Halottaskocsi
Szöveges ítélet
Kb. egy éve vettem egy magánembertől Ócsáról. Fekete és az előző tulaj fóliáztatta, ezért a cím is. Előtte megnéztem párat, de mind kereskedésben állt, világítottak a különböző visszajelző fények, mint a karácsonyfa. Nem volt meggyőző egyik sem. Aztán megláttam ezt. Igazából a tulaj korrekt volt, megmutatott mindent. A kuplungot mondjuk nem említette, de én sem vettem észre csak később egy előzéskor tűnt fel, hogy kicsit csúszik. Ez az én birkaságom volt, bár cserekor nem tűnt agyonkopottnak a tárcsa, mindegy. Ezen kívül még a szokásosnak mondható görgősor és vízpumpa lett cserélve meg a kopó alkatrészek közül féktárcsák+betétek.
A legidegesítőbb bajom a zárral volt. A vezetőajtó és a tankajtó zárszerkezete ment tönkre. Ez már nem a vákuumos rendszer, sajnos. Szétszedtem, javíthatatlan (tele van mikrokapcsolókkal és kis modell motor működteti speciális hosszúságú tengellyel és rápréselt fogaskerékkel...), újakat kellett rendelnem 70e-ért! Vehettem volna az e-bay-ről is, de ki garantálja a bontott alkatrész jóságát... Nem volt kellemes, hogy nem tudtam bezárni a kocsit...
Amúgy hibátlan a verda. 10e-ként olajcsere, fogyasztása 6,2 körül szór, bármit teszek vele. Nem száguldozok, így e fölé még nem tudtam vinni. Megvan hozzá a szervizkönyv is, szépen irkálom bele a javításokat (ilyenekkel már nem szoktak márkaszervizbe járni:)).
A legjobban azt szeretem benne, hogy még nem tudtam olyan cuccot venni, ami nem fért bele (nappali szekrénysor kompletten, 12 zsák száraz beton). Ez csak az ötszemélyes verzió és benne van a kihúzható csomagtér tálca is, nagyon praktikus és egyedi! Modellvasutazom is, az egész terepasztal belefér mindenestül. Persze elemekre szedve.
Széltében lehetne kicsit tágasabb, mert az ülései inkább hölgyeknek valók.
A legnagyobb hátránya a típusnak, hogy ha a motoron bármi komolyabbat kell csinálni az vagy a motor kieresztésével vagy komoly szentségeléssel jár! Eddig a kuplungcserét is meg a vízpumpa cserét is meg tudták csinálni a szakemberek kiengedés nélkül, de nem volt kis szívás egyik sem. Mindkettőt végignéztem :)
Mindent egybevetve szeretem, nagyon jó a kétoldali tolóajtó (főleg gyerekkel) és unikum, valamint elegáns is egyben a két hátsó pillangóablak motoros nyitása-zárása.
Mostanában jelent meg az utódjának szánt modell Citan néven, de az már egy Renault Kangoo csillaggal az orrán. A bele is nagyon spártai, nem mercedeses, sajnos.
Így nem tudom mi lesz az utódlásával, de most jó, így még marad egy ideig.
Hibalista
- Kuplung csere (tárcsa+hidraulikus kinyomó csapágy), vízpumpa, ékszíj görgősor+szíj, zárszerkezet a vezető oldalon, illetve a tankajtónál, 4db féktárcsa, betétek
Ide hordtam szervizbe
Kuzma István, MonorTeljesen korrekt, ért a technikához és kellően felszerelt a műhely a szakszerű javításokhoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mercedes-Benz E230 (W210) | Következő autója? | Nem tudom, majd kiderül |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |