A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Viano (2004-2010)

Viano Vito 115 CDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Személyautók a visszapillantó tükörben...

Szöveges ítélet

Elérkezett az idő, hogy én is megosszam eddig szerzett tapasztalataimat kedvenc autómmal kapcsolatban.
Ezen a héten járt az autó először szervizben ("30.000-es szerviz") - közel 34.000 km-t mentem eddig vele. Cseréltek olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt, levegőszűrőt. A kedves szervizes kolléga szerint az üzemanyagszűrő kibírja a következő szervizig - úgy döntöttem, hogy elhiszem neki, és nem cseréltettem ki. Bízom benne, hogy mert OMV Premium Dízelt tankolok bele, csak nem olyan mocskos, mint esetleg más gyártok üzemanyagai. Az üzemanyagról még mesélek...

Ez az olajcserés projekt bruttó 45.000,- Ft-omba került - szerintem ez egyáltalán nem sok. Kilométerenként ez kb. bruttó 1.3,- Ft. Összehasonlítva a máig meglévő Peugeot Partnermmel, amit 10.000-enként viszek olajcserére, alkalmanként 18-20.000-ért. A Vito olajcseréje olcsóbb is, és nem mellékesen megjegyezve összahasonlíthatatlan a két autó teljesítménye...
Hogy mondjak valami negatív dolgot is: egy-két hónapja elkezdtek érdekes hangokat adni az ablakemelők - mintha feszültek volna, vagy mi... ezeket kicseréltettem... aztán nagyjából ennyi, ami negatívum felmerült ezidáig.

Az élményekről: fantasztikusan megy! Kézi váltós modell, ami nekem van. Teherautóhoz mérten minden földi jóval el van látva; Long, 150LE, tempomat, parktronic, fűtött külső tükör, meg az összes biztonsági (´3 betűs´) cucc.
Mondjuk a könyvben leírt 10 másodperces gyorsulást 100 km-es sebességre még nem sikerült kihoznom belőle, de olyan 12 másodpercet már igen!:) Most, hogy új szűrők vannak benne, teszek egy következő kísérletet!

Menet tulajdonságok: a méretéhez képest, szerintem nagyon gyorsul, és nagyon megy. A végsebességet még nem próbáltam ki, nem is igazán vagyok rá kíváncsi. Úgy 160-170-nel járok vele, nagyon lazán nyújtja ezt a sebességet. 180-nál, 4000-es fordulaton jár a motor, igazán hosszan ebben a tartományban még nem használtam, de szerintem minden gond nélkül viszi... A 170 km/órás tartományt azonban gyakran használom, mind üresen, mind terhelten (400-600 kg).
Az úttartása, stabilitása kiváló - terhelten még jobb, mint üresen. A fékek fantasztikusak és az ESP is remekül, szinte észrevétlenül dolgozik. Hegyi utakon, valamint nedves útburkolaton, kanyarokban teszteltem. Egy alkalommal előfordult, hogy igazán nagyon kellett fékeznem, kb. 80-ról úgy 10-re, és minden gond nélkül lassíttották a fékek az autót - mondjuk mindez egyenes szakaszon történt, továbbá a raktér is üres volt...:)
Összefoglalva: az autó által nyújtott biztonságról csak pozitív tapasztalatokat tudok mondani.

Fogyasztás: megrögzött ´OMV dízelt tankoló´ vagyok. Mikor megvásároltam az autót, normál Sprint dízelt tankoltam bele egy ideig. Ezzel 80-100-as tempóval autózva volt olyan is, hogy 7,5-öt fogyasztott - ezt az első 2-3000 km-en mértem, amíg nem hajtottam. Aztán volt olyan is, hogy egy egész tanknyi üzemanyagot 160-170-nel autózva, klíma bekapcsolva, úton a horvát tengerpartra, 11 litert fogyasztott, ami kb. 600-650 km-re volt elegendő.
Sprint dízellel az átlag fogyasztás 9,5-9,7 liter/100km körül állt be. Ez kb. 750-780 km-re elég, aminek kb. a fele Budapest, a másik fele meg autópálya/országút, 140-170-nel.
Aztán egy alkalommal kipróbáltam az OMV Premium dízelét, mégis mennyivel jobb az az üzemanyag, ha már 30 forinttal drágább, mint a normál.
Tapasztalat: a Premium üzemanyag szerintem nem nyújt nagyobb teljesítményt, azonban a fogyasztásban megjelenik a pozitív eredménye.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ezzel a Premium üzemanyaggal, ugyanolyan hajtás mellett az átlagfogyasztásom kb. 8,3-8,7 között mozog, üzemanyag minőségtől függően.

Összefoglalva:
2 az 1-ben megoldást kerestem. A Vito 115-ös olyan teherautó, amely személyautós komforttal és személyautókat megszégyenítő menettulajdonságokkal rendelkezik.

Hibalista

- mindkét ablakemelőt kicseréltettem

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Partner Következő autója? Viano V6 3.0
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Viano 2004 (2004)

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)