A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » X (2017)

X 350d 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pickup, de több annál!

Szöveges ítélet

Olvastam itt az oldalon, hogy legalább az első olajcserét várjam meg a vélemény nyilvánítással, nos ez még nem történt meg, viszont aki esetleges drága pickup leendő vásárlója -mint én is voltam- és hezitál -mint én is tettem- annak egy kis szösszenet a döntés elősegítéséhez.
Szóval 1 hónapja vettem át az X350d-met a szalonból. Kicsit lassan érkezett meg, természetesen csúszott is a szállítás ahogy ez a mai felgyorsult világban rendre szokott lenni!?!?!? Igaz, hogy egyedi szín választásom volt, axinit bronz, illetve a legdrágább mogyoró barna bőr belső, valamint a legmagasabb Power felszereltséget megfejelve majdnem minden elérhető extrát kértem bele és ilyen konfiguráció nem volt legyártott készleten. Hogy miért ezt választottam? Pickup kellett. Vannak régiek de olyan kellet ami személyautót is kivált, méghozzá nem is rossz limuzint mondjuk, mert előtte olyanok voltak. Platót használom a mindennapos munkálatokhoz, na nem zúzottkövet ganajat téglát búzát hordok rajta, se nem az elejtett vaddisznókat, de szerszámokat eszközöket alkatrészeket igen, továbbá ami ettől talán még fontosabb ugye, ez egy tgk, minden előnyével ami a könyvelésteknikát illeti és minden hátrányával ami egy pickupban fennállhat esetleg egy komfortos személyautóhoz képest. De nem áll fent, és ezért lett Merci. Fő szempont volt, hogy nagy motoros legyen a szeker, mert amúgy e jogsimmal trélerezek is rendszeresen -nem ukrán halálszerelvényes vagyok az M3-on- de húznom kell komolyabb súlyokat. A V6-os motor 258 lova és 550Nm-e az nagyon lazán viszi akkor is magát ha a 3,5 tonnás vontatási terhelhetőséget kb ki is használom, igaz csak egyszer húztam ekkora súlyt vele, már túl voltam az első 2000km-en amit javasolt a szalon, hogy addig nagyot ne vontassak vele. Szóval motor rendben van abszolút, viszont ott volt még a 3.2 ranger illetve a 3.0 amarok nagymotoros társai neki. Következő és egyben kört bezáró szempont pedig a hátsó rugózás kérdése volt, merthogy NEM szerettem volna laprúgót. Innentől kezdve csak az X marad. Új navara is spirál rugós hátul, csak abban a 2.3-as motoron kívül nincsen más, nagyon jól megy az is, próbáltam de mint írtam, nagy motorral akartam venni. Visszatérve futóműhöz, markánsan érezni a spirálrugó egyértelmű előnyét ami a komfortot illeti, megtaláltam a számításom ezzel! Nyilván ez is elég mondhatni kemény, mert a plató terhelés itt is a tonna, hozzáteszem azt el tudom képzelni, hogy ha ilyen célú felhasználó akar venni autót, oda a laprúgó biztosan stabilabb nagy tehernél, ezt alaposan meg kell vizsgálni vásárlás előtt, bár szerintem ilyen kaliberű és vételárú autót senki sem azért vesz, hogy munkagép legyen. Tehát, a konfigurátorban komfort elnevezésű futómű tényleg az, az elejéről nem is beszélve, úszik szépen de kellően feszes a rugózás, de nem túl merev, nem pattog el kanyarban rossz úton sem, reckírozott tempó mellett sem, vizes úton sem, kijelenthető, hogy a legjobb futóművet faragta alá Mercedes a pickupok között! Tartósságát majd 4-5évesen meglátjuk, addig 200ezer biztosan beleszalad, most kerek 1 hónap alatt az 5000km rögtön belefutott pedig nem is voltam el itthonról messzire, szokásos köreimet járom vele. Tovább megyek. A nagy motor vehemensen repíti az amúgy nagy és nehéz (2300kg) karosszériát, meglepő dinamikával bír ha odalép az ember neki főleg ha át van sport üzemmódra váltva. Nagy sebességnél is kilő, komoly teljesítményű hétköznapi autók sebességével, gyorsulásával bír és szerintem ez még csak jobb lesz ha nem 5 hanem mondjuk 50ezer lesz benne majd egy év múlva, addigra még