A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Vaneo (2002)

Vaneo 170 CDI Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mercédesznek látszó tárgy

Szöveges ítélet

Az első és legfontosabb, hogy ez az autó NEM Mercedes. Ez egy Mercedes-jellel ellátott valami. Erre nem magamtól jöttem rá, Mercedes szervizben mondták, miután sokadszorra töltöttem el náluk sok időt és költöttem el sok pénzt. Tehát ha valaki Mercedes-re vágyik, ne vegyen Vaneot (se, de lehetne sorolni, hogy még mit ne...)!
Akkor miért vettem meg? Mert megtetszett. Egyterű kocsi 1 milláért, látszatra jó állapotban. Automata váltóval. Óriási beltér, amiben két ember kényelmesen aludhat is. És látszólag Mercedes, amikkel számos barátom rohangál, többnyire minden gond nélkül.
Megnéztem az alkatrész árakat és egy fentartható autónak látszott.
Váci úton vettem abban a kereskedésben, ahol üveget is javítanak. A megyeri út tövében. Természetesen udvariasak voltak, de sok mindent elhallgattak. Kérdésemre például, hogy az autó mióta áll náluk a válasz az volt, hogy pár hete. Ezzel szemben nyáron téli gumi volt rajta és 100 kilométer alatt elette a fékbetétet és a tárcsákat is, mert be volt rohadva az összes munkahenger. Mert legalább fél évet állt egy helyben, állapította meg a szerelő, aki javította.
Az autóban az összes belső világitó test ki volt buherálva. Ezeket visszatettem, de folyamatosan világítottak, mert a jobb tolóajtóban rosz volt az érzékelő. Megcsináltattam, ezután volt belső világítás. Ami néha, főleg kanyarokban ki-kigyulladt. Két hetente dözspapírral megdörzsöltem az érzékelőket és két hétig megint jó volt.
Az autó tankolásánál folyamatosan fogni kellett a pisztolyt, mert ha az ember teljesen ráeresztette, akkor felhabzott az üzemanyag és lekattant a pisztoly. Egy tankolás nagyjából 20 percig tartott, mire telecsöpögtettem a tankot. Mivel evett 7,5 litert, elég gyakran kellett a kútra járni.
Alig mentem vele 300 kilométert, kinyiffantak a porlasztócsúcsok. Nyáron, természetesen, amikor mindenki szabadságon van. 5 azaz öt hétig volt szervizben, mire sikerült megcsinálni. Egész nyáron kocsi nélkül voltunk. A porlasztócsúcsokat felújították, összesen 150 ezresért. A nyaralásra szánt pénz ezzel el is ment. Ezután néha még háromhengerezett az autó, de ez valószínűleg a légtömegmérő hibája miatt volt. Amikor azt kicseréltettem a háromhengerezés megszűnt.
Az M7-esen haladva megszólalt a riasztó és nem is hallgatott el addig, amíg le nem vettem az akkusarut. Utána pár napig nem szólalt meg, majd újra és ekkor már az akkusaru levételével sem hagyta abba, ahogy visszahelyeztem, újra vinnyogott. Szerelő 40 ezresért kikötötte.
A műszerfalban a fele rizsszem-égő nem működött, ezeket kicseréltem, de havonta egy-egy ki-kiment, így végül már csukott szemmel is ment a művelet.
A kürt rossz volt, lecseréltem.
A Velencei tónál megállt a turbó. Amikor leállítottam a motort, újraindult, de az első gyorsításnál megint letiltott. Nagyjából 2 hónapig tartott, mire találtam egy olyan szerelőt, aki 2 nap buherálással rájött, hogy egy 20 centis, 250 forintos cső van eldurranva, ezért a turbónyomás jeladó hibája miatt tilt le a kocsi. Kicserélte, ment, 2 hónap idegeskedés vége.
2 hét múlva az automata váltó hibát jelzett. Pont akkor, amikor kihoztam a szentendrei merciszervizből váltó olajcsere és szűrőcsere után. Véletlen egybeesés, hogy pont ekkor ment tönkre a kulissza, azaz a váltókar jeladója. Független szervizben kiolvasták a hibát, 50 ezresért megcsinálták és bele is tették. A Pappas szervizt is próbáltam hívni elkeseredésemben, de vagy fel sem vették, vagy ide-oda kapcsolgattak. Így feladtam és máshol javítattam meg. A nyarat kibírta, ősszel a váltó oldalán ment tönkre az elektronika. Ezt már nem csináltattam meg, váltóhibásan eladtam a kocsit.
Amikor jött a vevő, be akartam indítani, de az akksi teljesen tönkrement, így utoljára még vehettem bele egy újat.
Összegezve: 1 év alatt félmilliót költöttem rá és egy percig sem volt teljesen kifogástalan. Folyamatosan füstölt, mint a pokol és hiába cseréltettem ki az össze jeladót, a füstölés soha nem szűnt meg, és egy ideje füst bejött az utastérbe is. A motor rém gyenge volt ehhez a kasznihoz, az automata váltó miatt viszont sokat evett.
Utáltam, soha többet nem lesz Mercedesem. Se ilyen, se semmilyen.

Hibalista

- Komplett fékrendszer felújítás, berohadt fékmunkahengerek, kopott betétek vállas tárcsák (120.000,-), tolóajt zár és a miatta kiszedett összes beltéri izzó pótlása (25.000,-), porlasztócsúcsok (150.000,-), turbónyomás-jeladó (3.500,-), légtömegmérő (43.000,-), léghőmérséklet-jeladó (15.000,-), autómata váltó kulissza (60.000,-), automata váltó motoroldali elektronika (170.000,-), riasztó (40.000,-), akkumulátor (15.000,-), EGR-szelep javítás (50.000,-), első kerékcsapágyak (30.000,-), talpas csapágy (30.000,-)turbó jeladó cső (250,- de a javítás és diagnosztika 20.000,-)

Ide hordtam szervizbe

Szob Zentai magán műhely

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Szentendre merciszerviz.hu

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2004
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 111000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 407 SW Következő autója? Swift GL
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Vaneo 2002

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)