Hol járt, hol nem járt
Szöveges ítélet
Kék volt. Tetszett. Megvettük.
Nyáron indult, 5 fok alatt nyöszörgött vagy elindult vagy nem. Akksi nem bírt ki 1 normál indítózást. Szervíz: akku rossz. Bosch silver bele, 2 hónap után ugyanaz a hiba. Szervíz nem talált semmit. 2x nézték át. Elektronikai gurut kerestem, 2 hét után rájött, hogy a komfort modult vezérlő chip hidegben hibásan müködik, folyamatosan fűti a zárakat, a diesel előmelegítést bekapcsolja. Az akku folyamatosan deficites volt töltésre. A generátor 12.8 V töltőárammal probálta tölteni az akkut. A kettő sok volt szegény akksiknak. Feszültségvezérlő csere után 13.8 V töltőárammal muzsikál. Szervíztől kérdeztük, mennyi a komfortmodul ára és mikorra lesz meg? kérdés: hol találtunk ilyet a Vitoban? khm, csodálkoztam. Németországból a bontott 1 héten belül itt volt az ár 1/5 részéért.
Apró rozsdafoltokat vettem észre rajta, festő srác átfujta 80eFt-ból, de közölte, hogy az a szerencse, hogy 25 év kell az alváz átrohadásához.
Indításnál kijelezte az izzítógyertyákat. Eredeti gyáriakat vettem. Bementem 1eztetni a szervízzel, mikor vihetem. Megmondták. Meg azt is, hogy ha beleszakad a 4-ből 1 v 2 akkor ne aggodjak a hengerfejet leveszik, kifúrják és visszatömítik. Kiét? kérdeztem. Hát az Ön Vitóját! Azt ugyan nem fiúk, az egész szekérben a motor ér valamit, ne csesszük el egy sima gyertyacserével. Maszek szerelőhöz odagurultam, meleg motornál 15 perc alatt kicserélte törés, szakadás, furás, hengerfejezés nelkül a 4 gyertyát.
Télen a fűtőmotor beállt. Azt hittem belefagyok. Csere csak 40eft volt a motor. Utána az állófűtés nem indult. Gyújtó gyertya elégett. Újabb szervíz.
Kisfiammal este 7kor parkolóból simán nem indultunk haza. Akku már jó, töltőáram ok. Bikázásra semmi. Autóklub kijött, ez nem akku, önindító. Belökni nem lehet mert automata. Probálgassuk. 15-19 körül beindult. Szervíz. Az önindító relé érintkezői elégtek. Csere, azóta legalább pörgösen indult. Gondoltam 2 hétig jó lesz.
Tévedtem.
M1 pályán 140-nél simán lassulok. a váltó próbálja az ideális fokozatot megtalálni, de nem sikerül, nem húz. 3000/ford. fölé sehogy sem megy. Egyből a szervízbe megyek vele, lassan törzskedvezményt kérek ennyi javítás után. Diagnosztika. A fényszóró állító vákumkapcsoló kiment, elereszti a vákumot és a turbókapcsoló, ami szintén vákumra kapcsolna nem érzékeli emiatt, hogy ráadhatná már a feltöltést. Ki az a szellemileg visszamaradott, retardált hülye aki közös körre tervezi a turbó és a fényszoró vákumkapcsolóját?
Cseréig ne kapcsolgassam a magasságállítást, mert 3-as állásban van turbóm. Remek.
Amikor megy akkor imádni való, 160 nem gond a dieselnek, erő van benne.
De mikor megy?
Van 1 Mazda6 és 1 Nissan Micra is, amiket megtakarítok rajtuk a merci megeszi simán.
A srácaim szeretik, de mégegyszer mercit? Nyereményként és utána gyorsan elcserélem.
Hibalista
- első lámpabúra törés
- komfort chip
- generátor töltőáram szabályozás
- önindító érintkező elégett 82.000 km után?
- vákumkapcsoló rossz nem volt turbóm
- rozsdafolt 3 évesen
- izzítógyertya 60000 km
Ide hordtam szervizbe
Autóközpont Rt. Győr
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 42000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Mazda CX7 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
