Luxus a köbön
Szöveges ítélet
Az én autóm automata melyet azért választottam, mert menettulajdonságai sokkal jobbak mint a kézi váltósé! A váltó tökéletesen eggyütt működik a vezetővel, kitalálja a gondolatait, kár kihagyni, talán a legjobb extra, noha az egyik legdrágább is!
Mért adat: 11 mp/100 km/óra! Sokszor meglepödnek a kompakt autók tulajdonaosai 1600 cm3-ig, amikor úgy gondolják a piros lámpánál hogy "majd beállok a teherautó elé".
Az ülések mozgatása, ki-be szerelése szinte lehetetlen, vagy minimum 10 évig kell bodyzni napi 3 órát egy nap!
Egy szimpla ülés kb. 35 kg-t nyom, egy dupla ülés kb 50 kg-t, az ülés visszaszerelésénél szinte biztos a kárpitok leamortizálása. Egyszer lemértem hogy 5 ülésesről 7 ülésesre egyedül 1 óra alatt sikerült átalakítani az autót.
A fekvőrendörökön nagyott dobbantó nehéz acél kerekek ellensúlyozását, ezek könnyüfém kerekekre való kicserélésével oldottam meg. A parktronic városi közlekedésnél kihagyhatatlan, nagyon kellemes segítség, a "fekete üvegezés" nyáron a napon hagyott autónál is "kellemes klímát" teremt az utastérben!
Elözö autóm egy VITO volt ("szivatós nagydarab lomha sz.r"- címmel a népitéletben már írtam róla), mely megbízhatatlanságával , teherautós menettulajdonságóval okozott kellemetlen napokat. Ezt az autót mintha nem is ugyanott gyártották volna, kidolgozásával, menettulajdonságával, megbízhatóságával ég és föld a különbség a kettö között!
Ami még érdekes:nyáron klímázva (hátsó klíma is van) fogyasztása városban 10-11 liter, télen felmehet 14-15 literre is, ez kicsit sok szerintem !
Autópályán 140 km/h nál 9 liter!!! ez szerintem nem kifogásolható !
Hibalista
- Néhány gyárilag csálén beállított elem (lámpa, ajtó, motorháztető), mellyel a szervíz sem tud mit kezdeni néhány óra alatt, csak annyit sikerült elérni hogy most másképpen áll csálén, sebaj akadt olyan aki értett is hozzá.
- 1-2 szilent
- ******************** Uj fejezet 2006. októbere ********************
- Még mindig jó!! Ez meglep a Vitóm után. Cserélték az első és hátsó fékbetétet 50.000 Km-nél. Az első emblémát cserélték, mert mint már megszokhattuk pereg a festék.A gumik (nem C-s -a gyári téli C-s jól bírja) csak 15000-20000 km-t mennek el ez meglepő, főleg az első fogy nagyon gyorsan, az ülések nem lettek könnyebbek, én lettem rutinosabb, három embernek már nem is olyan nehéz. A fogyasztás nyáron városban óvatosan már csak 10 liter, de télen szerintem felmegy majd 13-ra is.
- ******************** Uj fejezet 2007 február ********************
- Voltam szervízbe (60.000) km-es 105.000 Ft!!!. A futóművet már decemberben is javítatttam (még garanciában), most már viszont nincs garancia és a futómű nem bírja a magyar utakat, ahogy elnézem mindeg lesz néhány szilent amire rá lehet fogni, hogy ezt még nem cserélték, megvásárlása óta kb 8 szilentet cseréltek. Mennyi van még egy futóműben??? Szerencsére a szilentek ára jutányos 3-8 ezer Ft. A fogyasztás viszont hála a meleg időnek megmaradt kb 10,5-11 liter között. Ami érdekes hogy a Hunyadi úton most hogy már nem garanciális az autó pillanatok alatt végeztek. Mennyivel jobb lett volna ha ezt a munkatempót tudták volna hozni a garanciális szervízeknél is.
- ************ 2009. július (még újabb fejezet) ******************
- most 117000 km még mindig jó :)
- amit azóta cseréltek (féktárcsa+betét 95000 km-nél)
- Generátor-t 3X garanciában, mivel ráfolyt valami szerintük, szerintem a szivárgó gázolajszűrőtől a csöveken át ráfolyó gázolaj ette meg, de a csövet, mivel ők nem tudták tisztességesen megcsinálni ezért egy másik szakszervízben javították meg. Egyszer pedig a főtengely jeladója szivatott meg, ez abban jelentkezett hogy melegen sokszor nem indult újra, csak 2-3 perc múlva., Persze a merci jelvényről már kopik megint a festék :(
- Cserélték kb 70 ezernél a jobb oldali stabilizátor pálcát, 110 ezernél a bal oldalit is.
- 106 ezernél voltam a 120 ezres szervízt megcsináltatni, váltó olaj cserével együtt 117.000 Ft volt
- 110.000 km-nél eltört a kipufogó csöve, de 5000 Ft-ért megcsinálták, azóta jó (valószinü a kitünő Bp-i utak és a nálunk lévő földutak okozták!
- Az üléscsere már rutinosan meg, megvan 5-10 perc alatt, de ehhez el kellet hogy teljen 4 év!!
-
Ide hordtam szervizbe
Hunyadi János út - a "kettőóraalattmegjavítjuk" nem megy, négy órát mininum ott vagyok egy olajcserénél is, akkor meg minek ez a garancia???
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 117000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | VITO 110D | Következő autója? | az még messze van ! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