jobban beszalad a motorja majd neki. Váltója jól kapcsol, bár nem a legújabb fejlesztés, azt nem lehet kérni bele, így a 7 gangos bevállt merci váltó van alá rakva, azt mondják ez bírja a strapát, bírja a vontatást és gyönyörűen lövöldözi fel le a sebességeket, ügyesen gyorsan finoman, örülök neki mert jó érzés használni. Nem túl hosszú de nem is rövid a 7. fokozat, 2500-as motor fordulatnál 150-el megy, 3000-nél pedig kb 180-al. Ja igen, a 350-esek állandó összkerekesek, míg a kis motoros alapból hátsó hajtású csak, ez nagyon jó mert előtte is volt awd-s személyautóm, a legjobb stabilitást ez eredményezi télen is illetve rossz vezetési körülmények mellett is. A jó haladásból viszont meg is kell állni, végre jó fékeket raktak egy pickupra, mert ezzel meg lehet állni, határozott markáns fékhatás van, ami kellő fékerővel is rendelkezik akár komoly vontatmány esetén is, előtte kicsit féltem, hogy ehhez a motorhoz nem lesz lekövetve a fékrendszer, de ebben is kellemeset csalódtam. Karosszériára vissza térve csendes, pickupok között ebben is az élen jár, mondják rosszmájúak, hogy ez csak egy drága navara, de nem, nagyon nem. Annak örülök, hogy navara koncepciójára épül mert így már az alapok is rendben vannak ahol is fordítottak figyelmet és fejlesztést a további lehetőségekre, gondolok itt pl a sokkal több szigetelésre, ami egy spontán próbakör után is egyből érződik, a Merci csendesebb és nem csak azért mert a V6-os motor símábban kultúráltabban jár, hanem egyéb menetzaj is jobban ki lett zárva az utastérből. Továbbá hogyis mondjam kicsit nyers de lényegét tekintve nagyon jó megoldás, hogy marhára vastagon le van alváz védőzve gyárilag az autó, de úgy igazán betyárosan mint mikor régi autót magadnak jó vastagon plussz még egy dobozzal ráfújva csinálod hogy sokáig tartson hehe
Kabin anyaghasználata rendben van, a műszerfal függőleges részén lehettek volna kicsit kreatívabbak a tervezők, anyaghasználatban is, de a felső része, a kormány, az ajtók és nem beszélve a fotelekről, azok nagyon prémium anyagokból vannak felépítve, drága, de megéri ha ott van az ember a vásárlás küszöbén. Igazából munkát tekintve ezeknek nem sok jelentősége van, és nem vagyok egy autóbuzi se, de azért annak kialakult igények elvárások, továbbá a folyamatos leterheltség mellett szabad időm kb nincsen, így legalább a mindennapok kihívásait legalább olyan környezetben töltsem el azt gondoltam, ami egyrészt minden beszálláskor teccést vált ki belőlem és jóérzést és kicsit kibillenti a stresszelt gondolatmenetemet a holtpontról. Ebből a szemszögből üzenem, ami egy pillanatra is felmerül az emberben gondolat szinten, hogy milenne ha volna benne, azt rögtön gondolkodás nélkül bele kell választani. Így voltam pl a fekete tető kárpittal, mondták, hogy persze jó mert nem koszolódik ami logikus persze, de nem koszolni akarom én, hanem az teccik, amolyan bunkeres biztonság érzetet kelt bennem, nagyon utálnám magamat ha nem kértem volna bele. Egyedül a nagyon drága valós idejű command online navigációt nem vettem meg bele az okostelefonok és a waze világában, "csak" a gramin navigációt, amin annyi látszik, hogy picit kisebb az a tablet szerű kijelző a műszerfalon, egyébként meg teljesen valós idejű navigálást produkál és ezt nem is értem, írja, hogy x száz méter múlva torlódás lesz, vagy útjavítás van éppen, de ezt múltkor pl Debrecenben járva egy 2 négyzetméteres felásásra az út szélén is jelezte, meg pályán a dugókat torlódásokat mindent mutat szóval nemtudom, hogy elcseszték e és kaptam bele olyat is amit nem kértem, vagy ez alapból ilyen, csak akkor milyen lehet az amikor kiválasztod az említett cuccot a listáról!?!?!?!? lehet csak többet kell fizetni hehe
