Vito 108CDI Nem egyszerűen ipari hulladék!
Szöveges ítélet
1999 évjárat.Az 1-es porlasztónál kifújt a drága amikor megvettem.Az előző fakezű szerelő beletépte a porlasztó lefogató csavart és eszkábált valami laposvasból leszorító szerkezetet amit az alumínium szelepfedélhez rögzített.A lényeg hogy megcsináltam.Leszakadt kipufogó,műszaki nélkül,kopogó futóművel.Ezek elkészültek.Friss műszaki került rá.Világított az izzító visszajelző ami a hibás gyertyára vagy izzító elektronikára utal.Nekikezdtem az izzító kiméréséhez és a négyből 1 db. volt jó.Gondoltam kitekerem és rendelek bele 4 újat.A második kivételével mind beleszakadt a hengerfejbe.Ezután egy specialista 30Ezresért kifúrta őket és bekerültek az újak.Az indítás után kiderült hogy az elektronika is rossz ,nem volt mit tenni vettem bele 15Ezerért egy bontottat.Ha már összeált gondoltam kicsit jó lenne erősíteni a gépen mert ennek a kaszninak a 82Lovacska kevés.40Ezerért átírták a motorvezérlőt egy 148 lovas programmal.Ment az autó mint a veszett fene.Mire hazaértem 25Km-ről már füstölt a motortér.Ráfolyt valahonnan az olaj a turbóra.Sebaj, lemostam a motort és büszkén kocsikáztam az autóval Kb.5 kilométert és már meg is szólalt a turbó.Átmentem a szakihoz és az nem akart elkeseríteni de mondta hogy csere lesz.Vettem egy jó állapotú bontott turbót aminek 2 nap a kicserélési ideje hogy az ég rohasztaná rá az eget!
Nagy
nehezen sikerült.Ismét lemostam a motorteret .Kitolattam az udvarról akkor elkezdett kifújni a 2-es porlasztónál.Autóval vissza,és megcsináltam.Elindultam vele egy szomszéd városba (20Km.) félúton már halottam hogy ismét kifúj.Na hogy szakadna meg! Megálltam és láttam hogy most a 3-as hengernél fúj ki.Hazaérve megcsináltam.Utána összerakom ,indítózok ,ismét kifúj!Most a 4-es hengernél.Elkészült az is.El kellett mennem vele Budapestről Nyírbátorba gondoltam hátha kibírja.Az olaj folyamatosan összecsapta a szelepfedelet és folyt rá mindenre menetközben.Nem volt vészes így tovább mentem de mintha valami más csöpögne az autóból.Indításnál valami furcsa hangot adott és pár másodperc múlva elhallgatott.Gondoltam a hosszbordás szíj biztosan kopott, de majd kicserélem.Nyírbátorban már jelentős tócsa volt alatta amikor megálltam 5 percre de nem láttam hogy mi csöpög.Jött a találgatás és kiderült hogy a vízpumpa tövénél csöpög.Mikor indultam hazafelé feltöltöttem folyadékkal és menetközben figyeltem a szintet de hazahozott gond nélkül.Ma nekifogtam a vízpumpa cseréhez de inkább bele kelet volna engednem a dunába szerelés helyett!Szerelhetetlen gusztustalan szemétláda autó amit nem kívánok még az ellenségeimnek sem!Ha elkészül rögtön eladom és inkább csövezek az 1.9D T4 transporteremmel és nem számít hogy hangos,erőtlen de legalább megbízható és gond nélkül elvisz bármikor bárhova folyamatom gyomorgörcs nélkül 6Literes fogyasztással.!Ami fontos.Remélem sikerült elvenni a kedveteket ettől a szeméttől!Üdv Mindenkinek!
Hibalista
- Izzító gyertyák:19Ezer a 4 darab. - Izzító elektronika:15Ezer(Bontott) - Alsó talpas gömbfej:8Ezer x2 - Stabilizátor kitámasztó:4,5Ezer x2 - Lámpaüveg :2.5Ezer - Turbó(bontott)65Ezer - Vízpumpa:18.5Ezer - Hosszbordás szíj:5,6Ezer
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 224000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | T4 Transporter 1.9D | Következő autója? | T4 Transporter 1.9D |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (2.1/10) |
