A jóságos dagadt Manci
Szöveges ítélet
Az autót két évesen 33.000 km-l vettem,Belgiumban volt egy banknak fogadó presztízs autója.Ennek megfelelően full-full extrás,hűtő,tárgyaló asztal stb.Remek állapotban,a kedvenc bibor-lila metál színben,belül bézs bőrkárpit a teljes autóban.
Rendkívül kényelmes,tágas...hosszútávon is kitűnő kényelem.Nekem a formája és megjelenése is tetszik....hétköznapi használatra és operába is megfelelő.Valamennyi ülés különálló kivehető,forgatható....bár igaz...piszok nehezek.Bámulatra ejtően tágas.A rugózása.... a légrugó ellenére ( ami igen gyakran kapcsolgat) hát lehetne jobb is.Ezt valamennyire alárendelték a rendkivűl jó kanyarstabilitásnak.Menetteljesítménye a kocsi méretéhez és tömegéhez ( üresen több mint 2 tonna) remek.Az automata váltó remekül működik,de sajna csak négy fokozatú.A fűtése viszont nem kielégítő....annak ellenére,hogy pld a hűtés jól szabályozható a lfűtést szinte lehetetlen úgy állítani,hogy a lábaink ne hüljnek ki.Az elektromos ketyeréi mind rendben működnek ,kivétel a központi ajtózár ami mókásan és kiszámíthatatlanul hol bezár( akár magától is) hol csak noszogatásra .Nekem nem nyikorog semmi....a szélzaj csak 120-130 km felett kezd erősödni,de akkor is elviselhető.Remekül húz,viszi a nagytömegű masinát.Alapból nyugodt vezető vagyok,így 8-10 l közötti az átlafogyasztásom,igaz 150 km felet ritkán hajtom a dagadt Mancit....mert így hívom.Cserben 4 év alatt még nem hagyott a légrugót leszámítva....csak kopó alkatrészeket cseréltek eddig rajta.Akku 1x,légrugó vezérlőpanel 1x,tárcsafékek 1x.....azonkívül csak a szokásos szervíz 22.500km-ént járok átvizsgálni.Valamennyi autóm közül ezt szeretem legjobban vezetni.A vezető üléspoziciója,kényelme,rálátás a forgalomra tökéletes.Szeretem a nagy testét,érezni a tömegét.....és hihetetlen biztonságban érzi magát benne bárki.A fékek elsőranguak......szinte bármikor ,bárhol megállhatsz vele,ráadásul kiválóan adagolható.Bár itt a véleményekben sok rosszat is olvasni róla.....szerencsére nekem nagyon bevált,s hozzám nőtt.Igazi családi nagy kocsi,hosszú utakra.Meglepő de az ABS -t,kipörgésgátlót,menetstabilizálót még télen is nehéz működésre bírni,hihetelen stabil az autó.
S bár négy évente cserélni szoktam a járműveimet.....ez egyenlőre marad.
Hibalista
- légrugó,szerencsére csak a vezérlő panel kb.60.000 ft
- tárcsafékek cseréje 120.000 km után
- a központi zár mókásan rendetlenkedik,de hozzányúlni nem kellett működik a mai napig
- más hibája eddig nem volt !!!
Ide hordtam szervizbe
Kárpát u.....nagyon drága és nem-igen értenek hozzá
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Hetényi kft.Törökbálint megbízhatóak,a költségek reálisak,gyorsak !
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | mondeo | Következő autója? | Cryzler....vagy uez. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
