Lomha, megbízható masztodon
Szöveges ítélet
Elpusztíthatatlan. Ami rosszat, gyilkosat autó csak kaphat, ez megkapta. Közel 30 évesen télen is pöccre indul.
Igavonó baromként került alkalmazásba a családi üzletben. Építőanyag- fuvarozásra használjuk, és nem kíméljük. Egyedül az olajcserét tartjuk be előírásszerűen (10 ezrenként legkésőbb).
Az árát többszörösen megszolgálta. Term. nem hasonlítható össze a modern Hdi, Jtd stb. generációval. Kivéve TARTÓSSÁGBAN. Ismerős vállalkozók 1-2 év elteltével már szidják az újonnan vásárolt tehergépeket - márkától függetlenül. Ezeket a kocsikat még egy életre tervezték, és ezt érezni is.
Negatívumok:
- Lassú, mint a dög
Előző tulaj állítása szerint 250 ezerrel vettük (km óra nem működött.) Állapotából inkább a duplája tűnt reálisnak. Egy év múlva már elkerülhetetlen volt a generál. Izomgép ezután sem lett. 2400 cm3, szívódízel, 4 sebességes váltó = lassított felvételhez hasonló gyorsulás (egyszer viccből megmértük: 0-100 kb. másfél perc :) ). A végsebessé sajna 80 km/h közeli, ha nem akarom szénné forgatni. Vagyis nemzetközi árufuvarozásra nem javasolt. Fogyasztás 10 körüli átlag. 1-1.5 tonna rakománnyal inkább 12-13.
- Hangos.
A motor gyakorlatilag félig az utastérben foglal helyet, és a zajcsillapítás a 70-es, 80-as években - úgy látszik - nem volt fontos szempont.
Pozitívumok:
A legigénytelenebb, és legmegbízhatóbb gépünk. A kardántörés volt az egyetlen olyan eset, amikor megadta magát a tíz év alatt. Nem szertnénk lecserélni egyelőre. Maximum egy ugyanilyenre, csak 3000 cm3-es motorral és 5 gangos váltóval. Az állítólag könnyen viszi a számunkra már-már misztikus, mach1-nek tűnő 100 kilométer/órás majdnem-fénysebességet. :)
Ha valaki olcsón fenntartható, igénytelen, fatuskóhoz hasonló egyszerűségű, és megbízható jószágot venne, ez utóbbit javaslom.
Hibalista
- A motorgenerált követően (kb. 200e HUF), a mai napig gyakorlatilag csak a minimálisan kötelező szervíz (olaj, fék)
-
- Kardántengely és hardy csere - anyag (bontott) + munkadíj kb. 60.000 (szintén HUF)
- Amúgy komoly hiba nem jelentkezett, egy-két kopó alkatrészt cseréltünk (gumibakok, szilentek, gumiharangok). Mind filléres, párezer forintos tételek.
- Most, közel 30 évesen a karosszéria megérett egy teljes generálra. Nem lesz olcsó, mivel ami korrodálhat egy autón, az ezen már mind korrodálgat pár éve.
-
Ide hordtam szervizbe
Jó barát, alapos, megbízható.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 400000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még van benne pár év... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
