiányoltam belőle. Kevéséves autóként minden elektromos motyó működött benne, ami azért klassz.
A menetteljesítményéről ódákat zengett az előző tulaj, a tesztekben is jókat írtak róla, de amikor kipróbáltam, valamiért nem estem hanyatt tőle, éppen csak kicsit volt morcosabb mint a ´91-es CRX-em (1,6 SOHC 108 le). Ezt betudtam a nagyobb tömegnek, de azért később, hosszabb úton kiderült, magasabb sebességtartományban tényleg haladósabb.
Minden szép és jó volt mindaddig, míg a tulajdonlásom harmadik (3!) hetében, egy hazaút alkalmával mindenféle hibajelzés nélkül (elég kétségbeesetten fürkésztem a műszerfalat, de minden normális volt) elkezdett elfogyni a nyomaték a motorból, meg valami cicergést hallottam a gázpedál felől. Természetesen megálltam amint tudtam, ezzel együtt le is robbantam gyakorlatilag. Utóbb kiderült, valami vízcső tört el. Az egy hónaposra nyúló szerelési procedúra alatt fény derült rá, hogy a rövid idő alatt hűtés híján megfőtt kicsit a motor, így egy százasom bánta a malőrt.
Egy hónap múlva kaptam vissza az autót, örültem is neki erősen, használtam is örömmel, míg másfél héttel a javítás után(!) vidék-budapest közt félúton meg kellett állnom, mert a vízhőfok-mérő ezerrel kúszott felfelé.
Rövid vizsgálódás után megállapítottam, hogy ismét folyik a hűtővíz a kocsiból, ezúttal nem ugyanabból a csőből, hanem egy másikból. (Időközben kiviláglott, hogy a tudatlanságom okán vizcsőnek gondolt folyásforrás valójában vizpumpa...)
(A történet pikantériájához egy kis adalék: egy jófej srác húzott be 40 kilométeren keresztül Pestig egy rozzant Zsigulival, ami full gázzal 70-et ment. Kicsit sem égtem.)
Mostanra az autó megszereltetett, két hete megyek vele hiba nélkül, lassan esedékes lesz az újabb elakadás valami kinos helyen... :s
Szóval: egy hónap használat alatt a második lerobbanásnál tartok, amit azért nem viselek olyan jól.
A legkevésbé sem szoktam széthajtani az autót, (a változó szelepvezérlés is talán kétszer váltott mióta használom), és különben is, miért kell négy év alatt elöregednie egy nem mozgó alkatrésznek? Nem vagyok mérnök, de a 17 éves Hondán valamiért meg tudták csinálni, hogy ami csak úgy oda volt rakva, az úgy maradt. :(
Angol autót soha többé.
Hibalista
- -Vízcső (angliából kellett rendelni, 27k lett az ára, és ezer év alatt jött meg)
- -Vízpumpa (ez kevéssé problémás dolog, magam nem értem miért, ráadásul drága sem volt (~10k))
Ide hordtam szervizbe
Bp. Maglódi Út 6.
Korrekt volt az ember nagyon, gyorsan, és véleményem szerint rendes áron dolgozik. Maradok.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | CRX Si | Következő autója? | Honda vagy BMW |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |