Vitó testvér
Szöveges ítélet
Az autót 2007-ben vásároltuk óra szerint 121ezer km-el. Persze már akkor sejteni lehetett hogy ez nem valós adat. Három dolog keserítette meg az életünket folyamatosan. Az egyik a porlasztók. Egy idő után a porlasztók alatt lévő réztömítés átenged, és fekete kátrányszerű anyaggal képes beterítení az egész hengerfejet. Ilyenkor a vezetőfülkében is érezhető "kátrányszag" jelzi hogy baj van. Szerelő szerint típushiba. Ezt hároszor játszotta el az autó, mindháromszor 100ezer felett lett a javítási összeg vége. A második a féltengelyek. Szám szerint kétszer cseréltük az összes csuklót, egyszerűen eszi az autó őket. A harmadik a karosszéria. Egyszerűen nincs az autónak olyan eleme ami ne rohadna. Aztán voltak még kissebb hibák, mint termosztát, központi zár, váltó bowden megnyúlt, nem lehetett hátramenetbe kapcsolni, stb. De voltak az autónak előnyös tulajdonságai is. Pl, a 2,2 cdti motor a maga 100 lóerejével, nagyon ment, és ezt a tulajdonságát teljesen megpakolva (közel 1 tonna) is megtartotta. A fogyasztása is nagyon kedvező volt 8-9L/100 km. A három év alatt egyszer kellett vontatni (féltengely miatt). Úgy döntöttünk eladjuk, mert nem győzzük anyagilag a sok javítást. Mindent összevetve megbízható, de a fenttartása zsebbenyúlós.
Hibalista
- termosztát, porlasztók, féltengelyek, nyomástartószelep, váltóbowdenek, központizár, lengéscsillapító,
Ide hordtam szervizbe
maszek szervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 121000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 230000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | VW LT 2.5 sdi | Következő autója? | Ford 110 T 330 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