Fotelek nagyon jók, derék és hát fájós vagyok sajnos, de ebben lehet utazni kényelmesen, nem hozza ki a bajaimat, hanem inkább leplezi azokat, magyarul kényelmes nagyon, igaz azt nem értem ha már elől mindkét ülés elektromos állítású, egy memória gombot miért nem lehetett rá tenni, mert ez a fullos ülés amúgy, de memóriás nem érhető el belőle. Nem gond, csak nem értem az üzletpolitikát, az okés, hogy hírből sem teszik bele azokat az extrákat mint egy GLE-be mondjuk, de manapság ez szerintem már nem extra kategóriába sorolandó tétel lenne azt gondolom...
Sáv elhagyás figyelmeztető rendszer, ütközést elhárító vészfékezést jelző figyelő rendszer, 360 fokos kamera, esőszenzor, led fényszórók, keyless go van minden, és olyan rádió is ami nemcsak a szlovák adást fogja, hanem minden hazai jó frekvenciát szinte bárhol, ami itt nálunk nagy szó és első autó életemben ami ezt tudja, ezért extrának sorolom hehe
Végezetül néhány fogyasztási adat, ami a megtett kb 5000 vegyes km alatt, illetve két hétig nálam lévő ugyanilyen tesztautó használata(kb 3000km) során mutatkozott: úgy átlagban 10 literből közlekedek a kocsival. Ez jó. Sőt. Igazából a kisebb fele ekkora teljesítményűek is ennyiből járnak helyközel, és abszolút nem spórolósan közlekedek, dinamikus, átlagtól gyorsabb közlekedési jelleggel. Volt mikor családdal minden sebességet betartva -najó 100 volt az a 90- 200km-es utat 7,6-ból tettem meg, de amúgy városba is bemenve araszolva, földúton is el-el járva, úton előzgetve haladva, az van amit fentebb írtam. A nagy átlag mérőt kb 100km-es korában nulláztam le azóta nem nyúltam hozzá, ebben benne van kb 1000km utánfutós menet meg 4000 mindenféle, így 9,7 l/100km átlagot ír, a többi adatot pedig a napi számláló alapján írtam. Kúton vissza tankolva deci pontosan az jön ki mint amit mutat szóval mérvadóak a kiírt értékek. Pályán 140-es tempónál is 10 literből lehet vele utazni. Ettől többet akkor eszik ha barom módjára taposod neki, vagy városban közlekedsz, vagy sok a földesút benne, illetve mikor nagy súlyt vontattam is 11 literre jött ki az átlag.
Ezek szerintem teljesen jó értékek, igazából a kereskedő is ilyesmiket mondott, nem akartak becsapni a 6 literes dumákkal hehe Hozzáteszem ráálltam a Maxmotion dieselre, mert valósan, mérhetően kb 1 literrel kevesebbet eszik belőle az autó, minta helyi sima alap gázolajból! Ezt rögtön látom a kijelzőn 50 km megtétele után, hogy a 9-10 közötti átlagos kijelzett értékek 10-11 közé kerülnek és ha sima alap anyaggal tankoltam tele annyival kevesebb futásra is volt elég, korábban más autómnál nem nagyon vettem észre ilyet, itt igen. Adblue-t szerencsére nagyon ritkán kellessz tankolni bele, 5000km után háromnegyedig van a tartálya és igazából amikor trélereztem akkor ment lejjebb, szóló használat mellett keveset kér belőle, más márkáknál intenzíven önteni kell bele az anyagot ahogy hallom gazda társaimtól, ismerőseimtől.
Fogok még írni később róla, ezt most tényleg csak előzetesben leendő vásárlóknak írtam, összegezve csak ajánlani tudom, nem érzek semmilyen negatívumot vele kapcsolatban, megint ezt venném, remélem évek múlva is ez marad a véleményem és akkor boldog leszek. Hogy megéri e az árát? Nézőpont kérdése, objektíven tekintve a vételárra nem, mert szigorúan sarkallatosan nézve a dolgokat jelentősen olcsóbban lehet "ilyet" venni más márkából, de amúgy meg mégsem, mert egyik márka sem tud ilyet adni neked az a helyzet és ez nekem fontos volt mármint az a plussz amit kaptam ennek a vásárlásával, így megérte!

Hibalista

- Minden jó

Ide hordtam szervizbe

MBM Autó Miskolc

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? e60 530d Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz X 2017

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)