Eddigi legcsendesebb utazóautónk - és ez minden pénzt megér
Szöveges ítélet
Gyermekeim még éppen abban a korban vannak, amikor nem túl égő nekik a szülőkkel elmennyi kirándulni / nyaralni, de már eléggé méretesre megnőttek mind a négyen.
Kicsi lett tehát a Ford Galaxy mint utazóautó (még egy önmagában kispolszki-méretű tetőbox-al együtt is), és jó egy évig nézegettem a lehetőségeket. A nagycsaládos kedvezmény szimpatikus, elvégre 2,5 millió forint nem kevés pénz, de valahogy úgy elszálltak az újautó árak ebben a kategóriában (is), hogy egy év alatt gyakorlatilag elfogyasztották a kedvezményt, és még rá is tettek.
Jön tehát a használtautók mocsara, időnként a gyanús színű és állagú posványból kiemelkedő kis púpokkal (amelyek részben valódi szárazföldek, részben elsüllyedő zsombékok, részben pedig éhes krokodilok).
Az egy év jelentős része a krokodilok és zsombékok kerülgetésével telt (innen is üdvözlöm újra azt a jó nevű márkakereskedést, amelynek csinos árú tárgyalóbuszában nem volt két főelem, amiben ugyanannyi kilométer lett volna a független diagnosztika szerint).
Már majdnem feladva a keresést találtuk meg (5 kilométerre, gyakorlatilag az orrunk előtt) Rucc-ot (RCC a rendszám, a gyerekek nevezték el). Rucc egy 2015-ös V250CDI, automata váltóval, még a klasszikus OM651-es motorral és hat bőrfotellel (ez már nem ülés, ebben tespedni, terpeszkedni, tehénkedni lehet).
A független átnézés néhány kavicsfelverődésen és kopáson kívül nem talált problémát, úgyhogy szolíd alku után a Ford ment a kereskedőhöz, Rucc pedig beköltözött hozzánk.
Rucc csendes. Nagyon csendes. Miért is? Hiszen az egyetlen másik Népítélet, ami ennek írásakor fent van, nyiszorgásokra, zavaró hangokra panaszkodik. Nos, van igaza, mert a karosszéria messze nem olyan merev, mint egy E vagy S-Klasse karosszériája, meg lehet hallani, ahogy az ember felmegy srégen egy padkára vagy gödörbe megy.
Mégis eddigi legcsendesebb autónk, ugyanis megszűnt a hátsó ülések felől minden zaj. Nincs a klasszikus, gyerekkel utazó szülők idegeit kinyíró "addide-nemadom-enyém-nematiéd-hozzámért-megrúgott-mikorérünkmároda-mennyivanméghátra" hangorkán az utazás második órájától. Csak teljes csend, időnként a szendvicsek majszolásának vagy az USB-töltők bedugásának halk szöszmötölése.
Az autó mindenkinek külön fotelt és gyakorlatilag teljes privátszférát nyújt. Elképesztően kényelmes, mintha az ember (szó szerint) egy guruló nappalival menne utazni. Apa (vagy anya) elöl terelgeti a ménest (amelyik a 2,5 tonnával nagyon dícséretesen megbirkózik), hátul pedig a szembefordított üléssorok az autóban jelenleg elérhető legnagyobb kényelmet nyújtják utazáshoz.
Nyáron ennek nagy tesztje volt egy olasz út - Páduáig egy lendülettel, megállás nélkül, tankolás nélkül, egyetlen zokszó nélkül. Tankolni nem kellett (mert a sűrű forgalomban elérhető 100-110-es sebességnél 7,2-t fogyasztott), WC-re odáig nem kellett menni, más ok pedig ennél az autónál nincs a megállásra. Nincsenek elgémberedett tagok, nincsenek verekedő utódok, csak a csend és a relaxáció. (És persze a tudat, hogy ezzel olasz belvárosba bemenni egy garantált látogatás a karosszériásnál, ezért aztán minden városban a lehető legkívülebb parkolóház és onnan tömegközlekedés).
Jelenleg úgy tűnik, hogy Rucc még egy jó darabig lesz szorgalmas hurcolója kényes hátsójú családomnak.
Hibalista
- Katalizátor előtti nyomásérzékelő - mert a kábelt Jenő, a környék házi nyestje megrágta.
Ide hordtam szervizbe
Pulai Autószerviz Győr
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Galaxy | Következő autója? | EQV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
